Firmaların ürettiği ürünler sadece ticari başarı ve rekabet gücüyle ilgili göstergeler oluştururken, kurumsal tasarım kültürü, ürün geliştirme organizasyonu ve yönetimi, firmaların ürün başarı öykülerine kaynak oluşturan etkenlerle ilgili göstergeler oluşturmaktadır. Ürün geliştirme için bilginin kazanımı ve kontrolü konusundaki firma davranışlarına odaklanmak ürün geliştirme sürecinde üretim mühendisliği ve pazar araştırma geliştirmeyle birlikte etkin rol üstlenen endüstri ürünleri tasarımı mesleğini daha etkili yapabilmenin gücüne katkı sağlayacağı savunulabilir. Sunulan makale, küresel pazarlarda tüketiciler tarafından arzu ve talep edilen ürünler üreten, uluslararası rekabet gücüne sahip iki Avrupa firmasının ürün başarılarına kaynak oluşturan faktörleri disiplinlerarası perspektiften tartışmayı amaçlamaktadır.
The new product development (NPD) process plays an increasingly important role in global economic competition. The competition to win business in overseas markets among product manufacturing companies operating at an international level is fierce. Hence companies located in the more established industrialized countries are now using the latest technology to maintain their trading position in the face of highly fragmented international markets, this has forced them to speed up the product development process. Thus to remain competitive within international markets, designers must be part of a global design activity. The creation of new products involves various disciplines including industrial design, marketing and manufacturing. Therefore, the process of NPD requires an awareness and understanding of the factors which influence inter-disciplinary and cross cultural-design. This paper focuses on the NPD activities of two notable consumer manufacturing industries in order to identify the characteristics of their global NPD processes and their operational requirements in an organization based across the globe. It also aims to draw the attention to the role of industrial design within the global NPD process.
Diğer ID | JA39ZY24UJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 8 - Cilt: 5 Sayı: 8 |