Türkiye'de öğretmenlik mesleğinin gelişimine dair 1950'lerden sonraki gelişmeleri günümüze kadar getirmiş olduğumuz çalışmamızda öğretmen yetiştirilmesi konusunda programlar, tartışmalar, rakamsal veriler ele alınmıştır. Makalede eğitim kurumlarının tarihçeleri, idarî yapıları, öğretim kadrosu ve öğrencilerin durumları tarihsel süreçler çevresinde incelenmiştir. Öğretmenlik mesleğinin yükseköğretim seviyesine nasıl yükseltildiğini aşama aşama her bölümde aynı metot uygulanmak koşulu ile değerlendirilmiştir.
This study analyzes the development of teaching in Turkey as a profession from 1950s to the present day with reference to the programs, debates and numerical data based on the training of teachers. The histories of educational institutions, their administrative structures, teaching staff and the status of their students have been analyzed in their historical context. As such the process by which the professional training of teachers was raised to the level of universities has been studied step by step.
Diğer ID | JA66SM37KH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 12 |