Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programının Öğrenen Özerkliği Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 406 - 428, 31.12.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı; 2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programında öğrenen özerkliğinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Bu çalışma 2020-2021 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiş olup durum çalışması modelinde nitel bir çalışmadır. Veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu/konusunu "2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı" oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda yapılan alan yazın taraması sonucunda programın değerlendirilmesi için değerlendirme kriterleri formu oluşturulmuştur. Öğretim programını inceleme sürecinde ihtiyaçların belirlenmesi, amaçların belirlenmesi, eğitim öğretim durumları, değerlendirme, öğretmenin rolü, öğrencinin rolü ve kazanımlar boyutlarında ele alınmıştır. Program değerlendirmesinden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. 2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programının analizinden elde edilen bulgulara göre söz konusu programda ihtiyaçların belirlenmesi, amaçların belirlenmesi, eğitim öğretim durumları, değerlendirme, öğretmenin rolü, öğrencinin rolü boyutlarında ve kazanımlarda öğrenen özerkliği uygulamalarına yer verdiğini göstermektedir.

Kaynakça

  • Alacapınar, G. ve Sönmez, V. (2015). Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme. (Birinci Baskı) Ankara: Anı
  • Alshumaimeri, Y., ve Borg, S. (2017). Language learner autonomy in a tertiary context: Teachers’ beliefs and practices. Language Teaching Research, 23 (1), 9–38 doi:10.1177/1362168817725759
  • Alzubi, A. ve Hazaea, A., (2018). Impact of mobile assisted language learning on learner autonomy in efl reading context. Journal of Language and Education, 4 (2), 48-58. doi:10.17323/2411-7390-2018-4-2-48-58
  • Bajrami, L. (2015). Teacher’s New Role in Language Learning and in Promoting Learner Autonomy. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 199, 423–427. doi:10.1016/j.sbspro.2015.07.528
  • Balçıkanlı, C. (2008). Learner autonomy (la) in efl settings. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3), 1-16.
  • Benson, P. (2001). Teaching and Researching Autonomy (Birinci Baskı). Great Britain: Pearson Education
  • Benson, P. (2013). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. (İkinci Baskı). New York: Routledge
  • Bhattacharya, A., ve Chauhan, K. (2010). Augmenting learner autonomy through blogging. ELT Journal, 64 (4), 376-384. https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.895.4565&rep=rep1&type=pdf adresinden 16.02.2021 tarihinde erişildi.
  • Birsöz, Özköse, E.M. (2017). Yabancı dilde yazma becerisini öğrenen özerkliği bağlamında sınama (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, Türkiye.
  • Bitlis, Ö. (2011). A blended learning environment in relation to learner autonomy (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bilkent Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara, Türkiye.
  • Bozpolat, E. ve Gömleksiz, M.N. (2012). İlköğretimde yabancı dil öğreniminde öğrenen özerkliği. Zeitschrift für die Welt der Türken, 4 (3), 95-14. http://dieweltdertuerken.org/index.php/ZfWT/article/view/417/gomleksiz_bozpolat adresinden 22.05.2020 tarihinde erişildi.
  • Camilleri, A. (1997). Teacher’s Role in Learner Autonomy. G. Camilleri (Ed.), ‘Learner Autonomy-The Teachers Views’ içinde (35-40) http://archive.ecml.at/documents/pubCamilleriG_E.pdf adresinden 25.10.2020 tarihinde erişildi.
  • Çetinkaya, E. F. (2019). Perceptions and beliefs of Turkish efl instructors on fostering learner autonomy. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli, Türkiye.
  • Chan, V. (2001). Readiness for learner autonomy: What do our learners tell us? Teaching in Higher Education, 6 (4), 505–518. doi:10.1080/13562510120078045
  • Çakıcı, D. (2015). Autonomy in language teaching and learning process. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 31-42. Doi: 10.17679/iuefd.16168538
  • Dam, L. (2010). Developing learner autonomy with school kids-Principles, practice, results. If We Had To Do It Over Again: Implementing Learner Autonomy in the 21st Century Conference’ de sunulmuştur. Türkiye, Gaziantep. doi: 10.13140/RG.2.1.2654.8886
  • Dam, L. (2011). Developing Learner Autonomy with School Kids: Principles, practices, results. Gardner, D. (Ed.), Fostering autonomy in language learning içinde (s. 40-51). Gaziantep: Zirve University. https://core.ac.uk/download/pdf/38042627.pdf adresinden 11.04.2020 tarihinde erişildi.
  • Dede, O. (2017). Üniversite İngilizce hazırlık sınıflarında öğrencilerin ve okutmanların öğrenen özerkliği ile ilgili görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye.
  • Demirel, Ö. (2015). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. (23. Baskı). Ankara: Pegem
  • Dickinson, L. (1987). Self-instruction in Language Learning. (1. Baskı). Cambridge: Cambridge University
  • Gholami, H. (2016). Self assessment and learner autonomy. Theory and Practice in Language Studies. 6 (1), 46-51 DOI: http://dx.doi.org/10.17507/tpls.0601.06
  • Harmer, J. (2001). The Practice Of English Language Teaching. (3. Baskı) Essex: Pearson Education
  • Holec, H. (1981). Autonomy In Foreign Language Learning. Oxford: Pergamon.
  • Holec, H. (1996). Self-directed learning: an alternative form of training. Language Teaching, 29, 89-93 doi:10.1017/S0261444800008387
  • Huberman, A. M. ve Miles, M. B. (1994). Qualitative Data Analysis: An expanded Sourcebook. (2. Baskı). California: Sage.
  • Hughes, P. (2003). Autonomous learning zones. European Conference for Research on Learning and Instruction’ da sunulmuştur. İtalya, Padova. https://extra.shu.ac.uk/cetl/cpla/resources/Autonomous%20Learning%20Zones.doc adresinden 10.02.2021 tarihinde erişildi.
  • Kızmaz, Z. (2019). The use of call to foster learner autonomy ın efl: a quası-experımental study. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, Türkiye.
  • Kim, S. H. (2014). Developing autonomous learning for oral proficiency using digital storytelling. Language Learning & Technology, 18 (2), 20–35. Erişim Adresi: http://llt.msu.edu/issues/june2014/action1.pdf
  • Kuluşaklı, E. (2019). Promoting learner autonomy through explicit strategy training in foreign language learning (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi/Sosyal Bilimler Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Lee, L. (2011). Blogging: promoting learner autonomy and intercultural competence through study abroad. Language Learning & Technology, 15 (3), 87-109. http://128.171.57.22/bitstream/10125/44264/15_03_lee.pdf adresinden 16.05.2021 tarihinde erişildi.
  • Legenhausen, L. ve Little, D. (2017). Language Learner Autonomy: Theory, Practice and Research. Bristol: Multilingual
  • Matters.https://www.researchgate.net/publication/320022166_Language_Learner_Autonomy_Theory_Practice_and_Research adresinden 11.04.2020 tarihinde erişildi.
  • Little, D. (1996). Learner autonomy: some steps in the evolution of theory and practice. The Irish Yearbook of Aplied Linguistics, 16, 1-13. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED414746.pdf adresinden 11.04.2020 tarihinde erişildi.
  • Little, D. (2004). Constructing a theory of learner autonomy:some steps along the way. Centre for Language and Communication Studies Trinity College Dublin. 15-25 https://www.researchgate.net/publication/252532772_Constructing_a_theory_of_learner_autonomy_Some_steps_along_the_way adresinden 11.04.2020 tarihinde erişildi.
  • Little, D. (2007) Language learner autonomy: some fundamental considerations revisited, Innovation in Language Learning and Teaching, 1 (1), 14-29. doi: 10.2167/illt040.0
  • Liu, M. C., Huang, Y. M., ve Xu, Y.H. (2018). Effects of individual versus group work on learner autonomy and emotion in digital storytelling. Educational Technology Research and Development, 66 (4), 1009–1028. doi:10.1007/s11423-018-9601-2
  • Ma, Z., ve Ma, R. (2012). Motivating Chinese students by fostering learner autonomy in language learning. Theory & Practice in Language Studies, 2 (4), 838-842. doi: 10.4304/tpls.2.4.838-842
  • Milli Eğitim Temel Kanunu. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf adresinden 05.02.2021 tarihinde erişildi.
  • Okumuş, Ceylan, N. (2015). Fostering learner autonomy. Social and Behavioral Sciences, 199, 85-93.
  • Pekkanlı, Egel, İ. (2009). Learner autonomy in the language classroom:from teacher dependency to learner independency. Procedia Social and Behavioral Sciences. 1, 2023-2026 https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.355
  • Rao, Z. (2006). Helping Chinese EFL students develop learner autonomy through portfolios. Reflections on English Language Teaching, 5 (2), 113-122. doi:10.1016/j.sbspro.2011.01.051
  • Süğümlü, Ü. (2016). Yazma becerisinde öğrenci özerkliğinin yazmaya yönelik tutum ve motivasyonla ilişkisi: bir eylem araştırması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sakarya, Türkiye.
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11. Baskı) Ankara: Seçkin
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim İngilizce Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=342 adresinden 27.03.2020 tarihinde erişildi.
  • Trebbi, T. (2003). Curriculum Development And Learner Autonomy In The Foreign Language Classroom: Constraints And Possibilities. Little, D., Ridley, J. ve
  • Ushioda, E. (Ed). Learner Autonomy In The Foreign Language Classroom: Teacher, Learner, Curriculum And Assessment içinde (166-184). Dublin: Authentik.
  • Voller, P. (1997). Does the Teacher Have a Role in Autonomous Language Learning? Benson P. ve Voller P. (Ed.), Autonomy and Independence in Language Learning içinde (98-113). London: Longman.
  • 2023 Eğitim Vizyonu. https://www.gmka.gov.tr/dokumanlar/yayinlar/2023_E%C4%9Fitim%20Vizyonu.pdf adresinden 20.05.2020 tarihinde erişildi.
  • http://www.ibe.unesco.org/en/glossary-curriculum-terminology/c/curriculum-evaluation

Evaluation of 2018 Secondary Education English Lesson Curriculum in Terms of Learner Autonomy

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 406 - 428, 31.12.2022

Öz

The purpose of this study is; to determine the level of learner autonomy in the 2018 Secondary Education English Lesson Curriculum. This study was conducted in the 2020-2021 academic year and is a qualitative study conducted in the case study model. Document analysis was used as data collection method. The study subject of this research is “2018 Secondary Education English Lesson (9th, 10th, 11th and 12th Grades) Curriculum”. As a result of the literature review conducted in line with the purpose of the study, an evaluation criteria form was created for the evaluation of the curriculum: Determination of general objectives, education processes, measurement and assessments, teacher’s role, student’s role and learning outcomes are discussed. The data obtained from curriculum evaluation were analyzed by descriptive analysis method. The findings obtained from the analysis of the Secondary Education English Lesson Curriculum show that it includes practices of learner autonomy in determining goals, education and training processes, assessment, teacher’s role, student’s role and learning outcomes.

Kaynakça

  • Alacapınar, G. ve Sönmez, V. (2015). Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme. (Birinci Baskı) Ankara: Anı
  • Alshumaimeri, Y., ve Borg, S. (2017). Language learner autonomy in a tertiary context: Teachers’ beliefs and practices. Language Teaching Research, 23 (1), 9–38 doi:10.1177/1362168817725759
  • Alzubi, A. ve Hazaea, A., (2018). Impact of mobile assisted language learning on learner autonomy in efl reading context. Journal of Language and Education, 4 (2), 48-58. doi:10.17323/2411-7390-2018-4-2-48-58
  • Bajrami, L. (2015). Teacher’s New Role in Language Learning and in Promoting Learner Autonomy. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 199, 423–427. doi:10.1016/j.sbspro.2015.07.528
  • Balçıkanlı, C. (2008). Learner autonomy (la) in efl settings. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3), 1-16.
  • Benson, P. (2001). Teaching and Researching Autonomy (Birinci Baskı). Great Britain: Pearson Education
  • Benson, P. (2013). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. (İkinci Baskı). New York: Routledge
  • Bhattacharya, A., ve Chauhan, K. (2010). Augmenting learner autonomy through blogging. ELT Journal, 64 (4), 376-384. https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.895.4565&rep=rep1&type=pdf adresinden 16.02.2021 tarihinde erişildi.
  • Birsöz, Özköse, E.M. (2017). Yabancı dilde yazma becerisini öğrenen özerkliği bağlamında sınama (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, Türkiye.
  • Bitlis, Ö. (2011). A blended learning environment in relation to learner autonomy (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bilkent Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara, Türkiye.
  • Bozpolat, E. ve Gömleksiz, M.N. (2012). İlköğretimde yabancı dil öğreniminde öğrenen özerkliği. Zeitschrift für die Welt der Türken, 4 (3), 95-14. http://dieweltdertuerken.org/index.php/ZfWT/article/view/417/gomleksiz_bozpolat adresinden 22.05.2020 tarihinde erişildi.
  • Camilleri, A. (1997). Teacher’s Role in Learner Autonomy. G. Camilleri (Ed.), ‘Learner Autonomy-The Teachers Views’ içinde (35-40) http://archive.ecml.at/documents/pubCamilleriG_E.pdf adresinden 25.10.2020 tarihinde erişildi.
  • Çetinkaya, E. F. (2019). Perceptions and beliefs of Turkish efl instructors on fostering learner autonomy. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli, Türkiye.
  • Chan, V. (2001). Readiness for learner autonomy: What do our learners tell us? Teaching in Higher Education, 6 (4), 505–518. doi:10.1080/13562510120078045
  • Çakıcı, D. (2015). Autonomy in language teaching and learning process. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 31-42. Doi: 10.17679/iuefd.16168538
  • Dam, L. (2010). Developing learner autonomy with school kids-Principles, practice, results. If We Had To Do It Over Again: Implementing Learner Autonomy in the 21st Century Conference’ de sunulmuştur. Türkiye, Gaziantep. doi: 10.13140/RG.2.1.2654.8886
  • Dam, L. (2011). Developing Learner Autonomy with School Kids: Principles, practices, results. Gardner, D. (Ed.), Fostering autonomy in language learning içinde (s. 40-51). Gaziantep: Zirve University. https://core.ac.uk/download/pdf/38042627.pdf adresinden 11.04.2020 tarihinde erişildi.
  • Dede, O. (2017). Üniversite İngilizce hazırlık sınıflarında öğrencilerin ve okutmanların öğrenen özerkliği ile ilgili görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye.
  • Demirel, Ö. (2015). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. (23. Baskı). Ankara: Pegem
  • Dickinson, L. (1987). Self-instruction in Language Learning. (1. Baskı). Cambridge: Cambridge University
  • Gholami, H. (2016). Self assessment and learner autonomy. Theory and Practice in Language Studies. 6 (1), 46-51 DOI: http://dx.doi.org/10.17507/tpls.0601.06
  • Harmer, J. (2001). The Practice Of English Language Teaching. (3. Baskı) Essex: Pearson Education
  • Holec, H. (1981). Autonomy In Foreign Language Learning. Oxford: Pergamon.
  • Holec, H. (1996). Self-directed learning: an alternative form of training. Language Teaching, 29, 89-93 doi:10.1017/S0261444800008387
  • Huberman, A. M. ve Miles, M. B. (1994). Qualitative Data Analysis: An expanded Sourcebook. (2. Baskı). California: Sage.
  • Hughes, P. (2003). Autonomous learning zones. European Conference for Research on Learning and Instruction’ da sunulmuştur. İtalya, Padova. https://extra.shu.ac.uk/cetl/cpla/resources/Autonomous%20Learning%20Zones.doc adresinden 10.02.2021 tarihinde erişildi.
  • Kızmaz, Z. (2019). The use of call to foster learner autonomy ın efl: a quası-experımental study. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, Türkiye.
  • Kim, S. H. (2014). Developing autonomous learning for oral proficiency using digital storytelling. Language Learning & Technology, 18 (2), 20–35. Erişim Adresi: http://llt.msu.edu/issues/june2014/action1.pdf
  • Kuluşaklı, E. (2019). Promoting learner autonomy through explicit strategy training in foreign language learning (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi/Sosyal Bilimler Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Lee, L. (2011). Blogging: promoting learner autonomy and intercultural competence through study abroad. Language Learning & Technology, 15 (3), 87-109. http://128.171.57.22/bitstream/10125/44264/15_03_lee.pdf adresinden 16.05.2021 tarihinde erişildi.
  • Legenhausen, L. ve Little, D. (2017). Language Learner Autonomy: Theory, Practice and Research. Bristol: Multilingual
  • Matters.https://www.researchgate.net/publication/320022166_Language_Learner_Autonomy_Theory_Practice_and_Research adresinden 11.04.2020 tarihinde erişildi.
  • Little, D. (1996). Learner autonomy: some steps in the evolution of theory and practice. The Irish Yearbook of Aplied Linguistics, 16, 1-13. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED414746.pdf adresinden 11.04.2020 tarihinde erişildi.
  • Little, D. (2004). Constructing a theory of learner autonomy:some steps along the way. Centre for Language and Communication Studies Trinity College Dublin. 15-25 https://www.researchgate.net/publication/252532772_Constructing_a_theory_of_learner_autonomy_Some_steps_along_the_way adresinden 11.04.2020 tarihinde erişildi.
  • Little, D. (2007) Language learner autonomy: some fundamental considerations revisited, Innovation in Language Learning and Teaching, 1 (1), 14-29. doi: 10.2167/illt040.0
  • Liu, M. C., Huang, Y. M., ve Xu, Y.H. (2018). Effects of individual versus group work on learner autonomy and emotion in digital storytelling. Educational Technology Research and Development, 66 (4), 1009–1028. doi:10.1007/s11423-018-9601-2
  • Ma, Z., ve Ma, R. (2012). Motivating Chinese students by fostering learner autonomy in language learning. Theory & Practice in Language Studies, 2 (4), 838-842. doi: 10.4304/tpls.2.4.838-842
  • Milli Eğitim Temel Kanunu. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf adresinden 05.02.2021 tarihinde erişildi.
  • Okumuş, Ceylan, N. (2015). Fostering learner autonomy. Social and Behavioral Sciences, 199, 85-93.
  • Pekkanlı, Egel, İ. (2009). Learner autonomy in the language classroom:from teacher dependency to learner independency. Procedia Social and Behavioral Sciences. 1, 2023-2026 https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.355
  • Rao, Z. (2006). Helping Chinese EFL students develop learner autonomy through portfolios. Reflections on English Language Teaching, 5 (2), 113-122. doi:10.1016/j.sbspro.2011.01.051
  • Süğümlü, Ü. (2016). Yazma becerisinde öğrenci özerkliğinin yazmaya yönelik tutum ve motivasyonla ilişkisi: bir eylem araştırması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sakarya, Türkiye.
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11. Baskı) Ankara: Seçkin
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim İngilizce Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=342 adresinden 27.03.2020 tarihinde erişildi.
  • Trebbi, T. (2003). Curriculum Development And Learner Autonomy In The Foreign Language Classroom: Constraints And Possibilities. Little, D., Ridley, J. ve
  • Ushioda, E. (Ed). Learner Autonomy In The Foreign Language Classroom: Teacher, Learner, Curriculum And Assessment içinde (166-184). Dublin: Authentik.
  • Voller, P. (1997). Does the Teacher Have a Role in Autonomous Language Learning? Benson P. ve Voller P. (Ed.), Autonomy and Independence in Language Learning içinde (98-113). London: Longman.
  • 2023 Eğitim Vizyonu. https://www.gmka.gov.tr/dokumanlar/yayinlar/2023_E%C4%9Fitim%20Vizyonu.pdf adresinden 20.05.2020 tarihinde erişildi.
  • http://www.ibe.unesco.org/en/glossary-curriculum-terminology/c/curriculum-evaluation
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Selver Kılıçaslan 0000-0002-9976-7214

Menderes Ünal 0000-0001-9439-3308

Erken Görünüm Tarihi 26 Ekim 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıçaslan, S., & Ünal, M. (2022). Evaluation of 2018 Secondary Education English Lesson Curriculum in Terms of Learner Autonomy. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 6(2), 406-428.

2613928412   28976  19030            19029       19031  logo1.jpg27281     27280  27284  27285   27290  27291 2729227294          27937   28409