Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Examination on Promotion Strategies in Halal Concept Hotels

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 101 - 111, 20.07.2017

Öz

Promotion strategies in halal concept hotels have been
examined in this research. It has been investigated to see which promotion
strategies halal concept -which is a new trend in the sector- implements in order
to compete with the other hotel concepts. In the study, document analysis -one
of the qualitative research methods- has been done to get the data. Domestic
and foreign academic studies related to halal concept, method of procedure in
the studies, news about halal tourism and websites of halal concept hotels have
been examined. The data has been obtained for being known and bringing it to
the sector in the direction of things to do. In this context, it has been
noticed that halal concept hotels have improved various promotion strategies.
Halal concept hotels, which have important place especially for  Turkish Tourism and started to take its place
in the sector rapidly, has succeed to be a matter of research and investigation
in the academic world of tourism.

Kaynakça

  • Akbaş, S., (2005). Spor Bilimleri Araştırma Yöntemleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Sunum Raporu. Bolu.
  • Arpacı, Ö., Batman, O., (2016), Helâl Otel Müşterisi Hizmet Kalitesini Nasıl Algılıyor?3rd International Congress of Tourism& Management Researches, Antalya.
  • Arpacı, Ö., Uğurlu, K., Batman, O., (2015), Helâl Konseptli Otel İşletmelerine Yönelik Yapılan Müşteri Şikayetleri Üzerine Bir Araştırma , Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi 11. s. 6. v.
  • Aydemir, B., (2013), İslami Otellerin Ürün Nitelikleri: Türkiye Örneği Kar, M. (Ed.) International Conference on Religious Tourism and Tolerance, Konya.
  • Baran, Z., & Batman, O., (2015), "Tüketici Beklentilerini Karşılamada Helâl Gıda Güvencesinin Önemi", Uluslararası Helâl Ürün Ekonomisi Sempozyomu, 2015, Sakarya.
  • Baran, Z., & Batman. O., (2015), Gıda Sektöründe Tüketici Beklentilerini Karşılamada “Helâl Gıda” Güvencesinin Önemi, Uluslararası Helâl Ürün Ekonomisi Sempozyumu, Sakarya.
  • Bardakoğlu, Ö., (2011), Turistik Ürün Bakımından Destinasyon Planlaması ve Pazarlaması Kapsamında İzmir Turizminin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Model Çalışması, Dokuz Eylül Üniversitesi SBE Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir.
  • Batman, O. (2016). Sorularla Helâl Turizm.
  • Batman, O., & Arpacı, A., (2015), Helâl Konseptli Otel İşletmelerinin Yüksek Ve Düşük Sezonda Algılanan Hizmet Kalitesinin Müşteri Sadakati ve Müşteri Değeri Üzerine Etkisi, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 12, s. 73-86
  • Bayramoğlu, Tunç 2015 “Tutundurma Stratejileri”.
  • BBC, (2016), http://www.bbc.com/turkce/haberler/2016/06/160609_turkiye_HelâlErişim Tarihi: 20.01.2017
  • Bilgili, A., (2013), Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı, Körfez Turizm Pazarına Giriş Stratejileri Raporu, Isparta
  • Boğan, E., Batman, O., Sarıışık, M., (2016), Helâl Turizmin Kavramsal Çerçevesi Ve Türkiye’deki Uygulamalar Üzerine Bir Değerlendirme,3rd International Congress of Tourism & Management Researches, Antalya.
  • Bonne, K. Ve Verbeke, W. (2008), Religious Values Informing Halal Meat Production and the Control and Delivery of Halal Credence Quality. Agriculture and Human Values, 25(1), 35-47.
  • Buluç, G. T .(1997), Turistik Ürün Pazarlama Politikası ve Planlaması ve Bir Pazarlama Stratejisi Olarak Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. Anatolia Dergisi. 1-2.
  • Cankül, D. (2011), Otel Seçimine Etki Eden Faktörlerden Biri Olarak Dini Hayat Tarzlarının Etkisi Üzerine Bir Alan Araştırması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çatı, K., Murat, C., Gelibolu, L., (2010), Müşteri Beklentileri ile Müşteri Sadakati Arasındaki İlişki: Beş Yıldızlı Bir Otel Örneği. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,1, s. 429–446.
  • Dağ, H. (2013), Smııc Ve Helâl Gıda Standartları, Uluslararası 2. Helâl ve Sağlıklı Gıda Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Konya.
  • Dünya Gündem Gazetesi, (2015), http://www.dunya.com/sektorler/turizm/turkiye-quotHelâl-turizmquotin-cenneti-olacak-haberi-295220 Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Doğan, M., (2008), Konaklama İşletmeleri Bağlamında “İslami Turizmin” Gelişimi: 2002-2007 Türkiye, IV. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi: 23–27 Nisan 2008, Belek, Antalya
  • Emgin, Ö., & Süngü, A., (2004), “Pazarlama Kavramı İçerisinde Tutundurma Fonksiyonu”, Mevzuat Dergisi, y.7, s.78.
  • FaizsizHaber, (2016), http://www.faizsizhaber.com/turizm/turkiye-Helâl-turizmin-merkezi-oluyor-h303.html Erişim Tarihi: 20.01.2017
  • Göral, R., (2017), Türkiye’nin Müslüman Dostu Turizm Pazarı Potansiyelinin Sayısallaştırılmış Swot Analizi (A’wot) İle Değerlendirilmesi, I. Uluslararası Helâl Turizm Kongresi, Alanya.
  • Haberler, (2014), http://www.haberler.com/Helâl-turizm-hizla-buyuyor-6197677-haberi/ Erişim Tarihi: 20.01.2017
  • Hürriyet, (2016), http://www.hurriyet.com.tr/serikte-Helâl-turizm-zirvesi-basladi-37271795 Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Hürriyet, (2016), http://www.hurriyet.com.tr/Helâlinden-15-milyar-dolar-40309990 Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Köseoğlu, A., (2014), Helâl Belgelendirme Gerekliliği Raporu, Mevlana Kalkınma Ajansı.
  • Kurtoğlu, R., Ve Çiçek, B., (2013). Tüketicilerin Helâl Ürünler Hakkındaki Algılama, Tutum ve Beklentilerini Tespit Etmeye Yönelik Bir Çalışma. Anadolu Üniversitesi İİBF Dergisi, Eskişehir. 8(3), 181-205.
  • Müsiad Hizmet Sektör Kurulu Helâl Turizm Araştırması Sonuçları (2014).
  • Milliyet,(2017), http://www.milliyet.com.tr/Helâl-turizm-kongresi-duzenlenecek-kastamonu-yerelhaber-1780988/ Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Oflaz, M., (2015), Turistik Ürün Çeşidi Olarak Helâl Turizm Konsepti Uygulayan Konaklama Tesislerinde Müşteri Algıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Özdemir, H., (2015), Muhafazakâr Otel Müşterilerinin Otel İşletmelerinde Aradıkları Özelliklerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pamukçu, H., & Arpacı, Ö., (2015), Helâl Konseptli Otel İşletmeleri: Türkiye’deki Mevcut Durum Üzerine Bir Araştırma. I. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, Kastamonu.
  • Pamukçu, H., & Sarıışık, M., (2016), Helâl Turizm Kavramı ve Gelişimi Üzerine Genel Bir Değerlendirme, Bahar, O, (Ed) 17. Ulusal Turizm Kongresi, Muğla.
  • Parlak, B., (2012),Kültürlerarası Bir Turizm Hareketi: Bursa - Kurtuba Medeniyetler İttifakında Yeni Köprüler, II. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi, Antalya.
  • Tekin, A., (2014), İslami Turizm: Dünyadaki ve Türkiye’deki Genel Durum Üzerine Bir İnceleme, Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi c.7, s.29.
  • Turizm News, (2014),http://turizmnews.com/haber/Helâl-turizme-yogun-talep-4826.html Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Turizm News, (2014), http://turizmnews.com/haber/turkiye-Helâl-turizm-lideri-olabilir-3588.html Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Ülker, Didem., (2009), “Yeni Ürünlerde Uygulanan Tutundurma Stratejileri ve Bir Uygulama”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Yazıcıoğlu, İ., & Özata, E., (2017), Helâl Otel İşletmeciliği, I. Uluslararası Helâl Turizm Kongresi, Alanya.
  • www.tuyed.org.tr Erişim Tarihi 20.01.2017.

Helal Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejilerine Yönelik Bir Değerlendirme

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 101 - 111, 20.07.2017

Öz

Bu çalışmada Helâl
Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejileri incelenmiştir. Sektörde henüz yeni
bir isim olan Helâl Konseptli otellerin, diğer otel konseptleriyle olan
yarışında yerini alabilmek için hangi tutundurma stratejilerini izlediği
araştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırmalar yöntemlerinden doküman analizi
yapılarak verilere ulaşılmıştır. Helâl Konsept ile ilgili olan yerli ve yabancı
akademik çalışmalar, çalışmalarda izlenen yollar, Helâl Turizm ile ilgili
medyada çıkan haberler ve Helâl Konseptli otellerin web sayfaları
incelenmiştir. Helâl Konseptin tanınması ve sektöre kazandırılması için
yapılması gerekenler doğrultusunda verilere ulaşılmıştır. Bu bağlamda Helâl
Konseptli otellerin çeşitli tutundurma stratejilerini geliştirdiği görülmüştür.
Özellikle Türk Turizmi için önemli yere sahip olup sektörde hızla yerini almaya
başlayan Helâl Konseptli oteller, turizm akademik dünyasında da araştırma ve
inceleme konusu olmayı başarmıştır.

Kaynakça

  • Akbaş, S., (2005). Spor Bilimleri Araştırma Yöntemleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Sunum Raporu. Bolu.
  • Arpacı, Ö., Batman, O., (2016), Helâl Otel Müşterisi Hizmet Kalitesini Nasıl Algılıyor?3rd International Congress of Tourism& Management Researches, Antalya.
  • Arpacı, Ö., Uğurlu, K., Batman, O., (2015), Helâl Konseptli Otel İşletmelerine Yönelik Yapılan Müşteri Şikayetleri Üzerine Bir Araştırma , Bartın Üniversitesi İİBF Dergisi 11. s. 6. v.
  • Aydemir, B., (2013), İslami Otellerin Ürün Nitelikleri: Türkiye Örneği Kar, M. (Ed.) International Conference on Religious Tourism and Tolerance, Konya.
  • Baran, Z., & Batman, O., (2015), "Tüketici Beklentilerini Karşılamada Helâl Gıda Güvencesinin Önemi", Uluslararası Helâl Ürün Ekonomisi Sempozyomu, 2015, Sakarya.
  • Baran, Z., & Batman. O., (2015), Gıda Sektöründe Tüketici Beklentilerini Karşılamada “Helâl Gıda” Güvencesinin Önemi, Uluslararası Helâl Ürün Ekonomisi Sempozyumu, Sakarya.
  • Bardakoğlu, Ö., (2011), Turistik Ürün Bakımından Destinasyon Planlaması ve Pazarlaması Kapsamında İzmir Turizminin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesine Yönelik Bir Model Çalışması, Dokuz Eylül Üniversitesi SBE Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir.
  • Batman, O. (2016). Sorularla Helâl Turizm.
  • Batman, O., & Arpacı, A., (2015), Helâl Konseptli Otel İşletmelerinin Yüksek Ve Düşük Sezonda Algılanan Hizmet Kalitesinin Müşteri Sadakati ve Müşteri Değeri Üzerine Etkisi, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi 12, s. 73-86
  • Bayramoğlu, Tunç 2015 “Tutundurma Stratejileri”.
  • BBC, (2016), http://www.bbc.com/turkce/haberler/2016/06/160609_turkiye_HelâlErişim Tarihi: 20.01.2017
  • Bilgili, A., (2013), Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı, Körfez Turizm Pazarına Giriş Stratejileri Raporu, Isparta
  • Boğan, E., Batman, O., Sarıışık, M., (2016), Helâl Turizmin Kavramsal Çerçevesi Ve Türkiye’deki Uygulamalar Üzerine Bir Değerlendirme,3rd International Congress of Tourism & Management Researches, Antalya.
  • Bonne, K. Ve Verbeke, W. (2008), Religious Values Informing Halal Meat Production and the Control and Delivery of Halal Credence Quality. Agriculture and Human Values, 25(1), 35-47.
  • Buluç, G. T .(1997), Turistik Ürün Pazarlama Politikası ve Planlaması ve Bir Pazarlama Stratejisi Olarak Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. Anatolia Dergisi. 1-2.
  • Cankül, D. (2011), Otel Seçimine Etki Eden Faktörlerden Biri Olarak Dini Hayat Tarzlarının Etkisi Üzerine Bir Alan Araştırması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çatı, K., Murat, C., Gelibolu, L., (2010), Müşteri Beklentileri ile Müşteri Sadakati Arasındaki İlişki: Beş Yıldızlı Bir Otel Örneği. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,1, s. 429–446.
  • Dağ, H. (2013), Smııc Ve Helâl Gıda Standartları, Uluslararası 2. Helâl ve Sağlıklı Gıda Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Konya.
  • Dünya Gündem Gazetesi, (2015), http://www.dunya.com/sektorler/turizm/turkiye-quotHelâl-turizmquotin-cenneti-olacak-haberi-295220 Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Doğan, M., (2008), Konaklama İşletmeleri Bağlamında “İslami Turizmin” Gelişimi: 2002-2007 Türkiye, IV. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi: 23–27 Nisan 2008, Belek, Antalya
  • Emgin, Ö., & Süngü, A., (2004), “Pazarlama Kavramı İçerisinde Tutundurma Fonksiyonu”, Mevzuat Dergisi, y.7, s.78.
  • FaizsizHaber, (2016), http://www.faizsizhaber.com/turizm/turkiye-Helâl-turizmin-merkezi-oluyor-h303.html Erişim Tarihi: 20.01.2017
  • Göral, R., (2017), Türkiye’nin Müslüman Dostu Turizm Pazarı Potansiyelinin Sayısallaştırılmış Swot Analizi (A’wot) İle Değerlendirilmesi, I. Uluslararası Helâl Turizm Kongresi, Alanya.
  • Haberler, (2014), http://www.haberler.com/Helâl-turizm-hizla-buyuyor-6197677-haberi/ Erişim Tarihi: 20.01.2017
  • Hürriyet, (2016), http://www.hurriyet.com.tr/serikte-Helâl-turizm-zirvesi-basladi-37271795 Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Hürriyet, (2016), http://www.hurriyet.com.tr/Helâlinden-15-milyar-dolar-40309990 Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Köseoğlu, A., (2014), Helâl Belgelendirme Gerekliliği Raporu, Mevlana Kalkınma Ajansı.
  • Kurtoğlu, R., Ve Çiçek, B., (2013). Tüketicilerin Helâl Ürünler Hakkındaki Algılama, Tutum ve Beklentilerini Tespit Etmeye Yönelik Bir Çalışma. Anadolu Üniversitesi İİBF Dergisi, Eskişehir. 8(3), 181-205.
  • Müsiad Hizmet Sektör Kurulu Helâl Turizm Araştırması Sonuçları (2014).
  • Milliyet,(2017), http://www.milliyet.com.tr/Helâl-turizm-kongresi-duzenlenecek-kastamonu-yerelhaber-1780988/ Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Oflaz, M., (2015), Turistik Ürün Çeşidi Olarak Helâl Turizm Konsepti Uygulayan Konaklama Tesislerinde Müşteri Algıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Özdemir, H., (2015), Muhafazakâr Otel Müşterilerinin Otel İşletmelerinde Aradıkları Özelliklerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pamukçu, H., & Arpacı, Ö., (2015), Helâl Konseptli Otel İşletmeleri: Türkiye’deki Mevcut Durum Üzerine Bir Araştırma. I. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, Kastamonu.
  • Pamukçu, H., & Sarıışık, M., (2016), Helâl Turizm Kavramı ve Gelişimi Üzerine Genel Bir Değerlendirme, Bahar, O, (Ed) 17. Ulusal Turizm Kongresi, Muğla.
  • Parlak, B., (2012),Kültürlerarası Bir Turizm Hareketi: Bursa - Kurtuba Medeniyetler İttifakında Yeni Köprüler, II. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi, Antalya.
  • Tekin, A., (2014), İslami Turizm: Dünyadaki ve Türkiye’deki Genel Durum Üzerine Bir İnceleme, Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi c.7, s.29.
  • Turizm News, (2014),http://turizmnews.com/haber/Helâl-turizme-yogun-talep-4826.html Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Turizm News, (2014), http://turizmnews.com/haber/turkiye-Helâl-turizm-lideri-olabilir-3588.html Erişim Tarihi: 20.01.2017.
  • Ülker, Didem., (2009), “Yeni Ürünlerde Uygulanan Tutundurma Stratejileri ve Bir Uygulama”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Yazıcıoğlu, İ., & Özata, E., (2017), Helâl Otel İşletmeciliği, I. Uluslararası Helâl Turizm Kongresi, Alanya.
  • www.tuyed.org.tr Erişim Tarihi 20.01.2017.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasret Poyraz

Kutay Oktay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 16 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Poyraz, H., & Oktay, K. (2017). Helal Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejilerine Yönelik Bir Değerlendirme. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 101-111.
AMA Poyraz H, Oktay K. Helal Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejilerine Yönelik Bir Değerlendirme. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. Temmuz 2017;2(1):101-111.
Chicago Poyraz, Hasret, ve Kutay Oktay. “Helal Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejilerine Yönelik Bir Değerlendirme”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 2, sy. 1 (Temmuz 2017): 101-11.
EndNote Poyraz H, Oktay K (01 Temmuz 2017) Helal Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejilerine Yönelik Bir Değerlendirme. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 2 1 101–111.
IEEE H. Poyraz ve K. Oktay, “Helal Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejilerine Yönelik Bir Değerlendirme”, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 101–111, 2017.
ISNAD Poyraz, Hasret - Oktay, Kutay. “Helal Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejilerine Yönelik Bir Değerlendirme”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 2/1 (Temmuz 2017), 101-111.
JAMA Poyraz H, Oktay K. Helal Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejilerine Yönelik Bir Değerlendirme. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2017;2:101–111.
MLA Poyraz, Hasret ve Kutay Oktay. “Helal Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejilerine Yönelik Bir Değerlendirme”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 1, 2017, ss. 101-1.
Vancouver Poyraz H, Oktay K. Helal Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejilerine Yönelik Bir Değerlendirme. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2017;2(1):101-1.