Promotion strategies in halal concept hotels have been
examined in this research. It has been investigated to see which promotion
strategies halal concept -which is a new trend in the sector- implements in order
to compete with the other hotel concepts. In the study, document analysis -one
of the qualitative research methods- has been done to get the data. Domestic
and foreign academic studies related to halal concept, method of procedure in
the studies, news about halal tourism and websites of halal concept hotels have
been examined. The data has been obtained for being known and bringing it to
the sector in the direction of things to do. In this context, it has been
noticed that halal concept hotels have improved various promotion strategies.
Halal concept hotels, which have important place especially for Turkish Tourism and started to take its place
in the sector rapidly, has succeed to be a matter of research and investigation
in the academic world of tourism.
Bu çalışmada Helâl
Konseptli Otellerde Tutundurma Stratejileri incelenmiştir. Sektörde henüz yeni
bir isim olan Helâl Konseptli otellerin, diğer otel konseptleriyle olan
yarışında yerini alabilmek için hangi tutundurma stratejilerini izlediği
araştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırmalar yöntemlerinden doküman analizi
yapılarak verilere ulaşılmıştır. Helâl Konsept ile ilgili olan yerli ve yabancı
akademik çalışmalar, çalışmalarda izlenen yollar, Helâl Turizm ile ilgili
medyada çıkan haberler ve Helâl Konseptli otellerin web sayfaları
incelenmiştir. Helâl Konseptin tanınması ve sektöre kazandırılması için
yapılması gerekenler doğrultusunda verilere ulaşılmıştır. Bu bağlamda Helâl
Konseptli otellerin çeşitli tutundurma stratejilerini geliştirdiği görülmüştür.
Özellikle Türk Turizmi için önemli yere sahip olup sektörde hızla yerini almaya
başlayan Helâl Konseptli oteller, turizm akademik dünyasında da araştırma ve
inceleme konusu olmayı başarmıştır.
Turizm Helal Konsept Otel Konseptleri Helal Konsept Tutundurma Stratejileri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |