Art and music as a sub-branch of art are being considered as an important way for individuals to comply the world around them with their culture and a way for increasing the life quality of a society. Music is a universal language which has social, cultural, economical and educational aspects. Music helps individuals, societies and countries to develop different aesthetics which is effected by other variables such as family, age, education and cultural values. Music listening habits are formed by family, friends and other popular variables as well as education life. Student-teachers music listening habits are important to be investigated because their habits will influence the prosperity’s music listening habits. The purpose of this study to investigate music listening habits of student-teacher. The results of this study will shed light on the music listening habits of education faculty students who have different background and hometowns. Moreover, the results will help us to understand the music listening habits of a certain age group which is 18-22.The participants of this study are the students who were studying in Kutahya Dumlupınar University in 2015-2016 education year. The results showed that the participants prefer Turkish Pop Music followed by Turkish Folk Music and Turkish Art Music. In addition, the internet is being used as primary music listening source and their knowledge of Turkish Folk Music is average.
Toplumun yaşam kalitesinin arttırılmasının, bireylerin, kendi öz kültürü ve dinamikler ile dünyaya uyum sağlamasının en kestirme yolunun sanat ve alt dallarından müzik ile gerçekleşebileceği düşülmektedir. Müzik, bireysel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve eğitimsel işlevleri bünyesinde barındıran evrensel bir değerdir. Müziğin aile, yaş, eğitim, maddi manevi kültürel değerler vb. birbiriyle ilişkili değişkenler sonucu önce bireyler, sonrasında toplum ve ülkeler genelinde birleştirici benzer, farklı estetik beğenileri geliştiği bilinmektedir. Müzik dinleme alışkanlığı aile ile başlayıp özellikle yakın arkadaş çevresi ve popüler bazı unsurlar ile şekillenen bir etkinliktir. Eğitim ve içeriğinin bu alışkanlığın oluşum, değişim ve gelişiminde önemli etkisi olduğu düşünülmektedir. Bu bakımdan geleceğin öğretmenlerinin “öğretmen adaylarının” müzik dinleme alışkanlıklarının incelenmesi gelecek kuşakların nasıl bir müziksel yaşantıya yöneleceğine ışık tutacaktır. Ülkemizin farklı bölgelerinden gelip üniversitelerin eğitim fakültelerinde hayatlarının belli dönemini geçirmekte olan öğretmen adaylarının müziksel yaşantılarını incelemek aynı zamanda genç nüfusun belli bir yaş grubunun da müzik yaşantısı hakkında fikir sahibi olunmasına imkân sağlayacaktır. Araştırma, 2015-16 eğitim yılı güz dönemi Kütahya DPÜ eğitim fakültesi öğrencilerini kapsamaktadır. Araştırma sonucuna göre; adaylar yerli pop müziği dinlemeyi tercih etmekte, bunu THM ve TSM izlemektedir. Adaylar, günlerini çoğu zaman interneti kullanarak müzik dinleyerek geçirmekte, THM bilgilerinin ise orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Eğitim Müzik Eğitimi Sınıf Öğretmenleri Müzik Eğitimi Müzik Dinleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |