BibTex RIS Kaynak Göster

Kırım-Tatar Edebiyatının İslam Kültürü Çerçevesindeki Gelişimi

Yıl 2013, Sayı: 36, 87 - 92, 01.06.2013

Öz

The problem of Crimean Tatar literature’s development within the framework of Islamic culture is considered in the article. The renovation of the modern humanitarian education opens new opportunities for study of literature. The introduction of questions on the works of writers in the programs and also the new trends in considering a number of traditional topics advanced problem of comprehension of the works, in which the poetics Islamic ideas and images with texts of Koran play an appointed role

Kaynakça

  • Çobanzade, B. (2009), Menim Yazılarım, Tarpan, Simferepol.
  • Kabaklı, A. (1997), Türk Edebiyatı I-II, İstanbul.
  • Kokiyeva, A. (2002), Kırım-Tatar Edebiyatının Tarihı. 9. Sınıf İçün, Simferepol: Kırım Devlet Okuv Pedogogika Neşriyatı, Simferepol.
  • Kriçinskiy, A. (1919), “Oçerki Russkoy Politiki na Okrainax” K İstorii Religioznıx Prites- neniy Krımskix Tatar, İzdaniye soyuza musulmanskoy trudovoy intelegentsii, Baku.
  • Lihaçev, D. S (1997), Kultura kak tselostnaya sreda//Ob İnteligentsii (Sbornik Statey), San-Petersburg.
  • Memetov, A. (2006), Kırım-Tatar Tilinin İmla Lugatı, Kırımdevokupedneşir, Simferepol.
  • Miroşeiçenko M. M., Kandim Yu. U. (2003), SostaviteliGolov, spets. red. lit. movaminats. menşin Ukrain, Kiev.
  • Ozenbaşlı, A. (1997), Kırım Faciası. Saylanma Eserler, Simferopol.
  • Şemizade, E. (2000), Edebi ve Tenkidiy Makaleler, Dolya, Simferopol.
  • Usein, Kemal (2007), Kırım-Tatar Edebiyatı Tarihı. Kadimiy Devir.

Kırım-Tatar Edebiyatının İslam Kültürü Çerçevesindeki Gelişimi

Yıl 2013, Sayı: 36, 87 - 92, 01.06.2013

Öz

Bu yazıda İslam kültürü çerçevesinde Kırım-Tatar edebiyatının gelişimi konumuzu oluşturmaktadır. Günümüzde insani eğitimin yenileşmesi, edebiyat çalışmaları için yeni fırsatlar doğurmaktadır. Bu tür programlarda eserler üzerindeki sorular temelinde ve de bir dizi geleneksel konular temelinde yeni eserleri anlama sorunu ortaya çıkmıştır. Burada Kur’an-ı Kerim’de yer alan metinler ile İslami manzumelerin verdiği fikir ve durumların oynadığı rol ele alınmaktadır

Kaynakça

  • Çobanzade, B. (2009), Menim Yazılarım, Tarpan, Simferepol.
  • Kabaklı, A. (1997), Türk Edebiyatı I-II, İstanbul.
  • Kokiyeva, A. (2002), Kırım-Tatar Edebiyatının Tarihı. 9. Sınıf İçün, Simferepol: Kırım Devlet Okuv Pedogogika Neşriyatı, Simferepol.
  • Kriçinskiy, A. (1919), “Oçerki Russkoy Politiki na Okrainax” K İstorii Religioznıx Prites- neniy Krımskix Tatar, İzdaniye soyuza musulmanskoy trudovoy intelegentsii, Baku.
  • Lihaçev, D. S (1997), Kultura kak tselostnaya sreda//Ob İnteligentsii (Sbornik Statey), San-Petersburg.
  • Memetov, A. (2006), Kırım-Tatar Tilinin İmla Lugatı, Kırımdevokupedneşir, Simferepol.
  • Miroşeiçenko M. M., Kandim Yu. U. (2003), SostaviteliGolov, spets. red. lit. movaminats. menşin Ukrain, Kiev.
  • Ozenbaşlı, A. (1997), Kırım Faciası. Saylanma Eserler, Simferopol.
  • Şemizade, E. (2000), Edebi ve Tenkidiy Makaleler, Dolya, Simferopol.
  • Usein, Kemal (2007), Kırım-Tatar Edebiyatı Tarihı. Kadimiy Devir.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemile Süleymanova (aktaran: Murat Özşahin) Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Özşahin), C. S. (. M. (2013). Kırım-Tatar Edebiyatının İslam Kültürü Çerçevesindeki Gelişimi. Türk Dünyası Dil Ve Edebiyat Dergisi(36), 87-92.