Bu çalışmanın amacı; 2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programında öğrenen özerkliğinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Bu çalışma 2020-2021 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiş olup durum çalışması modelinde nitel bir çalışmadır. Veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu/konusunu "2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı" oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda yapılan alan yazın taraması sonucunda programın değerlendirilmesi için değerlendirme kriterleri formu oluşturulmuştur. Öğretim programını inceleme sürecinde ihtiyaçların belirlenmesi, amaçların belirlenmesi, eğitim öğretim durumları, değerlendirme, öğretmenin rolü, öğrencinin rolü ve kazanımlar boyutlarında ele alınmıştır. Program değerlendirmesinden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. 2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programının analizinden elde edilen bulgulara göre söz konusu programda ihtiyaçların belirlenmesi, amaçların belirlenmesi, eğitim öğretim durumları, değerlendirme, öğretmenin rolü, öğrencinin rolü boyutlarında ve kazanımlarda öğrenen özerkliği uygulamalarına yer verdiğini göstermektedir.
The purpose of this study is; to determine the level of learner autonomy in the 2018 Secondary Education English Lesson Curriculum. This study was conducted in the 2020-2021 academic year and is a qualitative study conducted in the case study model. Document analysis was used as data collection method. The study subject of this research is “2018 Secondary Education English Lesson (9th, 10th, 11th and 12th Grades) Curriculum”. As a result of the literature review conducted in line with the purpose of the study, an evaluation criteria form was created for the evaluation of the curriculum: Determination of general objectives, education processes, measurement and assessments, teacher’s role, student’s role and learning outcomes are discussed. The data obtained from curriculum evaluation were analyzed by descriptive analysis method. The findings obtained from the analysis of the Secondary Education English Lesson Curriculum show that it includes practices of learner autonomy in determining goals, education and training processes, assessment, teacher’s role, student’s role and learning outcomes.
Learner autonomy curriculum and instruction foreign language teaching
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ekim 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |