Çocuklarda baş dönmesi nadir görülen bir şikayet olmasına rağmen gerek hastada gerekse ailede ortaya çıkardığı anksiyete nedeniyle önemli bir sorundur. Çocuklarda ifade zorluğuna bağlı tanı ve tedavide ciddi sorunlar yaşanmaktadır. Baş dönmesi şikayeti ile gelen çocuk hastada ayrıntılı bir anamnez ve fizik muayene hâlâ tanı koymada en etkili yöntemler olarak durmaktadır. Baş dönmesi şikayetinin en sık nedenleri arasında benign paroksismal vertigo, migren ve kafa travması izlenmektedir. Diğer nedenler ise; vestibüler nörinit, meniere hastalığı, benign pozisyonel paroksismal vertigo, psikojenik, otitis media, santral sinir sistem patolojileri ve ortostatik hipotansiyondur. Baş dönmesi sorunu yaşayan çocuklardaki en önemli problemlerden bir tanesi de kognitif ve motor gelişimin etkilenmesidir ve bu çocuklar mutlaka pediatrist, nörolog, oftalmolog ve gerek halinde ortopedist ve fizyoterapist ile birlikte değerlendirilmelidir.
Although vertigo is a rare complaint in children, it is an important problem for both the patient and the family because of the anxiety that it creates. Difficulty of expression in children leads to serious problems in the diagnosis and treatment of vertigo. A detailed anamnesis and physical examination is still the most effective method of diagnosis in children with vertigo. Benign paroxysmal vertigo, migraine and head trauma are the most common causes of a vertigo complaint. Other common reasons are vestibular neuronitis, meningitis, benign positional paroxysmal vertigo, psychogenic, otitis media, central nervous system pathologies and orthostatic hypotension. One of the most important problems in children with vertigo is the effect on cognitive and motor development, and these children should be evaluated together with the pediatrician, neurologist, ophthalmologist and, if necessary, orthopedist and physiotherapist
Diğer ID | JA22YE38KJ |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 2 |