Satım ve dağıtım ağı hukuku (Vertriebsrecht), mal ve hizmetlerin üretim aşamasından tüketiciye ulaşana kadar geçen süre içerisinde malın satımı, tedarik ve dağıtımı ile ilgili tüm hususları kapsayan sözleşmeler, ticaret ve rekabet hukukunun kesişmesiyle ortaya çıkan bir hukuk dalıdır. Bundan yaklaşık 30 sene öncesine kadar böyle bir kavram dahi bilinmiyorken, bugün özellikle Almanya’da bu alanda pek çok hukuki eser verildiği, ciddi bir yargı içtihadı oluştuğu ve bu alanda uzmanlaşan ve faaliyet gösteren pek çok hukukçu olduğu görülmektedir. Çalışmada, yargı içtihatlarına dayanarak gelişen bu alanda iktisadi hayatın gereklilikleri nedeniyle farklı şekilde gelişen dağıtım ağı organlarının çeşitli meseleleri irdelenmektedir. İkincil olaraksa dağıtım ağları ve pazarlama kanallarına yönelik olarak rekabet hukuku kuralları incelenmektedir.
Tüketici mal satımı rekabet hukuku ticaret hukuku satım ve dağıtım ağı hukuku
Law of distribution is a branch of law arising from the intersection of contractual, commercial and competition law, covering all aspects of the sale, supply and distribution of goods and services from the production stage to the consumer. Even though about 30 years ago such concept remained unknown, today, especially in Germany, there are numerous legal works, extensive jurisprudence and many legal experts that specialize and practice in this field. In this study the focus is on the law of contractual distribution systems that have their roots mainly in judge-made case law and developed due to the necessities of economic life. Another focus is on competition law for distribution systems and marketing channels.
Consumer sale of goods competition law commercial law law of distribution
Birincil Dil | Almanca |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |