Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme düzeyleri incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 226 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubu belirlenirken seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden olan uygun örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak “Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Veri analizi sürecinde betimsel istatistiklerden bağımsız gruplar için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme düzeyleri cinsiyet, sınıf düzeyi ve lisans üstü eğitim yapma eğilimi değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme düzeylerinin okul başarı puanı değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda farklı eğitim kademelerindeki ve branşlardaki öğrencilerin yaşam boyu öğrenme düzeylerinin ölçülebileceği ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda eğitim politikaları geliştirilebileceği gibi bazı önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to examine the lifelong learning levels of social studies teacher candidates. Descriptive survey model, one of the quantitative research methods, was used in the study. The study group of the research consists of 226 social studies teacher candidates studying at Afyon Kocatepe University Faculty of Education in the 2020-2021 academic year. While determining the study group, the convenient sampling method, which is one of the non-random sampling methods, was used. In the research, "Lifelong Learning Scale" was used as a data collection tool. The obtained data were analyzed with the statistical package program. In the data analysis process, descriptive statistics t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used. As a result of the study, it was determined that the lifelong learning levels of teacher candidates are high. It was observed that the lifelong learning levels of social studies teacher candidates did not differ significantly in terms of gender, grade level and tendency to graduate education. It has been revealed that the lifelong learning levels of social studies teacher candidates differ significantly according to the school achievement score variable. In line with the results obtained from the research, some suggestions were made such as the lifelong learning levels of students at different educational levels and branches can be measured and educational policies can be developed in line with the results obtained.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |