2019 Aralık ayında başlayan ve günümüzde devam eden Covid-19 virüsü dünyada ve ülkemizde
başta eğitim olmak üzere birçok alanda olumsuz yönde etkisini göstermektedir. Birçok ülkede
sosyal mesafe ve hareketliliğin sınırlandırılması veya azaltılması amacıyla eğitim kurumları
kapatılmış, bu kurumlarda ivedilikle uzaktan eğitim süreci başlatılmıştır. Türkiye’de 2020 yılı
Mart ayında görülen ilk vaka sonrası ilk, orta ve yükseköğretim kurumları, kapatılmış bu süreçte
eğitimler uzaktan (çevrimiçi) olarak verilmiştir. Ancak uygulamalı derslerde bu süreçte bazı
sıkıntılar yaşanmıştır. Özellikle yüksek eğitim kurumlarının uygulamalı eğitim veren bölümlerinde
(tıp, diş hekimliği, hemşirelik, mimarlık, planlama, tasarım, vb.) uygulamalı derslerin uzaktan
(çevrimiçi) eğitimle verilmesi öğrencilerin zorluklar yaşamasına neden olmuştur. Bu çalışmada,
uygulamalı derslerin yoğun olduğu mimarlık bölümü lisans eğitiminde uzaktan (çevrimiçi) eğitim
sürecinin etkileri araştırılmıştır. Çalışmada örneklem olarak Dicle Üniversitesi Mimarlık Fakültesi,
Mimarlık Bölümü lisans öğrencileri seçilmiştir. Uzaktan eğitimin getirdiği olumlu ve olumsuz
koşullar ile öğrencilerin bu süreç ile ilgili düşünce ve davranış biçimlerinin belirlenmesini sağlayan
214 öğrencinin katıldığı bir anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 istatistiki
analiz programında değerlendirilmiş, Ki-Kare ve Fisher-Kesin olasılık Testleri kullanılmıştır.
Araştırmanın bulguları, Covid-19 Pandemisi döneminde uzaktan eğitimde, mimarlık gibi
uygulamalı eğitim gerektiren bölümlerde başlangıç aşamalarında zorluklar yaşanmakla birlikte,
öğrenciler ve eğitimcilerin önemli bir yeni eğitim deneyimi kazandıklarını; yüz yüze eğitimle
karşılaştırıldığında uzaktan eğitimin farklı boyutlarda avantajları ve kolaylıkları olduğunu, bu
nedenle eğitim-öğretim sistemine entegre edilmesinin yararlı olabileceğini; bu deneyimin tüm
boyutlarıyla değerlendirilmesine yönelik yeni araştırmalara da ihtiyaç olduğunu göstermektedir.
covid-19 uzaktan eğitim uygulamalı eğitim Dicle Üniveristesi Mimarlık Fakültesi Diyarbakır
The Covid-19 virus, which started in December 2019 and continues today, has a negative
impact in many areas, especially in education, in the world and in our country. In many
countries, educational institutions were closed to limit or reduce social distance and mobility,
and the distance education process was immediately started in these institutions. After the
first case in Turkey in March 2020, primary, secondary, and higher education institutions
were closed, and trainings were given remotely (online) in this process. However, there
were some difficulties in this process in applied courses. Especially in the departments of
higher education institutions that provide applied education (medicine, dentistry, nursing,
architecture, planning, design, etc.), giving practical courses via distance (online) education
has caused students to experience difficulties. In this study, the effects of the distance (online)
education process in the undergraduate education of the architecture department, where
applied courses are intense, were investigated. In the study, undergraduate students of Dicle
University, Faculty of Architecture and Department of Architecture were selected. A survey
study was conducted with the participation of 214 students, which enabled the determination
of the positive and negative conditions brought by distance education and the way of thinking
and behavior of the students about this process. The obtained data were evaluated in SPSS
22 statistical analysis program, Chi-Square and Fisher-Exact Probability Tests were used.
The findings of the research show that students and educators gained an important new
educational experience in distance education during the Covid-19 Pandemic period, although
there were difficulties in the initial stages in departments requiring applied education such
as architecture; Compared to face-to-face education, distance education has advantages and
conveniences in different dimensions, therefore it may be beneficial to integrate it into the
education system; shows that there is a need for new research to evaluate this experience
with all its dimensions.
covid 19 online education applied education faculty of architecture Dİcle University
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya, Fotogrametri ve Uzaktan Algılama, Yer Bilimleri ve Jeoloji Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 79 |
Yayıncı: Türk Coğrafya Kurumu