Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 1, 391 - 399, 30.06.2018

Öz

Kaynakça

  • John Taylor Gatto, Eğitim: Bir Kitle İmha Silahı, Zorunlu Eğitimin Karanlık Dünyasına Bir Yolculuk, İstanbul: Edam Yayınları, 2016, ss. 276

Eğitim: Bir Kitle İmha Silahı, Zorunlu Eğitimin Karanlık Dünyasına Bir Yolculuk

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 1, 391 - 399, 30.06.2018

Öz

Ulus devletlerin kuruluşu ve sanayileşmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan zorunlu okul eğitimi farklı sürelerle de olsa dünya ülkelerinin büyük çoğunluğunda uygulanmaktadır. İnsanlık tarihindeki en radikal hareketlerden biri sayılabilecek bu uygulamanın müspet ve menfi sonuçları da böylece tüm dünyayı ilgilendiren bir mesele olmaktadır. Modern devletin olmaza olmaz bir aygıtı olarak telakki edilen zorunlu eğitim süreçlerinde ortaya çıkan problemlerin tespitine ve bu problemlerin çözümüne yönelik dünya genelinde birçok alanda çalışmalar yapılmaktadır. Diğer bazı çalışmalar ise çözümün zorunlu okul eğitim sistemini ıslahta değil tamamen ortadan kaldırılmasında olduğunu dile getirmektedir. Ivan Illıch’in deschooling düşüncesini dile getirdiği Okulsuz Toplum kitabında olduğu gibi John Taylor Gatto’nun bu yazıda incelenecek kitabı da okulun meşruiyetini Amerika örneğinde sorgulayan çalışmalardandır.

Kaynakça

  • John Taylor Gatto, Eğitim: Bir Kitle İmha Silahı, Zorunlu Eğitimin Karanlık Dünyasına Bir Yolculuk, İstanbul: Edam Yayınları, 2016, ss. 276
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Kitap Değerlendirmeleri
Yazarlar

Nuran Çınar 0000-0002-4918-1434

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 30 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 26 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Çınar, Nuran. “Eğitim: Bir Kitle İmha Silahı, Zorunlu Eğitimin Karanlık Dünyasına Bir Yolculuk”. Tasavvur / Tekirdağ İlahiyat Dergisi 4/1 (Haziran 2018), 391-399.

Flag Counter