Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Recycling Phenomenon and The Sensitivity of 5., 6., 7. ve 8. class Students To Recycling in Çanakkale Samples

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 4, 493 - 510, 30.12.2020
https://doi.org/10.30622/tarr.822302

Öz

Our natural resources are decreasing day by day as the world population increases and consumption habits change. Environmental education is a process that starts from the family before the school and lasts for life. At school, students should be aware that the resources in the world are limited, and they must acquire knowledge that a certain waste will remain in nature for years without deterioration and harm the environment. This study has the aim to determine the knowledge and awareness of secondary school students in 2017 academic year. 5th, 6th, 7th and 8th class students from one government and one private school, in total two schools, which affiliated to the Ministry of National Education in the province center of Çanakkale have participated in the study group of the research. The majority of students provide recycling information from their school. The most effective source of information for the students who participated in the survey is the teacher at the rate of 65%. While it seems to be positive that some students’ descriptions are made with the examples, it doesn’t escape the attention (it is clear in the research) that there are students who regards recycling as only garbage (19.7 %). Nearly 70 % of the students are using recycling boxes. It appears that the students who participated in the study have environmental awareness in generally. 

Kaynakça

  • Büyüköztürk Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Connor O. (1989). Uneven and combined development and ecologicalcrisis: A Theoretical İntroduction. Race and Class.30 (3):1-11.
  • Çevre Bakanlığı. (1991). 2000’li yıllara doğru çevre. Ankara: Çevre Bakanlığı Yayınları.
  • ÇEVKO, ( ). Kadıköy İstanbul, entegre atık yönetimi ve gen kazanım, Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfı, Cenap Sahabettin Sokak No 94 Koşuyolu.
  • Dabak C. (2009). Türkiye’de ambalaj atıklarının kontrolü ve Avrupa Birliğine uyum, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dresner M. and Blawner J.S 2006. Approaching civic responsibility using guided controversies about enivorenmental issues. College Teaching. 54, (2), 213-220.

Geri Dönüşüm Olgusu ve 5., 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Geri Dönüşüme Yönelik Duyarlılıkları, Çanakkale İli Örneği

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 4, 493 - 510, 30.12.2020
https://doi.org/10.30622/tarr.822302

Öz

Dünya nüfusunun artışı ve aşırı tüketim talepleri doğal kaynaklar üzerindeki baskıyı artırmaktadır. Çevre eğitimi okul öncesinde aileden başlayıp ömür boyu devam eden bir süreçtir. Okullarda öğrenciler dünyadaki kaynakların sınırlı olduğunun bilincinde olmalı, doğaya bilinçsizce bırakılan atığın yıllarca çevreye olumsuz etki yapacağının bilincinin kazanılması amaçlanmıştır. Bu çalışma 2017 eğitim öğretim yılında ortaokul öğrencilerinin çevre hakkında bilgi ve duyarlılığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çanakkale il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet ve özel olmak üzere toplamda iki okulun 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri çalışma grubuna katılmıştır. Araştırma öğrencilerin çoğunluğunun geri dönüşüm bilgilerini okullardan sağladığını göstermektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin bilgi edindiği kaynaklar arasında en etkili olarak % 65 oranla öğretmen ilk sırada yer almaktadır. Öğrencilerin birçoğunun geri dönüşüm tanımını örneklerle birlikte yapması olumlu görünürken geri dönüşümü sadece çöp (% 19,7) olarak gören öğrencilerin de olduğu dikkatlerden kaçmamaktadır. Öğrencilerin % 70’e yakını çoğunlukla geri dönüşüm kutularını kullanıyor. Çalışmaya katılan öğrencilerin genel anlamda çevre bilincinin olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Büyüköztürk Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Connor O. (1989). Uneven and combined development and ecologicalcrisis: A Theoretical İntroduction. Race and Class.30 (3):1-11.
  • Çevre Bakanlığı. (1991). 2000’li yıllara doğru çevre. Ankara: Çevre Bakanlığı Yayınları.
  • ÇEVKO, ( ). Kadıköy İstanbul, entegre atık yönetimi ve gen kazanım, Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfı, Cenap Sahabettin Sokak No 94 Koşuyolu.
  • Dabak C. (2009). Türkiye’de ambalaj atıklarının kontrolü ve Avrupa Birliğine uyum, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dresner M. and Blawner J.S 2006. Approaching civic responsibility using guided controversies about enivorenmental issues. College Teaching. 54, (2), 213-220.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rüştü Ilgar 0000-0002-4981-7324

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ilgar, R. (2020). Geri Dönüşüm Olgusu ve 5., 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Geri Dönüşüme Yönelik Duyarlılıkları, Çanakkale İli Örneği. Turkish Academic Research Review, 5(4), 493-510. https://doi.org/10.30622/tarr.822302

Turkish Academic Research Review 
Creative Commons Lisansı Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.