Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid 19 Pandemi Sürecinde İlahiyat Arapça Hazırlık ve Lisans Öğrenimi Gören Öğrencilerin Deneyimleri Hakkında Bir Durum Çalışması

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 5, 1414 - 1446, 31.12.2021
https://doi.org/10.30622/tarr.1022615

Öz

2019 yılının sonlarında Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkıp kısa sürede dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs sebebiyle birçok sektör gibi eğitim de etkilenmiştir. Bu konuda diğer ülkelerden farklılık göstermeyen Türkiye’de de ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretimde acil uzaktan eğitime geçilmiştir. Örgün eğitim veren kurumlar yaklaşık bir buçuk yıl (2020-2021) uzaktan eğitim modelini uygulamışlardır. İşte bu araştırma, ilahiyat fakültesi öğrencilerinin bu süreci nasıl tecrübe ettiğini araştırmaktadır. Araştırmanın amacı bundan sonraki yıllarda hem üniversitelerin hem ilahiyat fakültelerinin gündeminde olacağı düşünülen uzaktan eğitim modelinin uygulanışındaki eksikleri tespit etmek ve bu eksikliklerle ilgili çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum araştırması deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde öğrenim görmekte olan 23 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencileri tespit etmek için amaçlı örneklem türlerinden ölçüt örneklem kullanılmış ve ölçüt olarak da öğrencilerin uzaktan Arapça hazırlık eğitimi almış olmaları belirlenmiştir. Veri toplamak için çalışma grubundaki öğrencilerle odak grup görüşmesi ve birebir yüz yüze mülakatlar yapılmıştır. Bu görüşmelerde katılımcılara araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formunda bulunan şu sorular yöneltilmiştir: Uzaktan dil öğretimi hakkında ne düşünüyorsunuz, sizce bu sürecin olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir? Uzaktan eğitim ile yüz yüze eğitimi verimlilik açısından karşılaştırır mısınız? Sizce uzaktan dil öğretimi çalışmalarını geliştirmek için ne gibi tedbirler alınmalıdır? Canlı derslere katılmakla herhangi bir internet mecrasından öğrenmek arasında ne gibi farklar var? Araç gereç ve yöntem teknik açısından herhangi bir sorun yaşadığınızı düşünüyor musunuz? Arapça hazırlık eğitimi ile lisans eğitimini uzaktan eğitim çerçevesinde karşılaştırabilir misiniz? Çalışma grubuyla yapılan görüşmeler ses kaydından yazılı forma aktarılmış ve ardından veriler kodlanmıştır. Bu kodlama neticesinde “uzaktan hazırlık”, “uzaktan lisans”, yüz yüze eğitim”, “karşılaştırmalar” ve “öneriler” şeklinde beş tema elde edilmiştir. Sonuç kısmında ise elde edilen bulgular çerçevesinde öneriler geliştirilmiştir.

Teşekkür

Teşekkür ederiz. çalışmalarınızda başarılar dileriz.

Kaynakça

  • Acar Güvendir, Meltem - Özer Özkan, Yeşim. “Uzaktan Eğitimin Değerlendirmeye Yansımaları: Çevrim İçi Sınavlar mı Sınıf İçi Sınavlar mı?” Dijital Ölçme ve Değerlendirme Araştırmaları Dergisi 1/1 (2021), 22-34. https://doi.org/10.29329/dmer.2021.285.2
  • Akaslan, Yaşar. “Mahiyet, Nitelik ve Müfredat Açısından İlitam Programlarında Kur’ân-ı Kerim Dersleri (Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği)”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 49 (15 Aralık 2020), 9-37. https://doi.org/10.17120/omuifd.779343
  • Akdemir, Ömür. “Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (01 Ağustos 2011), 69-71.
  • Akyürek, Muhammet İbrahim. “Uzaktan Eğitim: Bir Alanyazın Taraması”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 4/1 (30 Haziran 2020), 1-9.
  • Altaş, Nurullah. “Türkiye’de Dinî Yükseköğretim Alanında Uzaktan Eğitimle İlgili Algı Sorunları ve İLİTAM Uygulamaları”. Değerler Eğitimi Dergisi 14/31 (01 Haziran 2016), 7-41.
  • Arslan, Fatma - Korkmaz, Özgen. “İlahiyat Lisans Tamamlama Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Etkileşim Kaygıları ve Uzaktan Eğitime Dönük Tutumları”. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 1/1 (25 Haziran 2019), 12-25.
  • Balaman, Fatih - Tiryaki, Sevil Hanbay. “İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi » Makale » Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri”. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 10/1 (2021), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Başaran, Bülent vd. “İlahiyat Uzaktan Eğitim Lisans Tamamlama Programlarında Teknoloji Kullanımı ve e-Sınavlara Yönelik Öğrenci Tutumlarının Değerlendirmesi”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/31 (2017), 277-299.
  • Bozkurt, Aras. “Koranavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal ve Yeni Eğitim Paradigması”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 6/3 (2020), 112-142.
  • Dağ, Mehmet. “İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programlarında Kur’ân Dersi-Müfredat, Materyal Hazırlama ve Karşılaşılan Sorunlar-”. Ekev Akademi Dergisi 55 (Bahar 2013), 37-54.
  • Demir, Ekrem. “Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 39 (2014), 203-212.
  • Dolmacı, Mustafa - Dolmacı, Ahmet. “Eş Zamanlı Uzaktan Eğitimle Yabancı Dil Öğretiminde Öğretim Elemanlarının Görüşleri: Bir Covid 19 Örneği”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 18/2 (2020), 706-732.
  • Erkut, Erhan. “Covid-19 Sonrası Yükseköğretim”. Yükseköğretim Dergisi 10/2 (01 Ağustos 2020), 125-133. https://doi.org/10.2399/yod.20.002
  • Erpay, İlyas. “Zorunlu Uzaktan Eğitim: Covid-19 Pandemisi Sürecinde İlahiyat Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri”. Marifetname 8/1 (16 Haziran 2021), 169-204.
  • Eygü, Hakan - Karaman, Selçuk. “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma”. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3/1 (03 Nisan 2015), 36-59. Genç, Muhammet Fatih vd. “Koronavirüs (Covid-19) Sürecinde İlahiyat Alanında Lisansüstü Eğitim Gören Ööğrencilerin Uzaktan Eğitime Bakışları”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 21/1 (31 Mart 2021), 71-97. https://doi.org/10.33415/daad.840675
  • Genç, Muhammet Fatih - Ayhan, Mehmet. “İLİTAM Bölümü Öğrencilerinin Hadis Dersine Yönelik Tutumları”. Mizanü’l-Hak: İslami İlimler Dergisi 12 (30 Haziran 2021), 77-109. https://doi.org/10.47502/mizan.933285
  • Genç, Muhammet Fatih - Gümrükçüoğlu, Süleyman. “Koronavirüs (Covıd-19) Sürecinde İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakışları”. Turkish Studies 15/4 (2020), 403-422. https://doi.org/ttps://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43798
  • Gökçe, Asiye Toker. “Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (01 Aralık 2008), 1-12.
  • Güngör, Ali. “Yükseköğretim Öğrencilerinin ‘Uzaktan Eğitim’ Kavramına İlişkin Metaforik Algıları: Kilis 7 Aralık Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Örneği”. Eskiyeni 45 (20 Eylül 2021), 693-717. https://doi.org/10.37697/eskiyeni.945841
  • Karasu, Teceli. “Kur’an Kursu Öğreticilerine Göre Okul Öncesi Dönemde Din Eğitimi: Muş İli Örneği”. İlahiyat Tetkikleri Dergisi 51 (2019), 479-500.
  • Karateke, Tuncay. “İLİTAM Öğrencilerinin Bu Programı Seçme Nedenleri ve Karşılaştıkları Sorunlar: Fırat Üniversitesi Örneği”. Değerler Eğitimi Dergisi 18/39 (25 Haziran 2020), 235-262. https://doi.org/10.34234/ded.634501
  • Karatepe, Fadimana vd. “Öğretmen Adayları Senkron Uzaktan Eğitime Nasıl Bakıyor? Bir Anket Çalışması”. International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR) 7/53 (01 Ocak 2020), 1262-1274. https://doi.org/10.26450/jshsr.1868
  • Kaymakcan, Recep vd. “İlahiyat Lisans Tamamlama Programının Verimliliği Üzerine Olgusal Bir Araştırma”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 13/26 (30 Aralık 2015), 43-62. https://doi.org/10.14395/jdiv121
  • Kaymakcan, Recep vd. “Paydaşlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programının Değerlendirilmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi 11/26 (01 Aralık 2013), 71-110.
  • Keskin, Merve - Kaya, Derya ÖZER. “COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 5/2 (30 Haziran 2020), 59-67.
  • Kırık, Ali. “Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Durumu”. Marmara İletişim Dergisi 21 (07 Ocak 2016), 73-94.
  • Koç, Ahmet. “Covid-19 Salgını Sürecinde İlahiyat Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Yapılması: Örnek Bir Uygulama Model”. Milli Eğitim Dergisi 49/1 (29 Aralık 2020), 851-875. https://doi.org/10.37669/milliegitim.770561
  • Kürtüncü, Meltem - Kurt, Aylin. “Covid-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 7/5 (31 Mayıs 2020), 66-77.
  • Özdoğan, Ahmet Çağlar - Berkant, Hasan Güner. “Covid-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi 49/1 (29 Aralık 2020), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • Selçuk, Mualla vd. “The Online Learning Experience of Theology Students in Turkey during the COVID-19 Pandemic: A New Disposition for RE?” Religious Education 116/1 (2021), 74-90. https://doi.org/10.1080/00344087.2021.1879987
  • Serçemeli, Murat - Kurnaz, Ersin. “Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 4/1 (23 Haziran 2020), 40-53.
  • Sözen, Hasan vd. “Covid-19 Pandemi Sürecinde İlahiyat Fakültesi Lisansüstü Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenme Deneyimine İlişkin Genel Tutumları”. İslam ve Yorum V. 3/31-47. Malatya: İnönü Üniversitesi Matbaası, 2021. Basım, 2021.
  • Şimşek, Önder - Yeşiloğlu, Özgür. “Akran Öğretimi Yönteminin Elektirik Kavramlarının Öğrenimi ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazanımı Üzerine Etkisi”. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (01 Aralık 2014), 72-94.
  • Yazıbaşı, Muhammed Ali vd. “Covid-19 Pandemi Sürecinde İlahiyat/İslami İlimler Fakültesi Öğretim Elemanları ve Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Sistemi ile İlgili Tecrübelerinin Değerlendirilmesi Üzerine Nicel Bir Araştırma”. ULUM 4/1 (Temmuz 2021), 231-264.
  • Yıldırım, Ali - Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 11. Basım, 2016, no: 76.
  • Yılmaz, Gül Kaleli - Güven, Bülent. “Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 6/2 (08 Eylül 2015), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936
  • Yolcu, Hacı Hasan. “Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Sürecinde Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitim Deneyimleri”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 6/4 (30 Ekim 2020), 237-250.

A Case Study on the Experiences of the Students Studying Arabic Prep Class and Undergraduate Education in the Faculty of Theology During the Covid 19 Pandemic Period

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 5, 1414 - 1446, 31.12.2021
https://doi.org/10.30622/tarr.1022615

Öz

In consequence of Coronavirus, which emerged at the end of 2019 in Wuhan, China, education sector has been affected like many others. In this regard, in Turkey, which does not differ from other countries, there has been an urgent transition to distance education in primary, secondary and higher education. Mainstream schools have implemented the distance education model for approximately one and a half years (2020-2021). This study investigates how faculty of theology students experience this process. The aim of the study is to identify the deficiencies in the implementation of the distance education model, which is thought to be on the agenda of the universities and faculties of theology in the coming years, and to develop solutions for these deficiencies. The study was carried out with the case study design, one of the qualitative research designs. The study group consists of 23 students studying at Pamukkale University Faculty of Theology. To identify the students, criterion sampling was used, which is one of the purposeful sampling types, and as a criterion it was determined the students should have received distance Arabic prep class. In the study groups, focus group interviews and face-to-face interviews were conducted with the students to collect data. In these interviews, the following questions were asked to the participants in the semi-structured interview form developed by the researchers: What do you think about distance language teaching, what are the positive and negative aspects of this process? Can you compare distance education and face-to-face education in terms of efficiency? In your opinion, what kind of measures should be taken to improve distance language teaching studies? What are the differences between attending live classes and learning on any internet channel? Do you think you have any problems in usage of tools and methods? Can you compare Arabic prep class and undergraduate education within the framework of distance education? The interviews with the study group were transferred from the audio recording to the written form, and then the data were coded. As a result of this coding, five themes were obtained as “distance prep class”, “distance undergraduate”, “face-to-face education”, “comparisons” and “recommendations”. In the conclusion part, suggestions have been developed within the framework of the findings obtained.

Kaynakça

  • Acar Güvendir, Meltem - Özer Özkan, Yeşim. “Uzaktan Eğitimin Değerlendirmeye Yansımaları: Çevrim İçi Sınavlar mı Sınıf İçi Sınavlar mı?” Dijital Ölçme ve Değerlendirme Araştırmaları Dergisi 1/1 (2021), 22-34. https://doi.org/10.29329/dmer.2021.285.2
  • Akaslan, Yaşar. “Mahiyet, Nitelik ve Müfredat Açısından İlitam Programlarında Kur’ân-ı Kerim Dersleri (Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği)”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 49 (15 Aralık 2020), 9-37. https://doi.org/10.17120/omuifd.779343
  • Akdemir, Ömür. “Yükseköğretimimizde Uzaktan Eğitim”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (01 Ağustos 2011), 69-71.
  • Akyürek, Muhammet İbrahim. “Uzaktan Eğitim: Bir Alanyazın Taraması”. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi 4/1 (30 Haziran 2020), 1-9.
  • Altaş, Nurullah. “Türkiye’de Dinî Yükseköğretim Alanında Uzaktan Eğitimle İlgili Algı Sorunları ve İLİTAM Uygulamaları”. Değerler Eğitimi Dergisi 14/31 (01 Haziran 2016), 7-41.
  • Arslan, Fatma - Korkmaz, Özgen. “İlahiyat Lisans Tamamlama Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Etkileşim Kaygıları ve Uzaktan Eğitime Dönük Tutumları”. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi 1/1 (25 Haziran 2019), 12-25.
  • Balaman, Fatih - Tiryaki, Sevil Hanbay. “İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi » Makale » Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri”. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 10/1 (2021), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Başaran, Bülent vd. “İlahiyat Uzaktan Eğitim Lisans Tamamlama Programlarında Teknoloji Kullanımı ve e-Sınavlara Yönelik Öğrenci Tutumlarının Değerlendirmesi”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/31 (2017), 277-299.
  • Bozkurt, Aras. “Koranavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal ve Yeni Eğitim Paradigması”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 6/3 (2020), 112-142.
  • Dağ, Mehmet. “İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programlarında Kur’ân Dersi-Müfredat, Materyal Hazırlama ve Karşılaşılan Sorunlar-”. Ekev Akademi Dergisi 55 (Bahar 2013), 37-54.
  • Demir, Ekrem. “Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 39 (2014), 203-212.
  • Dolmacı, Mustafa - Dolmacı, Ahmet. “Eş Zamanlı Uzaktan Eğitimle Yabancı Dil Öğretiminde Öğretim Elemanlarının Görüşleri: Bir Covid 19 Örneği”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 18/2 (2020), 706-732.
  • Erkut, Erhan. “Covid-19 Sonrası Yükseköğretim”. Yükseköğretim Dergisi 10/2 (01 Ağustos 2020), 125-133. https://doi.org/10.2399/yod.20.002
  • Erpay, İlyas. “Zorunlu Uzaktan Eğitim: Covid-19 Pandemisi Sürecinde İlahiyat Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri”. Marifetname 8/1 (16 Haziran 2021), 169-204.
  • Eygü, Hakan - Karaman, Selçuk. “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma”. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3/1 (03 Nisan 2015), 36-59. Genç, Muhammet Fatih vd. “Koronavirüs (Covid-19) Sürecinde İlahiyat Alanında Lisansüstü Eğitim Gören Ööğrencilerin Uzaktan Eğitime Bakışları”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 21/1 (31 Mart 2021), 71-97. https://doi.org/10.33415/daad.840675
  • Genç, Muhammet Fatih - Ayhan, Mehmet. “İLİTAM Bölümü Öğrencilerinin Hadis Dersine Yönelik Tutumları”. Mizanü’l-Hak: İslami İlimler Dergisi 12 (30 Haziran 2021), 77-109. https://doi.org/10.47502/mizan.933285
  • Genç, Muhammet Fatih - Gümrükçüoğlu, Süleyman. “Koronavirüs (Covıd-19) Sürecinde İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakışları”. Turkish Studies 15/4 (2020), 403-422. https://doi.org/ttps://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43798
  • Gökçe, Asiye Toker. “Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (01 Aralık 2008), 1-12.
  • Güngör, Ali. “Yükseköğretim Öğrencilerinin ‘Uzaktan Eğitim’ Kavramına İlişkin Metaforik Algıları: Kilis 7 Aralık Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Örneği”. Eskiyeni 45 (20 Eylül 2021), 693-717. https://doi.org/10.37697/eskiyeni.945841
  • Karasu, Teceli. “Kur’an Kursu Öğreticilerine Göre Okul Öncesi Dönemde Din Eğitimi: Muş İli Örneği”. İlahiyat Tetkikleri Dergisi 51 (2019), 479-500.
  • Karateke, Tuncay. “İLİTAM Öğrencilerinin Bu Programı Seçme Nedenleri ve Karşılaştıkları Sorunlar: Fırat Üniversitesi Örneği”. Değerler Eğitimi Dergisi 18/39 (25 Haziran 2020), 235-262. https://doi.org/10.34234/ded.634501
  • Karatepe, Fadimana vd. “Öğretmen Adayları Senkron Uzaktan Eğitime Nasıl Bakıyor? Bir Anket Çalışması”. International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR) 7/53 (01 Ocak 2020), 1262-1274. https://doi.org/10.26450/jshsr.1868
  • Kaymakcan, Recep vd. “İlahiyat Lisans Tamamlama Programının Verimliliği Üzerine Olgusal Bir Araştırma”. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 13/26 (30 Aralık 2015), 43-62. https://doi.org/10.14395/jdiv121
  • Kaymakcan, Recep vd. “Paydaşlarına Göre İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) Programının Değerlendirilmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi 11/26 (01 Aralık 2013), 71-110.
  • Keskin, Merve - Kaya, Derya ÖZER. “COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 5/2 (30 Haziran 2020), 59-67.
  • Kırık, Ali. “Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Durumu”. Marmara İletişim Dergisi 21 (07 Ocak 2016), 73-94.
  • Koç, Ahmet. “Covid-19 Salgını Sürecinde İlahiyat Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Yapılması: Örnek Bir Uygulama Model”. Milli Eğitim Dergisi 49/1 (29 Aralık 2020), 851-875. https://doi.org/10.37669/milliegitim.770561
  • Kürtüncü, Meltem - Kurt, Aylin. “Covid-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 7/5 (31 Mayıs 2020), 66-77.
  • Özdoğan, Ahmet Çağlar - Berkant, Hasan Güner. “Covid-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi 49/1 (29 Aralık 2020), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • Selçuk, Mualla vd. “The Online Learning Experience of Theology Students in Turkey during the COVID-19 Pandemic: A New Disposition for RE?” Religious Education 116/1 (2021), 74-90. https://doi.org/10.1080/00344087.2021.1879987
  • Serçemeli, Murat - Kurnaz, Ersin. “Covid-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 4/1 (23 Haziran 2020), 40-53.
  • Sözen, Hasan vd. “Covid-19 Pandemi Sürecinde İlahiyat Fakültesi Lisansüstü Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenme Deneyimine İlişkin Genel Tutumları”. İslam ve Yorum V. 3/31-47. Malatya: İnönü Üniversitesi Matbaası, 2021. Basım, 2021.
  • Şimşek, Önder - Yeşiloğlu, Özgür. “Akran Öğretimi Yönteminin Elektirik Kavramlarının Öğrenimi ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazanımı Üzerine Etkisi”. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (01 Aralık 2014), 72-94.
  • Yazıbaşı, Muhammed Ali vd. “Covid-19 Pandemi Sürecinde İlahiyat/İslami İlimler Fakültesi Öğretim Elemanları ve Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Sistemi ile İlgili Tecrübelerinin Değerlendirilmesi Üzerine Nicel Bir Araştırma”. ULUM 4/1 (Temmuz 2021), 231-264.
  • Yıldırım, Ali - Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 11. Basım, 2016, no: 76.
  • Yılmaz, Gül Kaleli - Güven, Bülent. “Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 6/2 (08 Eylül 2015), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936
  • Yolcu, Hacı Hasan. “Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Sürecinde Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitim Deneyimleri”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 6/4 (30 Ekim 2020), 237-250.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim, Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Öncü 0000-0001-8033-0795

Recep Kırcı 0000-0003-0893-6885

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Öncü, A., & Kırcı, R. (2021). Covid 19 Pandemi Sürecinde İlahiyat Arapça Hazırlık ve Lisans Öğrenimi Gören Öğrencilerin Deneyimleri Hakkında Bir Durum Çalışması. Turkish Academic Research Review, 6(5), 1414-1446. https://doi.org/10.30622/tarr.1022615

Turkish Academic Research Review 
Creative Commons Lisansı Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.