İmam Hatip okulları geçmişte olduğu gibi bugün de medyanın hakkında sıklıkla haberlere yer verdiği eğitim kurumları olmuştur. Farklı bakış açılarıyla pek çok konuyla gündeme getirilen İmam Hatip okulları, genellikle yayın organının yayın politikası ve ideolojik tutumunun etkisi altında yeniden tanımlanmakta ve konumlandırılmaktadır. Bu çalışmada İmam Hatip okullarının bilimsel başarı durumlarının medya tarafından nasıl aktarıldığı ele alınmaktadır. Bu çerçevede farklı ideolojik yaklaşımlara sahip; Cumhuriyet, Birgün, Aydınlık, Milli Gazete, Sabah ve Star gazetelerinin 2019 yılı içerisinde İmam Hatip okullarının bilimsel başarı durumlarını konu edinen haberleri seçilerek eleştirel söylem analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma kapsamındaki haberler incelendiğinde bilimsel başarı haberlerinin sayıca az olması dikkat çekerken, yer verilen haber içeriklerinde ise Cumhuriyet ve Birgün gazetelerinin yalnızca olumsuz içerikleri konu edindiği, diğer gazetelerde yer verilen pek çok haberde ise İmam Hatiplilik kimliğinin ön plana çıkarılmadığı tespit edilmiştir.
İmam Hatip Okulları Gazeteler Bilimsel Başarı Medyada İmam Hatipler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 11 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |