Son yirmi yılda Müslüman turistlerin profili ve davranışları
değişmiştir. Bu turist grubu artan bir şekilde kendilerine özgü gereksinimleri
dikkate alan, hizmet kalitesi yüksek olan destinasyonları tercih etmektedirler.
Ayrıca Müslüman turistler kendileri için güvenli olan destinasyonları öncelikli
olarak tercih etmektedirler. Malezya, Dubai ve Türkiye gibi birkaç destinasyon
Müslüman turistlere onların gereksinimlerine hitap eden konaklama şekli,
tesisler ve hizmetler sunarak değişen bu trendden faydalanmayı bilmişlerdir.
Bununla birlikte Türkiye’nin Müslüman Dostu Turizm pazarına yönelik çabalarında
başarabildikleri ve başaramadıkları vardır. Bu çalışmanın temel amacı,
Türkiye’nin bir İslami Turizm Merkezi olabilme çabalarına ilişkin
başarabildikleri ve başaramadıklarını özetlemektir. Bu kapsamda Türkiye’nin Müslüman Dostu
Turizm kapsamında güçlü ve zayıf yönleri ile üstünlükleri ve zayıflıkları
çeşitli uluslararası endekslerden ve Müslüman Dostu Turizm literatüründen
faydalanılarak oluşturulmuştur. Çalışmanın diğer bir amacı da SWOT faktörlerinin
öncelik ve önem sırasını belirlemektir. Bu amaçla SWOT faktörlerine ilişkin
Sayısal SWOT (A’WOT) hesaplamaları
yapılmıştır. Buna göre, yapılan hesaplamalar neticesinde, üstünlüklerin, diğer SWOT gruplarına göre daha öncelikli (ağırlık 0,44) olduğu saptanmıştır. Bu grubu,
sırasıyla zayıflıklar (0,28), tehditler
(0,19), fırsatlar (0,09) izlemektedir.
In the past two decades, the behaviours and profile of
Muslim tourists have changed. Destinations with high service quality that
cater to their specific requirements are increasingly preferred by this group
of tourists. Furthermore, Muslim tourists prioritise destinations that are safe
for them. Malesia, Dubai, Turkey and other few destinations have managed to
benefit from this trend by providing accommodation, facilities, and services
that respond to Muslim tourists’ requirements. However, the attempts of Turkey
towards the Muslim Friendly Tourism market has their successes and failures.
This study’s primary aim is to outline these success and failures about
Turkey’s strive for becoming an Islamic Tourism Centre. In such context,
strengths and weaknesses of Turkey in terms of Muslim Friendly Tourism have
been acquired from various international indexes and literature on the topic.
Another object of this study is to determine the priority and order of
importance of the factors of SWOT. For this purpose, Digitised SWOT (A’WOT)
calculations upon the SWOT factors have been performed. According to the
calculations, superiorities have been determined to have priority over other
SWOT groups (weight 0,44). This is respectively followed by weaknesses (0,28),
threats (0,19), opportunities (0,09).
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |