İNGİLTERE OKULLARINDA ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK VE DİNİ
ÇOĞULCULUK BAĞLAMINDA DİN EĞİTİMİ
İngiltere’nin tarihi süreç içerisinde geçirdiği sosyal ve kültürel
değişim sonucu yeni bir toplumsal yapı kazandığı görülmektedir. Günümüzde
çokkültürlülük olarak nitelenen bu yapının, okullardaki din eğitimine etkisi ve
yansımaları olmuştur. Bu sebeple İngiltere için din eğitiminin içinden geçtiği
tarihi süreç, toplumsal serüven ile benzerlik göstermektedir.
Okullardaki din dersi uygulamalarının geçmişten günümüze
çokkültürlülük bağlamında yapısal ve içerik olarak değişimi, ortaya çıkan
yaklaşımlardan etkilenmesi, dinî grupların taleplerini karşılayıp
karşılayamaması ve daha pek çok değişken öğretim programları bağlamında ele
alınmıştır.
Çokkültürlü program anlayışlarını ortaya çıkaran din eğitimi
yaklaşımları, birer model olarak İngiltere’de uygulanmış ve halen de
uygulanmaktadır. Bu yaklaşımların bir kısmı ihtiyaçlara cevap verip sistem
içerisinde yerini korurken, özellikle geleneksel metotlar ve yöntemler bu
süreçte uygulama imkânı bulamamıştır.
ABSTRACT
RELIGIOUS EDUCATION IN THE CONTEXT OF
MULTICULTURALISM AND RELIGIOUS PLURALISM IN ENGLISH SCHOOLS
Britain
has witnessed remarkable social and cultural transitions in the last few
decades which in turn gave sight into a new social structure. This structure,
which named as multiculturalism, has had effects and reflections on religious
education in schools. For that reason we could argue that historical process of
the religious education in UK had gone through a similar path with the nation’s
social advancements.
In
relation to this fairly new multicultural structure the content of the
religious education practices in schools has been vastly effected by the new
developments that is happening at the mean time. To our interpretation, as well
as meeting the demands of religious groups many other questions still awaits
for satisfactory responses.
This
relatively new trend of multiculturalism has been implemented and practiced in
UK’s religious education as an approach model. Some of these approaches retain
their positions in the system, meeting the needs of society. As a consequence
the tradional models and approaches to religious education lost their
popularity.
Din eğitimi İngiltere Din Dersi Öğretim Programı İngiltere’de Dinî Gruplar Dinlerarası Öğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |