Amaç: Bu çalışmanın amacı, elektromanyetik radyasyon, aydınlatma, gürültü, sıcaklık ve nemi ölçerek okulların kapalı fiziksel ortamlarının özellikleriyle öğrencilerin başarısı ve devamsızlığı ilişkiyi değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntemler: Kocaeli ili Derince bölgesindeki tüm okullar (n = 42) örneklem seçilmeden dahil edilmiş ve kesitsel araştırma tekniği uygulanmıştır. Verilerin analizi için korelasyon analizi (Spearman ve Pearson), Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Okullarda elektromanyetik alan seviyesi 0.53±0.27 mG, gürültü seviyesi 57.43±7.77 dB (okul bahçesi) ve aydınlatma seviyesi 370.11±95.15 lüks olarak ölçülmüştür. Sınıf gürültü düzeyi standartlarına uyan okulların altıncı sınıflarının not ortalamaları ile uymayanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p = 0.039). Sınıf aydınlatma düzeyi ile not ortalamaları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (sırasıyla; r -0.498 p 0,011; r -0.548 p 0.021; r -0.563 p 0.004). Okulların bina standartları puanları ile öğrencilerin devamsızlık oranları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (r -0.371 p 0.011).
Sonuç: Okullardaki kapalı mekan fiziksel çevre özellikleri ile okul başarısı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Objective: The purpose of this study is to reveal the characteristics of indoor physical environments of schools by means of measuring electromagnetic radiation, lighting, noise, temperature, and humidity and to evaluate the relationship between the physical characteristics with the success of students and absence.
Material and Methods: All schools in the Derince region of the city of Kocaeli (n=42) have been included in the survey without selection of a sample and the cross-sectional type of research technique has been employed. For the analysis of the data, correlation analysis (Spearman and Pearson), Mann-Whitney U, and Kruskal Wallis tests have been used.
Results: In schools, the electromagnetic field level was measured as 0.53±0.27 mG, the noise level was 57.43±7.77 dB (schoolyard), and the lighting level was 370.11±95.15 luxury. There has been a statistically significant difference detected between the grade point averages of the sixth grades of the schools that comply with the standards of classroom noise level and those that do not (p=0.039). A negatively significant correlation between the classroom lighting level and grade point averages has been detected (respectively; r -0.498 p 0.011; r -0.548 p 0.021; r -0.563 p 0.004). A negatively significant correlation between the building standards points of the schools and the rate of absence of the students has been detected (r -0.371 p 0.011).
Conclusion: A significant relationship between the indoor physical environment characteristics in schools and the school success has been found.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | ORIGINAL ARTICLES |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 16 Sayı: 1 |