Osmanlı Devleti’nde Sağır, Dilsiz ve Âmâların Eğitimi ve Gündelik Hayatları adlı kitap yazarın “Osmanlı Devleti’nde sağır, dilsiz ve âmâların eğitimi ve toplumsal hayattaki rolleri (1889-1922)” adlı tezinin gözden geçirilmesi ile meydana getirilmiştir. Eserin amacı Osmanlı Devleti’nde yaşayan sağır, dilsiz ve âmâların eğitimini incelemektir. Yazar çalışmasının amacından bahsettikten sonra Osmanlı Devleti’nin 19.yüzyılda düşünsel, sosyal, siyasal, ekonomik, eğitim ve hukuk alanlarında yaşadığı büyük dönüşümün yaşandığını ve bu dönüşümün sağır ve dilsiz çocukların düzenli bir eğitim almalarını etkilediğini ifade etmiştir. Bu dönüşüm sayesinde onların eğitim almalarının gerekliliği gündeme gelmiştir. Ayrıca yazar çalışmasında sağır, dilsiz ve âmâ çocuklarının eğitim hayatlarında yaşadıkları zorluklara yer vereceğini söylemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tanıtımlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Journal of History Critique