BibTex RIS Kaynak Göster

Abdullah Tukay ve Türk Edebiyatı Paralelleri

Yıl 2011, Sayı: 32, 189 - 196, 01.03.2011

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (1987), “Abdullah Tukay ve Biz”, Kardaş Edebiyatlar 16, Erzurum, 3-4.
  • Devlet, N. (1987), “Was Tukay an Atheist? On The Occasion Of His 100th Anniversary”, Central Asian Survey, Vol. 6, No. 1, s. 93-98.
  • Fikret, T. (1975), Kırık Saz (Tükçeleştiren: A. M. Dıranas), İstanbul, Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Filizok, R. (1984), “Ömer Seyfeddin’in Eserlerinde Halk Edebiyatı Tesirleri”, Doğumunun 100. Yılında Ömer Seyfeddin, İstanbul, Marmara Üniversitesi Yayınları, s. 13-126.
  • Galiullin, T.–Yarullina, R. (2007), “Tatar Edebiyatı”, (Akt. S. Güzel), Türk Dünyası Edebiyat Tarihi, Cilt IX, Ankara, Atatürk Kültür Merkezi.
  • Halit, G. (1986), Halık Cırçısı Hem Vatan Ulı. Gabdulla Tukay Eserler 1, Kazan, Tatarstan Kitap Neşriyatı, s. 6-22.
  • Kaplan, M. (2007), Tevfik Fikret, Devir-Şahsiyet-Eser, İstanbul, Dergâh, 10. Baskı.
  • Tanpınar, A. H. (1977), “Fikret Hakkında”, Edebiyat Üzerine Makaleler, İstanbul, Dergâh, s. 260-269.
  • Tural, S. (1984), “Ömer Seyfeddin’in Hayatı ve Eserleri”, Doğumunun 100. Yılında Ömer Seyfeddin, İstanbul, Marmara Üniversitesi Yayınları, s. 9-39.
  • Velidi, C. (2004), “Abdullah Tukay”, (Aktaran: M. Öner), Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi, Sayı 17, s. 155-190.

ABDULLAH TUKAY VE TÜRK EDEBİYATI PARALELLERİ

Yıl 2011, Sayı: 32, 189 - 196, 01.03.2011

Öz

1905 yılında Rusya topraklarında gerçekleşen kısmi serbestlik tüm Tatar aydınlarının olduğu gibi, Tatar Edebiyatının büyük şairi Abdullah Tukay’ın şiirlerinin de konu ve yönelişini etkilemiştir. Tukay’ın eserlerinde yer verdiği konular vatan duygusu başta olmak üzere büyük sosyal ve siyasi fikirleri yerleştiren ilk kuşak Tanzimat yazarları T. Fikret, Şinasi, Ziya Paşa, özellikle de Namık Kemal ile benzerlik göstermektedir. Bu yazıda Tukay ile anılan yazarlar arasındaki eser-konu paralelliği üzerinde durulacaktır

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (1987), “Abdullah Tukay ve Biz”, Kardaş Edebiyatlar 16, Erzurum, 3-4.
  • Devlet, N. (1987), “Was Tukay an Atheist? On The Occasion Of His 100th Anniversary”, Central Asian Survey, Vol. 6, No. 1, s. 93-98.
  • Fikret, T. (1975), Kırık Saz (Tükçeleştiren: A. M. Dıranas), İstanbul, Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Filizok, R. (1984), “Ömer Seyfeddin’in Eserlerinde Halk Edebiyatı Tesirleri”, Doğumunun 100. Yılında Ömer Seyfeddin, İstanbul, Marmara Üniversitesi Yayınları, s. 13-126.
  • Galiullin, T.–Yarullina, R. (2007), “Tatar Edebiyatı”, (Akt. S. Güzel), Türk Dünyası Edebiyat Tarihi, Cilt IX, Ankara, Atatürk Kültür Merkezi.
  • Halit, G. (1986), Halık Cırçısı Hem Vatan Ulı. Gabdulla Tukay Eserler 1, Kazan, Tatarstan Kitap Neşriyatı, s. 6-22.
  • Kaplan, M. (2007), Tevfik Fikret, Devir-Şahsiyet-Eser, İstanbul, Dergâh, 10. Baskı.
  • Tanpınar, A. H. (1977), “Fikret Hakkında”, Edebiyat Üzerine Makaleler, İstanbul, Dergâh, s. 260-269.
  • Tural, S. (1984), “Ömer Seyfeddin’in Hayatı ve Eserleri”, Doğumunun 100. Yılında Ömer Seyfeddin, İstanbul, Marmara Üniversitesi Yayınları, s. 9-39.
  • Velidi, C. (2004), “Abdullah Tukay”, (Aktaran: M. Öner), Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi, Sayı 17, s. 155-190.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

MUSTAFA Öner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Öner, M. (2011). ABDULLAH TUKAY VE TÜRK EDEBİYATI PARALELLERİ. Türk Dünyası Dil Ve Edebiyat Dergisi(32), 189-196.