Bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ile birlikte dünya ve endüstri yapısı değişim göstermektedir. Sosyal ve günlük yaşamda da köklü dönüşümlerin yaşanmasına yol açan sanayi devrimlerinin en önemli özelliği, sürekli gelişmesi ve ilerlemesidir. Günümüzde sanayinin dört büyük evresi olduğu kabul edilmektedir. Sanayileşmenin 4. Evresi olarak tanımlanan Endüstri 4.0, ülke ekonomilerinde tüm sektörleri etkileyecek yeni bir iş akışı geliştirmektedir. Akıllı üretim teknolojileri, büyük veri ve bulut bilişim, nesnelerin interneti, artırılmış gerçeklik gibi endüstri alanında dijitalleşmeye yön veren bazı yeni teknolojiler pazarlama anlayışını da etkilemiştir. Endüstri 4.0’ın pazarlama alanına yeni fırsat sağlamasının yanında, tüm değer zincirleri üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada Endüstri 4.0’ın temel bileşenlerini ve dijital pazarlama üzerindeki etkisini aktarmak amacıyla literatür taramasından faydalanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |