BibTex RIS Kaynak Göster

Merdiven, CARLO SCARPA ve İlk Basamak

Yıl 1999, , 9 - 16, 14.07.2016
https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240828

Öz

Mimarlık mikro ölçekten makro ölçeğe kadar her türlü ayrıntıyı planlama, düzenleme ve detaylandırma sanatıdır. Tüm bilgi birikimini, mantık ve yaratıcılık süzgecinden geçirip bir potaya dökme, yoğurma, yaratma işidir. Doğru yerde ve doğru malzeme ile en uygun çözümü bulmada duyarlı ve sorumlu davranmaktır. Ünlü İtalyan mimar CARLO SCARPA’nın binalarını dolaşırken, bu duyarlılığı, sorumlu yaklaşımı ve mimari sonuca ulaşmada ayrıntıların önemini izlersiniz. Kapılar, pencereler, merdivenler...her birinde bütünün parçası olma özelliği vardır. Merdivenlerinin çok özel; yerine, yöresine ve amacına uygun olarak ele alındığını ve detaylandırıldığını gözlemlersiniz. “Usta” için merdivenler aynı zamanda birer “plastik” elemandır. Scarpa’nın bir diğer özelliği de “özelleştirilmiş ilk basamak”lardaki duyarlı yaklaşımıdır. Her merdivenin karakterine uygun, onun genel plastiğini güçlendirici bu “ilk basamak”lar “uyarıcı, toplayıcı ve yönlendirici” özelliktedir.

Carlo Scarpa, Stairs and the First Step

Yıl 1999, , 9 - 16, 14.07.2016
https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240828

Öz

Architecture is the art of planning and organizing of every detail from micro scale to macro scale. It is a process where all the knowledge is filtered into a pot through reason, logic and creativity, kneaded and formed. It is behaving warily and responsibly when finding the best solution in the right place using the right material. You would observe the result of this aware and responsible approach and the importance of details to reach the architectural solution when you walk through the buildings of the famous Italian architect CARLO SCARPA. Door, windows, stairs… in each and every detail there is a characteristics of being a part of "the whole". You would recognize that "the stairs" of Scarpa are specially designed and detailed to suit their location and fullfill their purpose. Besides, "the stair" is a plastic piece of art for the "master". Scarpa's another characteristic is his sensitive approach to his "special first tread" These first treads vary to meet the characteristics of each stair enhancing its plasticity. They are stimulative, collective and directive.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42EU24AG
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nursel Onat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999

Kaynak Göster

APA Onat, N. (2016). Merdiven, CARLO SCARPA ve İlk Basamak. Tasarım + Kuram, 1(1), 9-16. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240828
AMA Onat N. Merdiven, CARLO SCARPA ve İlk Basamak. Tasarım + Kuram. Temmuz 2016;1(1):9-16. doi:10.23835/tasarimkuram.240828
Chicago Onat, Nursel. “Merdiven, CARLO SCARPA Ve İlk Basamak”. Tasarım + Kuram 1, sy. 1 (Temmuz 2016): 9-16. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240828.
EndNote Onat N (01 Temmuz 2016) Merdiven, CARLO SCARPA ve İlk Basamak. Tasarım + Kuram 1 1 9–16.
IEEE N. Onat, “Merdiven, CARLO SCARPA ve İlk Basamak”, Tasarım + Kuram, c. 1, sy. 1, ss. 9–16, 2016, doi: 10.23835/tasarimkuram.240828.
ISNAD Onat, Nursel. “Merdiven, CARLO SCARPA Ve İlk Basamak”. Tasarım + Kuram 1/1 (Temmuz 2016), 9-16. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.240828.
JAMA Onat N. Merdiven, CARLO SCARPA ve İlk Basamak. Tasarım + Kuram. 2016;1:9–16.
MLA Onat, Nursel. “Merdiven, CARLO SCARPA Ve İlk Basamak”. Tasarım + Kuram, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 9-16, doi:10.23835/tasarimkuram.240828.
Vancouver Onat N. Merdiven, CARLO SCARPA ve İlk Basamak. Tasarım + Kuram. 2016;1(1):9-16.