Eserde, Avusturya-Macaristan yönetiminin eğitim politikasının temelinde, Osmanlı döneminden kalan eğitim kurumlarını Batılı standartlara uydurma ve Bosna-Hersek’te yaşayan tüm kimlikleri ortak bir paydada buluşturmayı amaçlayan Bosnalı yetiştirme programı olduğunu vurgulamıştır. Furat’ın deyimiyle, bölgede “Avrupa’da bir Doğu, Bosna’da bir Batı oluşturmaya çalışan Avusturya Macaristan idaresi” bulunmaktadır (s. 78). Bu nedenle Avusturya-Macaristan yönetimi, kendi imparatorluğundaki eğitime benzer bir eğitim politikasını Bosna-Hersek’te de izlemeye çalışmıştır. Eğitimle dönüşümün gerçekleştirilmeye çalışıldığı Bosna’daki bu dönemi anlamak için bölgede bulunan ve 2010-2015 yılları arasında Saraybosna’da yapmış olduğu arşiv ve kütüphane araştırmaları neticesinde eserini kaleme alan Furat, çalışmanın ana kaynaklarını, istatistiklere ve Avusturya-Macaristan yönetiminin yayımladığı kanunlara dayandırmıştır. Eser, çalışılan bölgenin dillerinden biri olan Boşnakçanın kullanılmasının yanı sıra İngilizce ve Almanca dillerinden çeşitli kaynaklara da yer verilerek zenginleştirilmiştir. Dört bölümden oluşan eser, “Bosna’nın Avusturya-Macaristan Tarafından İşgali (1878)”, “Avusturya- Macaristan’ın İdare Politikası ve Eğitim”, “İşgal Öncesinde Bosna’da Eğitim ve Saraybosna’da Bulunan Eğitim Kurumları” ve “Avusturya-Macaristan İdaresinin Saraybosna’da Açtığı Eğitim Kurumları” şeklinde dört ana başlık hâlinde ele alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Osmanlı Eğitim Tarihi |
Bölüm | Tanıtımlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 13 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Journal of History Critique