Nadir hastalıklar hep birlikte dünyada 263-336 milyon insanı etkilemektedir. Çoğu zaman müfredatta yer almamasına karşın tıp fakültesi öğrencilerinin, pratisyenlerin ve çocuk uzmanlarının bu hastalık grubuna nasıl yaklaşmaları gerektiği konusunda eğitilmeleri gerekmektedir.
Biz yazımızda nadir hastalıklardan ne zaman şüphelenmek gerektiği ve şüphelenilen hastalarda ayırıcı tanı ve yaklaşım basamakları ve takipte dikkat edilmesi gereken noktalar konularında bütüncül bir metot tanımladık. Algoritma yardımıyla birçok farklı yöntemi birbiriyle iç içe geçmiş, hızlı ve basamaklı bir şekilde kullanarak olası tanıya gidilmesini ve uzun dönem takip prensiplerini önerdik.
Nadir hastalıklar konusunda klinisyenlerin farkındalığının artması hayati önem taşımaktadır. Buna karşın nadir hastalıkların eğitimde nasıl işlenmesi gerektiğiyle ilgili bir fikir birliği bulunmamaktadır. Geliştirdiğimiz bütüncül yaklaşımın daha yetkin klinisyenlerin yetiştirilmesinde faydalı olacağını umuyoruz.
nadir hastalıklar konjenital hastalıklar genetik hastalıklar Primer immünyetmezlikler
yok
-
Rare diseases are common altogether estimated to be 263-446 million people worldwide. Most of the time, they are not included in the curriculum, but medical students, general practitioners, and pediatricians should be educated on how to manage these patients.
We aimed to remark when to suspect rare diseases and define a holistic method to depict how to approach patients suspected of rare diseases and follow them up. We suggested using different methods together and developed an algorithm to provide a rapid and stepwise approach to a possible diagnosis, together with long-term management principles.
Raising awareness of rare diseases among clinicians has paramount importance. However, there is no consensus on how to cover these diverse diseases. We hope the holistic approach will help develop strategies to equip clinicians.
Congenital Diseases Genetic Diseases Primary Immunodeficiencies Rare Diseases
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İç Hastalıkları |
Bölüm | Letter to Editor |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |