Allah’a
ve O’nun dininin gerekliliklerine imandan sonra O’nun zâtına karşı
görevlerimizden ilki kulluk sorumluluklarımızı öğrenmek ve gereği gibi ibadet
etmektir. İbadet, Allah’ın yap dediklerini yapmak, yapma dediklerini de
yapmamaktır. İbadetler, Allah ve peygamberi tarafından teşrî buyrulur.
Böylelikle ibadetlerde birlik ve beraberlik sağlanmış olur. Bazı ibadetlerin
sebep ve illetleri bilinmekle birlikte ibadetlerin esas amacı Allah’a kulluk
etmektir. İbadetlerin hepsi standart bir sevaplandırma ölçütüne bağlı değildir.
Allah, kullarına lütuf ve ikramından olarak çeşitli sevaplandırma ölçütleri
koymuştur. Bunların en yaygın olanı bire ondur. Zekât ve sadaka gibi ibadetlere
ise bire yedi yüz ve daha fazla sevap verilebilir. Kadir gecesinin ihyâ
edilmesi ise bin aylık ibadete denktir. Bunlara ilaveten dünya ve ahirette
sınırı belirlenmemiş, hesapsız rızıklandırma çeşidi bulunmaktadır. Allah tarafından
belirlenmiş namaz, oruç, zekat ve hac ibadetlerinin karşılıkları da yine O’nun
tarafından belirlenmiş, kendilerine özgü sevaplandırma ölçütlerine tabidir.
İbadetleri ve sevaplarını belirleyen O’dur. Allah’ın kullarına sunduğu en büyük
ihsanlardan birisi de tevbedir. Bu da insanlara verilen, dünyada kendilerini
affettirebilme şansıdır. Bir de ibadetleri etkisiz hale getirecek, karşılığının
dünyada alınmasını sağlayacak yanlış bir davranış vardır ki, bu da
riyakârlıktır
After the belief in Allah and in the necessities of His religion, the
first of our duties towards Him is to learn our responsibilities as an ‘abd
[servant] and worshipping according to His will. Worship is to do what Allah
commands and not to do what He prohibits. Worship is legislated by Allah and
His Prophet. Thus, the unity and solidarity in worship is achieved. Some
reasons and causes for worships are known however the main purpose of
worshipping is to serve Allah. Not all the worships are bound with a standard
reward scale. Allah has put some standard reward scales as a result of His
grace and blessings on His servants. The most common of these is ten-to-one.
Worships like az-Zakah [obligatory charity] and as-Sadaqa [voluntary charity]
are given seven hundreds -to-one or more reward. Iḥyaʾ Laylat al-Qadr (keeping vigil in that night) is equal
to worshipping in a thousand months. In addition, there are unlimited and
uncounted blessings in this World and in the hereafter. Also the reward of the
worships (like prayer, fasting, giving charity and pilgrimage) is determined by
Allah and is subjected to special reward scales. He is who determines the worships
and their rewards. One of the greatest blessings
of Allah to His slaves is Tawbah [repentance from sins] which means a chance
for human beings to make themselves forgiven. Also there is ar-Riya’ [showing
off, insincerity] which annuls the worship and limits its reward to this World
only.
Islamic Theology Worship Religion Islam Rewards Intelligence Reason
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |