Eğitim bilimleri birçok alt dalıyla birlikte bir bütün olarak insanın öğrenme sürecine dair bir bilgiyi ve bu bilgiden neşet eden uygulamaları üretir. Eğitimle ilgili gerek araştırmayı yapan öznenin kendi kişisel hâtıraları, gerekse başta yazılı belgeler olmak üzere çeşitli araç gereçlerle ulaştığı başkalarının hâtıraları bu üretim çarkı için son derece önemli veriler sunar. Bu veriler tek başına/kendinden ibaret bir kaynak olabildiği gibi başka bir kaynağın sunduğu veriyi kontrol etmeye ya da desteklemeye hizmet eden yardımcı kaynaklar olarak da kullanılabilir. Makalede; hatırlardaki eğitimin tespitinin bir kısım faydaları ele alınmış, ardından bunların elde edilebileceği türler olarak anılar ve okul tarihçelerine değinilmiş, 52 adet eğitim içerikli hâtıra metninin açıklamalı bibliyografyası verilmiştir.
Hâtıra eğitim hâtıraları okul tarihçesi öğrenci yıllığı açıklamalı bibliyografya
Though the field of education is comprised of a number of subfields, as a whole, it produces knowledge concerning the process of human learning and implements practices based on this knowledge. The personal memories of the subjects themselves who conduct studies on education as well as of those of others (particularly, those in written form) that can be accessed by a variety of methods and tools provide extremely important material that can be exploited as resources. This material not only may serve as a source on its own or in itself, but it may also be utilized as an auxiliary source for comparison with other data or as supporting evidence. The present article treats certain aspects of school memories and, in addition, touches on the different kinds of memories, on the historical background of schools, and student yearbooks. Appended to the article is an annotated bibliography of some texts of memories pertaining to schooldays and citations of some student yearbooks.
Memory school memories historical background of schools student yearbooks annotated bibliography
Diğer ID | JA74HT44BY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 12 |