Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ENDÜSTRİ 4.0’IN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİLERİ

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 1, 51 - 66, 29.04.2021

Öz

Bilgi teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ile birlikte dünya ve endüstri yapısı değişim göstermektedir. Sosyal ve günlük yaşamda da köklü dönüşümlerin yaşanmasına yol açan sanayi devrimlerinin en önemli özelliği, sürekli gelişmesi ve ilerlemesidir. Günümüzde sanayinin dört büyük evresi olduğu kabul edilmektedir. Sanayileşmenin 4. Evresi olarak tanımlanan Endüstri 4.0, ülke ekonomilerinde tüm sektörleri etkileyecek yeni bir iş akışı geliştirmektedir. Akıllı üretim teknolojileri, büyük veri ve bulut bilişim, nesnelerin interneti, artırılmış gerçeklik gibi endüstri alanında dijitalleşmeye yön veren bazı yeni teknolojiler pazarlama anlayışını da etkilemiştir. Endüstri 4.0’ın pazarlama alanına yeni fırsat sağlamasının yanında, tüm değer zincirleri üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada Endüstri 4.0’ın temel bileşenlerini ve dijital pazarlama üzerindeki etkisini aktarmak amacıyla literatür taramasından faydalanılmıştır.

Kaynakça

  • Akar, E., Kayahan, C. (2007). Elektronik ticaret ve elektronik iş, Ankara: Nobel Basımevi.
  • Alçın, S. (2016). Üretim için yeni bir izlek: Sanayi 4.0, Journal of Life Economics, 3(2), 19-30.
  • Almada-Lobo, F. (2016). The Industry 4.0 revolution and the future of Manufacturing Execution Systems (MES). Journal of Innovation Management, 3(4), 16-21.
  • Ardito, L., Petruzzelli, A. M., Panniello, U., Garavelli, A. C. (2019). Towards Industry 4.0: Mapping digital technologies for supply chain management-marketing integration, Business Process Management Journal, 25(11).
  • Arklan, Ü ve Taşdemir, E.. (2008) Bilgi toplumu ve iletişim: bilginin yayılması sürecinde kitle iletişim araçları ve internet. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(3), 67-80.
  • Ayala, NF., Paslauski, CA., Ghezzi, A., Frank, AG. (2017). Knowledge sharing dynamics in service suppliers’ involvement for servitization of manufacturing companies. International Journal of Production Economics, 193, 538-553.
  • Bahrin, MAK., Othman, MF., Azli, NHN., Talib, MF. (2016). Industry 4.0; A Review on industrial automation and robotic, Jurnal Teknologi, 6(13), 137-143.
  • Barutcu, H. C. (2019). Endüstri 4.0 Uygulamalarının Üretim Süreçlerine Etkisi: Bosch San. ve Tic. A. Ş Örneği. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bauer, JM. (2018). The Internet and income inequality: Socio-economic challenges in a hyperconnected society, Telecommunications Policy, 42(4), 333-343.
  • Baye, MR., De los Santos, B., Wildenbeest, MR. (2016). Search engine optimization: What drives organic traffic to retail sites? J. Econ. Manag. Strategy, 25, 6-31.
  • Bayram, M., (2018), Türkiye Bu Treni Kaçırmamalı. Endüstri 4.0 ya da X.X, https://www.researchgate.net/publication/322861015_Turkiye_Bu_Treni_Kacirmamali_Endustri_40_y a_da_XX, Erişim tarihi: 21.03.2021.
  • Beier, G., Fritzsche, K., Niehoff, S. (2018). Industry 4.0 and climate change-Exploring the science-policy gap. Sustainability, 10(12), 4511.
  • Berman, SJ. (2012). Digital Transformation: Opportunities to Create New Business Models. Strategy Leadership, 40, 16-24.
  • Brynjolfsson, E., McAfee, A. (2014). The second machine age: Work, progress, and prosperity in a time of brilliant technologies. WW Norton Company.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen teknolojiyle birlikte değişen pazarlama yöntemleri ve dijital pazarlama. Trt Akademi, 1(2), 348-365.
  • Burmeister, C., Lüttgens, D., Piller, FT. (2016). Business model innovation for Industrie 4.0: Why the “Industrial Internet” mandates a new perspective on innovation. Die Unternehmung, 70, 124-152.
  • Chaffer, D., Smith, PR. (2013). eMarketing excellence: planning and optimizing your digital marketin, Routledge.
  • Cortimiglia, MN., Ghezzi, A., Frank, AG. (2016). Business model innovation and strategy making nexus: evidence from a cross‐industry mixed‐methods study. RD Management, 46(3), 414-432.
  • Cusumano, MA., Kahl, SJ., Suarez, FF. (2015). Services, industry evolution, and the competitive strategies of product firms. Strategic management journal, 36(4), 559-575.
  • Çiğdem, S. (2019). Endüstri 4.0 ve dijital emek platformlarının insana yakışır iş bağlamında değerlendirilmesi, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 77, 157-199.
  • Demirci, E. (2019). Endüstri 4.0 sürecinde dijital dönüşüm ve sosyoekonomik yansımalar bağlamında insan kaynaklarının dönüşümü: Disiplinlerarası bir yaklaşım, Doktora Tezi, , Marmara Universitesi.
  • Dengiz, O. (2017). Endüstri 4.0: Üretimde kavram ve algı devrimi, Makina Tasarım ve İmalat Dergisi, 15(1), 38-45.
  • Doğru, BN., Meçik, O. (2018). Türkiye’de endüstri 4.0’ın işgücü piyasasına etkileri: firma beklentileri, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23, 1581-1606
  • Erciş, MS. (2010). Pazarlama iletişimde temel yaklaşımlar, Nobel Yayınları.
  • Erol, S., Jäger, A., Hold, P., Ott, K., Sihn, W. (2016). Tangible Industry 4.0: A scenario-based approach to learning for the future of production. Procedia CIRP, 54, 13-18.
  • Gersch, M., Goeke, C. (2007). Industry transformation-Conceptual considerations from an evolutionary perspective. Journal of business market management, 1(2), 151-182.
  • Ghobakhloo, M., Fathi, M., Fontes, DB., Ching, NT. (2018). Modeling lean manufacturing success. Journal of Modelling in Management, 13(4), 908-931.
  • Heck, S., Rogers, M. (2014). Are you ready for the resource revolution, McKinsey Quarterly, 2, 32-45.
  • Kagermann, H., Helbig, J., Hellinger, A., Wahlster, W. (2013). Recommendations for implementing the strategic initiative Industrie 4.0: Securing the future of German manufacturing industry; final report of the Industrie 4.0 Working Group. Forschungsunion.
  • Kaplan, AM. (2012). If you love something, let it go mobile: Mobile marketing and mobile social media 4x4, Bus. Horiz. 55, 129-139.
  • Kesayak, B. (2020). Endüstri tarihine kısa bir yolculuk.https://www.endustri40.com/endustri-tarihine-kisa-bir-yolculuk/ adresinden alınmıştır.
  • Koçak Alan, AE., Kabadayı, T., Erişke, T. (2018). İletişimin yeni yüzü: sosyal medya pazarlaması, Electronic Journal of Social Sciences, 17(66).
  • Kotler, P., Armstrong, G., Wong, V., Saunders, J. (2008). Marketing defined. Principles of marketing, Harlow: Pearson Education.
  • Kowalkowski, C., Gebauer, H., Oliva, R. (2017). Service growth in product firms: Past, present, and future, Industrial marketing management, 60, 82-88.
  • Küçükkalay, M. (1997). Endüstri devrimi ve ekonomik sonuçlarının analizi, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari ve Bilimler Fakültesi Dergisi, 2: 51-68.
  • Lasi, H., Fettke, P., Kemper, H. G., Feld, T., Hoffmann, M. (2014). Industry 4.0. Business Information Systems Engineering, 6(4), 239-242.
  • Matulovic, M., Morais FJO., Souza, AV., Amorim, CAA., Coletta, LFS. (2019). Aflatoxin detection on direction of the 4.0 age 3.0 costs, International Journal of Innovation Education and Research, 7(7), 338-346.
  • Millison, D., Moon, M. (2001). Firebrands: Building brand loyalty in the internet age. McGraw Hill Professional.
  • Mrugalska, B., Wyrwicka, MK. (2017). Towards lean production in industry 4.0. Procedia Eng. 182, 466-473.
  • Müller, JM., Kiel, D., Voigt, KI. (2018). What drives the implementation of Industry 4.0? The role of opportunities and challenges in the context of sustainability. Sustainability, 10, 247.
  • Nascimento, DLM., Alencastro, V., Quelhas, OLG., Caiado, RGG., Garza-Reyes, JA., Rocha-Lona, L., Tortorella, G. (2019). Exploring Industry 4.0 technologies to enable circular economy practices in a manufacturing context. Journal of Manufacturing Technology Management, 30(3), 607-627.
  • Niculescu, A., Dumitriu, D., Purdescu, C., Popescu, MAM. (2019). Enhancing Brand Value of Modern Organizations through Digital Marketing Tools and Techniques: A Study on Top Ten Romanian Companies, TEM Journal, 8(1), 171.
  • O’sullivan, D., Abela, AV. (2007). Marketing performance measurement ability and firm performance. J. Mark. 71, 79-93.
  • Özkan, M., Arzu, AL., Yavuz, S. (2018). Uluslararası politik ekonomi açısından dördüncü sanayi-endüstri devrimi’nin etkileri ve Türkiye, International Journal of Political Science and Urban Studies, 6(2).
  • Qin, J., Liu, Y., Grosvenor, R. (2016). A categorical framework of manufacturing for industry 4.0 and beyond, Procedia cirp, 52, 173-178.
  • Saklı, AR. (2013). Fordizm’den Esnek üretim rejimine dönüşümün kamu yönetimi üzerindeki etkileri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 107-131.
  • Scheer, A. W. (2012). Industrierevolution 4.0 ist mit weitreichenden organisatorischen Konsequenzen verbunden! (Industrial Revolution 4.0 is associated with far-reaching organizational consequences!). Inf. Manag. Consult, 3, 10-11.
  • Schlechtendahl, J., Keinert, M., Kretschmer, F., Lechler, A., Verl, A. (2015). Making existing production systems Industry 4.0-ready. Prod. Eng. 9, 143-148.
  • Schroeder, A., Ziaee Bigdeli, A., Galera Zarco, C., Baines, T. (2019). Capturing the benefits of industry 4.0: a business network perspective. Production Planning Control, 30(16), 1305-1321.
  • Schumacher, A., Erol, S., Sihn, W. (2016). A maturity model for assessing Industry 4.0 readiness and maturity of manufacturing enterprises. Procedia Cirp, 52, 161-166.
  • Schwab, K., Sala-i-Martín, X. (2016). The global competitiveness report 2013-2014: Full data edition. World Economic Forum.
  • Son, J., Sadachar, A., Manchiraju, S., Fiore, AM., Niehm, LS. (2012). Consumer adoption of online collaborative customer co-design. J. Res. Interact. Mark. 6, 180-197.
  • Soylu, A. (2018). Endüstri 4.0 ve girişimcilikte yeni yaklaşımlar, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32, 43-57.
  • Strange, R., Zucchella, A. (2017). Industry 4.0, global value chains and international business. Multinatl. Bus. Rev. 25, 174-184.
  • Taş, HY. (2018). Dördüncü sanayi devrimi’nin (endüstri 4.0) çalışma hayatına ve istihdama muhtemel etkileri, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16), 1817-1836.
  • Tay, JH., Ivanov, V., Stabnikov, V. (2018). Removal of the recalcitrant artificial sweetener sucralose and its by-products from industrial wastewater using microbial reduction/oxidation of iron, ChemEngineering, 2(3), 37.
  • Teece, DJ. (2010). Business models, business strategy and innovation. Long range planning, 43(2-3), 172-194.
  • Ungerman, O., Dedkova, J., Gurinova, K. (2018). The impact of marketing innovation on the competitiveness of enterprises in the context of industry 4.0. J. Compet. 10, 132.
  • Wang, S., Wan, J., Zhang, D., Li, D., Zhang, C. (2016). Towards smart factory for industry 4.0: a self-organized multi-agent system with big data based feedback and coordination, Computer Networks, 101, 158-168.
  • Wolf, C., Floyd, SW. (2017). Strategic Planning Research: Toward a Theory-Driven Agenda. J. Manag. 43, 1754-1788.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Saadet Sağtaş Bu kişi benim 0000-0003-1834-2132

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sağtaş, S. (2021). ENDÜSTRİ 4.0’IN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİLERİ. Tarsus Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 51-66.
AMA Sağtaş S. ENDÜSTRİ 4.0’IN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİLERİ. TAÜUBF. Nisan 2021;1(1):51-66.
Chicago Sağtaş, Saadet. “ENDÜSTRİ 4.0’IN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİLERİ”. Tarsus Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Nisan 2021): 51-66.
EndNote Sağtaş S (01 Nisan 2021) ENDÜSTRİ 4.0’IN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİLERİ. Tarsus Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi 1 1 51–66.
IEEE S. Sağtaş, “ENDÜSTRİ 4.0’IN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİLERİ”, TAÜUBF, c. 1, sy. 1, ss. 51–66, 2021.
ISNAD Sağtaş, Saadet. “ENDÜSTRİ 4.0’IN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİLERİ”. Tarsus Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi 1/1 (Nisan 2021), 51-66.
JAMA Sağtaş S. ENDÜSTRİ 4.0’IN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİLERİ. TAÜUBF. 2021;1:51–66.
MLA Sağtaş, Saadet. “ENDÜSTRİ 4.0’IN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİLERİ”. Tarsus Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2021, ss. 51-66.
Vancouver Sağtaş S. ENDÜSTRİ 4.0’IN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİLERİ. TAÜUBF. 2021;1(1):51-66.