The way the state can provide the necessary services to its people is through regularly paid taxes. In order for taxes to be paid regularly, taxpayers should perceive the tax positively. The aim of this study is to evaluate the tax awareness of 6th and 7th grade secondary school students. The survey model, which is one of the quantitative research methods, was used in the study. A questionnaire was applied within the scope of the research. In the study, it was concluded that students' tax awareness was at a low level. One of the results of the research is that as the age and class levels of the students increase, their tax awareness also increases. As a result of the study, suggestions were given to increase the tax awareness of the students. In this context, tax- related gains that are limited to the 6th grade can also be included in the 7th and 8th grade levels. Since these are the places where students hear the concept of tax most frequently, emphasis can be given to tax education through family and school in order to increase their tax awareness.
Devletin halkına gerekli hizmetleri sunabilmesinin yolu vergilerin düzenli ödenmesinden geçmektedir. Vergilerin düzenli ödenebilmesi için mükelleflerin vergiyi olumlu algılaması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin vergi farkındalıklarının değerlendirilmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Tokat ilinde bulunan toplam 408 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin vergi bilincinin düşük düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarından biri de öğrencilerin yaş ve sınıf düzeyleri arttıkça vergi farkındalıklarının da arttığıdır. Araştırma kapsamında öğrencilerin vergi farkındalıkları ile; yaş, sınıf, cinsiyet, baba eğitim durumu, anne eğitim durumu, baba mesleği, anne mesleği ve öğrencilerin aylık ortalama gelir durumu değişkenleri arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin vergi bilincinin arttırılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur. Bu bağlamda 6. sınıfla sınırlı olan vergi ile alakalı kazanımların 7. ve 8. sınıf seviyelerinde de yer alabileceği önerisi verilmiştir. Öğrencilerin vergi kavramını en sık duydukları yer olması sebebiyle vergi farkındalıklarını arttırmak amacıyla aile ve okul aracılığıyla vergi eğitimine ağırlık verilebilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Ekonomisi, Uygulamalı Ekonomi (Diğer), Aile Kaynakları Eğitimi, Sosyal Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |