BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayar ve Bilişim Alanında Eğitim

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 1, - , 24.06.2016

Öz

Bilgisayar ve Bilişim alanındaki gelişmeler yeni uzmanlık alanlarının doğmasına neden olmuştur. Bu mesleklerde yetişmiş elemanlara duyulan gereksinim eğitim kurumlarının da kendilerini bu gelişmeleri karşılayacak biçimde düzenlemelerini gerektirmiştir.Bilgisayar ve bilişim alanında, Dünya genelindeki gelişmeler ve buna bağlı olarak doğan yetişmiş eleman gereksinimi, değişik mesleklerde yetişmiş kişileri bu alanda çalışmaya teşvik etmiştir. Bu durum, asıl meslek sahiplerinin yeteneklerinin tartışılmasına neden olmaya başlamıştır.Bilgisayar ve bilişim alanında, Dünya genelindeki gelişmeler ve buna bağlı olarak doğan yetişmiş eleman gereksinimi, değişik mesleklerde yetişmiş kişileri bu alanda çalışmaya teşvik etmiştir. Bu durum, asıl meslek sahiplerinin yeteneklerinin tartışılmasına neden olmaya başlamıştır. Bu yazı kapsamında, ilk olarak bilgisayar ve bilişim alanındaki uzmanlık alanlarının tanımları verilmiş; ardından ülkemizin gereksinimleri göz önüne alınarak yapılması gerekenler tartışılmıştır.

Kaynakça

  • [1] Ümit Karakaş, {Yazılım || Bilgisayar} Mühendisliği Bölümüne Sınavsız Giriş tamam gibi... Şimdi {Bilgisayar || Yazılım} Mühendisliği Öğrenci, Öğretim Üyesi ve Bölüm Yeterliliğini Konuşma Zamanıdır. TBV Bilgisayar Mühendisliği ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, Sayı-5 2012
  • [2] Hangi Meslek İşsiz Bırakmıyor? Milliyet Ekonomi, 2,3,2010
  • [3] The Joint Task Force for Computing Curricula 2005 A cooperative project of The Association for Computing Machinery (ACM), The Association for Information Systems (AIS), The Computer Society (IEEE-CS), 30 September 2005

Education in Computer and Informatics

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 1, - , 24.06.2016

Öz

Resent developments in the fields of computer and informatics create some new expertise and professionals. Education department have to reorganize their programs according to new requirements. The needs of computer and informatics professionals in the World wanted to be covered by different professionals. Today we are discussing of abilities of computer and informatics Professional.First part of this paper we will give basic definition of computer related Professional. Later on what have to do in Turkey as far as university education.

Kaynakça

  • [1] Ümit Karakaş, {Yazılım || Bilgisayar} Mühendisliği Bölümüne Sınavsız Giriş tamam gibi... Şimdi {Bilgisayar || Yazılım} Mühendisliği Öğrenci, Öğretim Üyesi ve Bölüm Yeterliliğini Konuşma Zamanıdır. TBV Bilgisayar Mühendisliği ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, Sayı-5 2012
  • [2] Hangi Meslek İşsiz Bırakmıyor? Milliyet Ekonomi, 2,3,2010
  • [3] The Joint Task Force for Computing Curricula 2005 A cooperative project of The Association for Computing Machinery (ACM), The Association for Information Systems (AIS), The Computer Society (IEEE-CS), 30 September 2005
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA37JE77CJ
Bölüm Makaleler(Araştırma)
Yazarlar

Eşref Adalı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Adalı, E. (2016). Bilgisayar ve Bilişim Alanında Eğitim. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, 5(1).
AMA Adalı E. Bilgisayar ve Bilişim Alanında Eğitim. TBV-BBMD. Haziran 2016;5(1).
Chicago Adalı, Eşref. “Bilgisayar Ve Bilişim Alanında Eğitim”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2016).
EndNote Adalı E (01 Haziran 2016) Bilgisayar ve Bilişim Alanında Eğitim. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 5 1
IEEE E. Adalı, “Bilgisayar ve Bilişim Alanında Eğitim”, TBV-BBMD, c. 5, sy. 1, 2016.
ISNAD Adalı, Eşref. “Bilgisayar Ve Bilişim Alanında Eğitim”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 5/1 (Haziran 2016).
JAMA Adalı E. Bilgisayar ve Bilişim Alanında Eğitim. TBV-BBMD. 2016;5.
MLA Adalı, Eşref. “Bilgisayar Ve Bilişim Alanında Eğitim”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, c. 5, sy. 1, 2016.
Vancouver Adalı E. Bilgisayar ve Bilişim Alanında Eğitim. TBV-BBMD. 2016;5(1).

https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0Makale Kabulü

 

Çevrimiçi makale yüklemesi yapmak için kullanıcı kayıt/girişini kullanınız.

Dergiye gönderilen makalelerin kabul süreci şu aşamalardan oluşmaktadır:

1.       Gönderilen her makale ilk aşamada en az iki hakeme gönderilmektedir.

2.       Hakem ataması, dergi editörleri tarafından yapılmaktadır. Derginin hakem havuzunda yaklaşık 200 hakem bulunmaktadır ve bu hakemler ilgi alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Her hakeme ilgilendiği konuda makale gönderilmektedir. Hakem seçimi menfaat çatışmasına neden olmayacak biçimde yapılmaktadır.

3.       Hakemlere gönderilen makalelerde yazar adları kapatılmaktadır.

4.       Hakemlere bir makalenin nasıl değerlendirileceği açıklanmaktadır ve aşağıda görülen değerlendirme formunu doldurmaları istenmektedir.

5.       İki hakemin olumlu görüş bildirdiği makaleler editörler tarafından benzerlik incelemesinden geçirilir. Makalelerdeki benzerliğin %25’ten küçük olması beklenir.

6.       Tüm aşamaları geçmiş olan bir bildiri dil ve sunuş açısından editör tarafından incelenir ve gerekli düzeltme ve iyileştirmeler yapılır. Gerekirse yazarlara durum bildirilir.

 88x31.png   Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.