Kurum kimliği, bir kurumun hatırlanabilir, kişisel, karakteristik özelliklerinin ve onu diğer kurumlardan ayıran yeteneklerin tasarlanması, yansıtılmasıdır. Kurum kimliği, kurum kültürü ve kurum imajı ile etkileşim içindedir. Kurum kimliği, kurum felsefesi, kurumsal iletişim, kurumsal davranış, kurumsal tasarım ögelerinden oluşan bir bütündür. Ürün tasarımı, iletişim tasarımı ve mimari/ iç mimari tasarımdan oluşan kurumsal tasarım, bir kurumun görsel kimliğini oluşturan en önemli unsurdur. Kurumların mimari ve iç mimari tasarımları oluşturulurken kurum kimliğini net bir şekilde yansıtacak mekânlar oluşturmak önem kazanmaktadır. Kurumların görsel kimliğinin algılanmasında tasarım elemanlarından en çok; renk, doku, malzeme ve form ön plana çıkmaktadır
Corporate identity is planning and reşecting memorable, personal, characteristic pecularities of an institution and the ability that separates it from others. Corporate identity is in interaction with the corporate culture and corporate image. It is an entity formed by the philosophy of the institution, institutional communication, behavior and planning. Institutional planning formed by the planning of production and communication and architectural/ interior architectural planning, is the most significant element that constitutes the visual identity of an institution. While forming architectural and interior architectural planning of institutions, establishing places that will clearly reşect the corporate identity is gaining importance. In the perception of visual identity of institutions, planning elements such as; colour, texture, material and form are more significant than others.
Diğer ID | JA42BY63MD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 4 - Cilt: 3 Sayı: 4 |