2017 yılında bekçilik mesleğinin tekrar uygulamaya girmesi ve bekçi alımlarının başlamasıyla kamuoyunun gözü bekçilere yönelmiştir. Bu makalede bekçilik mesleğinin tekrar hayata geçirilmesiyle birlikte İçişleri Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Polis Akademisi Başkanlığı’nın bu mesleği kamuoyuna tanıtmalarına yönelik yapılan halkla ilişkiler çalışmaları ve yazılı basında ses getiren haber içerikleri incelenerek ardından Bursa ili Yıldırım ilçesinde yaşayan vatandaşlara 20 soruluk bir anket uygulanıp elde edilen sonuçlar SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu çalışmayla vatandaşların ilgili kamu kurumlarının halkla ilişkiler çalışmaları ve medyada ses getiren haber içeriklerinden nasıl etkilendiği, bekçilik mesleğine yönelik algılanan imajın ne olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Amaç bekçilik ile ilgili medyaya yansıyan haber ve içeriklerin vatandaşta oluşturduğu imaj algısının ve vatandaşların bekçilik uygulamasıyla ilgili memnuniyet düzeyinin araştırılmasıdır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre İçişleri Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Polis Akademisi Başkanlığı’nın bekçiler ile ilgili yapmış olduğu halkla ilişkiler çalışmaları yetersiz kalmasına rağmen Bursa ili Yıldırım ilçesi özelinde yapılan anket çalışmasında vatandaşların bekçilik uygulamasından son derece memnun olduğu ve bekçi sayısının daha çok arttırılmasını istedikleri tespit edilmiştir.
Asayiş Çarşı ve Mahalle Bekçisi Güvenlik Yaya Devriye Önleyici Hizmet
With the reintroduction of the watchdog profession in 2017 and the start of watchdog purchases, the eyes of the public turned to watchmen. In this article, with the re-activation of the guard profession, the public relations activities of the Ministry of Interior, the General Directorate of Security, and the Police Academy to promote this profession to the public, and the news content in the written press, after which a 20-question survey was applied to the citizens living in Yıldırım district of Bursa province. The results were evaluated using SPSS program. It has been tried to determine how the citizens are affected by the public relations works of the relevant public institutions and the news content that makes a sound in the media, and what is the perceived image of the guard profession. The aim is to investigate the image perception of the citizens by the news and content reflected in the media about the watchdog and the level of satisfaction of the citizens about the watchdog practice. According to the findings obtained because of the research, although the public relations studies of the Ministry of Interior, the General Directorate of Security and the Police Academy on the guards were insufficient, the survey conducted in the Yıldırım district of Bursa province stated that the citizens were extremely satisfied with the guarding practice and that the number of guards should be increased more their wishes have been determined.
Public Order Bazaar and Neighborhood Watcher Security Pedestrian Patrol Preventive Service
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu dergideki tüm makaleler Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-SA 4.0) ile lisans altına alınmıştır.