Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 3, 274 - 278, 03.07.2020

Öz

Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e Eğitim

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 3, 274 - 278, 03.07.2020

Öz

Eğitim bir toplumun kalkınmasını sağlayan yegane unsurlardan biridir. Eğitimli toplumlar sahip oldukları içtimai kolektif bilinç ile başarılı bir kalkınmayı gerçekleştirmişlerdir. 1789 Fransız İhtilali'nin yaydığı milliyetçilik ideolojisi Avrupa devletlerinin eğitim politikalarına etki etmiştir. Bu eğitim politikaları 19.yüzyılın sonlarına doğru Avrupa'da devlet-millet bütünleşmesini beraberinde getirmiştir. Osmanlı Devleti ise bu dönemde milliyetçilik akımına karşı ''İttihad-ı Anasır'' politikasını uygulamış ve eğitimde ''Osmanlı vatandaşı oluşturabilme'' düşüncesi ile nizamnameler hazırlamıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tanıtımlar
Yazarlar

Özgür Erdinç

Yayımlanma Tarihi 3 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erdinç, Ö. (2020). Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim. Tarih Kritik Dergisi, 6(3), 274-278.
AMA Erdinç Ö. Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim. TKD. Temmuz 2020;6(3):274-278.
Chicago Erdinç, Özgür. “Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim”. Tarih Kritik Dergisi 6, sy. 3 (Temmuz 2020): 274-78.
EndNote Erdinç Ö (01 Temmuz 2020) Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim. Tarih Kritik Dergisi 6 3 274–278.
IEEE Ö. Erdinç, “Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim”, TKD, c. 6, sy. 3, ss. 274–278, 2020.
ISNAD Erdinç, Özgür. “Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim”. Tarih Kritik Dergisi 6/3 (Temmuz 2020), 274-278.
JAMA Erdinç Ö. Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim. TKD. 2020;6:274–278.
MLA Erdinç, Özgür. “Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim”. Tarih Kritik Dergisi, c. 6, sy. 3, 2020, ss. 274-8.
Vancouver Erdinç Ö. Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Eğitim. TKD. 2020;6(3):274-8.

Journal of History Critique