Araştırmada öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve dijital okuryazarlık düzeyleri cinsiyet, branş, yaş, mesleki kıdem, eğitim düzeyi ve günlük çevrimiçi kalma süresi değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Genel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında İç Anadolu Bölgesindeki devlet okullarında, 10 farklı branşta görev yapan 919 öğretmen oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında dijital okuryazarlık ölçeği ve uzaktan eğitim tutum ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde regresyon ve Pearson korelasyon analizleri, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü ANOVA testi ve Post Hoc analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin dijital okuryazarlıklarının iyi düzeyde, uzaktan eğitime yönelik tutumlarının ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin dijital okuryazarlık ve uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerinde cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi ve günlük çevrimiçi kalma süreleri değişkenleri bakımından anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri ile uzaktan eğitime yönelik tutum puanları arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiş, öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeylerinin, uzaktan eğitim tutum puanlarının istatistiksel olarak anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The primary aim of this study was to investigate the relationship between teachers' levels of digital literacy and their attitudes towards distance education. Teachers' perceptions of distance education and their digital literacy levels were also compared in terms of gender, major, age, professional seniority and the time they spend online daily. The sample of this survey study consisted of 919 teachers with 10 different majors working in state schools in the 2020-2021 academic year. The data were gathered through the digital literacy scale and the distance education attitude scale. In data analysis, regression and Pearson correlation, independent samples t-test, one-way ANOVA and Post Hoc tests were employed. The results showed that the teachers had a good level of digital literacy and their attitudes towards distance education were at moderate level. Significant differences were observed in their attitudes towards distance education and digital literacy levels in terms of gender, age, major and the time they spend online daily. In addition, a positive and moderately significant relationship was found between the teachers' levels of digital literacy and their attitudes towards distance education, and it was concluded that their digital literacy levels were a statistically significant predictor of their attitudes towards distance education attitude.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |