Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksek Okullarında İşyeri Eğitimine Dayalı Kentsel Dönüşüm Teknikerliği Bölümlerinin Kurulması ve Önemi

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, 37 - 43, 22.07.2015

Öz

Ülkemizde nüfus artışına paralel, şehirleşme ve sanayileşme de artmaya devam etmektedir. Ülkemizin öncü sektörlerinden olan inşaat sektörü yurtdışından gelen emlak talepleri ile bu özelliğini artarak sürdürmektedir. Şehirlerin nüfusa dayalı olarak genişlemesi ve artan emlak talepleri ile birlikte nitelikli projelere sahip konut, sanayi, sağlık, eğitim, spor, sanatsal vb. yapıların yapılaşma oranı da gittikçe artış göstermiştir. Bu da deprem gerçeğiyle yaşamak zorunda olan ülkemizde, yapıların proje aşamasından uygulama safhasına kadar kontrol altında tutulmasının, gerekliliğini göstermektedir. Ayrıca mevcut yapı stoğunun yeterlilik bakımından tespit edilerek zayıf olanların güçlendirilmesi ya da yenilenmesi zorunluluğu vardır. Bu nedenle 2012 yılında depreme dayanıklı yapılaşmayı sağlamak amacı ile Kentsel Dönüşüm Yasası çıkarılmıştır. Kentsel Dönüşüm Yasası'yla birlikte mevcut yapıların kontrol edilmesi için binaların tahribatsız yöntemlerle muayene edilerek, servis ömürlerinin belirlenmesi, projesi olmayan binaların röleve çalışmalarıyla projelerinin çıkarılması, güçlendirilmesi gereken binaların güçlendirilme çalışmalarının yapılması, dayanıksız olan binaların yıkım kararlarının alınması gerekmektedir. Bunun için de bu alanda uygulamalı eğitim almış, mesleğini eğitimi sürecinde yeterli düzeyde öğrenmiş ve özümsemiş kalifiye ara elemanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada bu ara elemanların, meslek yüksekokullarında iş yeri eğitimine dayalı Kentsel Dönüşüm Bölümlerinin kurulması, okulda ve işyerinde verilmesi gereken eğitiminin içeriği, mezunlarının alabilecekleri unvan ve yetkileri ele alınmış ve açıklanmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Akyurt, N., (2009), “Meslek Yüksekokulları ve Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Profili”, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:11, s. 175-189.
  • Binici, H., Arı, N., (2006), “Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar” , GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 3 (2004), s. 383-396.
  • Köktürk, Erol., Köktürk, Erol., (2007). Türkiye’de Kentsel Dönüşüm ve Almanya Deneyimi, 11. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı’nda sunulmuş bildiri.
  • Melek TUFAN, Şerife MIZRAK, Derya ÇELİK, (2009), “Mesleki Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Model Önerisi”, Dünyada Yeni
  • Sempozyumu” Bakü/ Azerbaycan. ve Oluşumlar Türk
  • Dünyası Milli Eğitim Bakanlığı. (1999). On Altıncı Millî Eğitim Şurası Kararları Ankara: MEB Yayınevi.
  • Özkan H., H., (2006), “ Popüler Kültür ve Eğitim”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:14 No:1, s. 29-38.
  • Polat, S., Dostoğlu, S., (2007), Kentsel Dönüşüm
  • Kükürtlü Ve Mudanya Örnekleri, Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı 1, Bursa.
  • Bursa’da Roberts, P. (2000), The evolution, definition and purpose of urban regeneration. P. Roberts
  • regeneration a handbook .London: SAGE Publications. Sykes, (Ed.), Urban M.,
  • Uygulamaya Öğretim Yöntemleri”, Edge Akademi Yayıncılık, Eğitim Dizisi Kitabı, ISBN : 9786056326318, 388 s., Ankara. Thomas, Regeneration
  • Development, Manchester: Local Economic Strategy Center. A Local
  • Economic Velibeyoglu, K., (1999), Urban Design in the Postmodern
  • http://www.angelfire.com/ar/corei/ud.html
  • adresinden 4 Nisan 2015 tarihinde alınmıştır. YÖK, (2006). Yükseköğretim Kanunu (Kanun No: 2547 Kabul tarihi: 4.11.1981).

Establishment and Importance of Department of Urban Renewal Technician Based on Workplace Education in the Vocational Schools

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, 37 - 43, 22.07.2015

Öz

Parallel with the population growth, urbanization and industrialization continue to expand in Turkey. Being one of the leading sectors of Turkey, the construction sector increasingly maintains its leading position through real estate demand from abroad. Coupled with the population-based expansion of cities and increasing real estate demand, the construction rate of buildings with qualified projects, such as the residential, industrial, health, education, sports, and the arts, has increased gradually. This indicates the necessity to control the buildings from the project phase to the construction phase in Turkey, which is faced with the reality of earthquake. Furthermore, there is a need both for the identification of the existing building stock in terms of adequacy, and strengthening or renewal of the weak ones. Therefore, the Urban Renewal Act was adopted in 2012 in order to provide earthquakeresistant construction. Within the framework of the Urban Renewal Act, it is necessary to identify the service life expectancy of the buildings through non-damaging inspection methods in order to control the existing buildings, design the projects through survey studies for buildings without projects, conduct reinforcement projects on those buildings requiring strengthening, and determine which weak buildings should be demolished. For these tasks, there is a need for qualified personnel who have received practical training and have learned and internalized the vocation during the training process. The current study discusses and explains the establishment of Urban Renewal Departments based on workplace training of this intermediary workforce, the content of the training that must be provided at schools, and workplace and possible titles and authorities that graduates can assume. 

Kaynakça

  • Akyurt, N., (2009), “Meslek Yüksekokulları ve Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Profili”, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:11, s. 175-189.
  • Binici, H., Arı, N., (2006), “Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar” , GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 3 (2004), s. 383-396.
  • Köktürk, Erol., Köktürk, Erol., (2007). Türkiye’de Kentsel Dönüşüm ve Almanya Deneyimi, 11. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı’nda sunulmuş bildiri.
  • Melek TUFAN, Şerife MIZRAK, Derya ÇELİK, (2009), “Mesleki Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Model Önerisi”, Dünyada Yeni
  • Sempozyumu” Bakü/ Azerbaycan. ve Oluşumlar Türk
  • Dünyası Milli Eğitim Bakanlığı. (1999). On Altıncı Millî Eğitim Şurası Kararları Ankara: MEB Yayınevi.
  • Özkan H., H., (2006), “ Popüler Kültür ve Eğitim”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:14 No:1, s. 29-38.
  • Polat, S., Dostoğlu, S., (2007), Kentsel Dönüşüm
  • Kükürtlü Ve Mudanya Örnekleri, Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı 1, Bursa.
  • Bursa’da Roberts, P. (2000), The evolution, definition and purpose of urban regeneration. P. Roberts
  • regeneration a handbook .London: SAGE Publications. Sykes, (Ed.), Urban M.,
  • Uygulamaya Öğretim Yöntemleri”, Edge Akademi Yayıncılık, Eğitim Dizisi Kitabı, ISBN : 9786056326318, 388 s., Ankara. Thomas, Regeneration
  • Development, Manchester: Local Economic Strategy Center. A Local
  • Economic Velibeyoglu, K., (1999), Urban Design in the Postmodern
  • http://www.angelfire.com/ar/corei/ud.html
  • adresinden 4 Nisan 2015 tarihinde alınmıştır. YÖK, (2006). Yükseköğretim Kanunu (Kanun No: 2547 Kabul tarihi: 4.11.1981).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Çoban Bu kişi benim

Emre Sancak Bu kişi benim

Şükrü Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çoban, Ö., Sancak, E., & Özkan, Ş. (2015). Meslek Yüksek Okullarında İşyeri Eğitimine Dayalı Kentsel Dönüşüm Teknikerliği Bölümlerinin Kurulması ve Önemi. Teknik Bilimler Dergisi, 5(2), 37-43.