Son dönemlerde oyun programlama da yaşanan sorunlardan birisi olan oyun programlama gereksinimlerinin sürekli değişmesidir. Bu yüzden oyun programlarken yürüttüğümüz sürecin bu değişime ayak uyduramaması geliştirdiğimiz ürünün başarısızlıkla ya da daha yüksek maliyetlerle sonuçlanmasına yol açmaktadır. Bu nedenle son zamanlarda değişen ortam koşullarına karşı daha dinamik ve modern bir çözüm getiren çevik programlama yöntemlerinden birisi olan Scrum yöntemi ile “Balon vurma” oyunu geliştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı Scrum yönteminin oyun programlarken nasıl kullanılabileceğine dair bir örnek göstermektir. Ayrıca çıkan sonuçları literatürdeki Scrum yönteminin başarılı ve başarısız olduğu bölümler ile ilgili karşılaştırma yapmaktır. Yapılan geliştirme sonucunda ilk başta belirtilen maliyetler ile sonda çıkan maliyetler belirli kriterlere göre karşılaştırılarak çevik yöntemlerin oyun programlamadaki başarısı ölçülmüştür. Bu karşılaştırmayı yapabilmek için projemizi belirli kısımlara ayırarak bu kısımlardaki maliyetlerin karşılaştırılmasıyla bazı sonuçlara varılmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar ise kısaca oyunda kullanıcının odaklandığı yani ana karakterlerin olduğu kısımlardaki gereksinim oranı daha fazla değiştiğinden bu kısımdaki maliyetlerde ciddi sapmalar gözlemlenmiştir.
Çevik Yöntemler Oyun Programlama Süreci Oyun Proje Yönetimi Scrum
One of the problems experienced in game programming currently is the continuously change of game programming requirements. For this reason, the inability of the process we carry out while programming the game to keep up with this change causes the product we develop to fail or to result in higher costs. For this reason, the "Balloon shooting" game has been developed with the Scrum method, which is one of the agile programming methods that brings a more dynamic and modern solution to changing environmental conditions. The purpose of this study is to show an example of how the Scrum method can be used in game programming. In addition, the results are to compare the sections in the literature where the Scrum method is successful and unsuccessful. As a result of the development, the success of agile methods in game programming was measured by comparing the costs stated at the beginning and the costs at the end according to certain criteria. In order to make this comparison, some conclusions have been reached by dividing our project into certain parts and comparing the costs in these parts. The results, in short, have been observed in the game, since the requirement ratio in the parts where the user focuses, that is, the main characters, changes more, serious deviations have been observed in the costs in this part.
Agile Methods Game Programming Process Game Project Management Scrum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler(Araştırma) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 1 |
https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0Makale Kabulü | |
Çevrimiçi makale yüklemesi yapmak için kullanıcı kayıt/girişini kullanınız. Dergiye gönderilen makalelerin kabul süreci şu aşamalardan oluşmaktadır: 1. Gönderilen her makale ilk aşamada en az iki hakeme gönderilmektedir. 2. Hakem ataması, dergi editörleri tarafından yapılmaktadır. Derginin hakem havuzunda yaklaşık 200 hakem bulunmaktadır ve bu hakemler ilgi alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Her hakeme ilgilendiği konuda makale gönderilmektedir. Hakem seçimi menfaat çatışmasına neden olmayacak biçimde yapılmaktadır. 3. Hakemlere gönderilen makalelerde yazar adları kapatılmaktadır. 4. Hakemlere bir makalenin nasıl değerlendirileceği açıklanmaktadır ve aşağıda görülen değerlendirme formunu doldurmaları istenmektedir. 5. İki hakemin olumlu görüş bildirdiği makaleler editörler tarafından benzerlik incelemesinden geçirilir. Makalelerdeki benzerliğin %25’ten küçük olması beklenir. 6. Tüm aşamaları geçmiş olan bir bildiri dil ve sunuş açısından editör tarafından incelenir ve gerekli düzeltme ve iyileştirmeler yapılır. Gerekirse yazarlara durum bildirilir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. |