Turizm işletmelerinin konuklarına sundukları özgün
değerler, eğlence, huzur ve memnuniyeti sağlamaya yönelik “deneyim yaşatma” temelindeki hizmetlerdir. Bu özellikteki hizmetler
ise çalışmayı eğlenceli bulan, işletmeyi huzurlu bir ortam olarak gören, iş
tatmini, moral ve motivasyonu yüksek işgörenler ile yerine getirilebilir. Konuk
memnuniyetine ulaşan yoldaki işgören memnuniyetinde en önemli faktörler maddi
ve moral fonksiyonlarla sağlanan motivasyon araçlarıdır. Bu çalışmada, Uludağ
kış otellerinde işgören motivasyonunda kullanılan içsel ve dışsal motivasyon
araçlarının, işgörenler üzerindeki önem ve etkileri araştırılmıştır. Anket
yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen araştırma sonucunda, farklı özellikler,
farklı ihtiyaç ve beklentilere sahip işgörenlerin farklı seviyelerde,
motivasyon araçlarına önem verdikleri belirlenmiştir. İşgörenler psikolojik ve
sosyal, örgütsel ve yönetsel ile ekonomik motivasyon araçlarına büyük önem
vermektedirler. Erkek işgörenler, evli işgörenler ve lisans eğitimi almış
işgörenler motivasyon araçlarına, kadın işgörenler, bekar işgörenler ve lise ve
önlisans eğitimi almış işgörenlere göre daha fazla önem vermektedirler. Sonuçta
yöneticilerin, işgörenleri yakından tanıyarak uygun motivasyon araçlarını
kullanmalarına yönelik önerilere yer verilmiştir.
Turizm İşletmeleri Motivasyon İçsel ve Dışsal Ödüller İşgören
Tourism establishments’ original values that they
present to their guests are services based on “making them experience” towards
providing entertainment, peace and satisfaction. This kind of services can be
carried out with workers who find work fun, see the establishment as a peaceful
environment and who have high work satisfaction, spirits and motivation. The
most important factor in worker satisfaction in order to achieve guest
satisfaction is motivation tools supplied by concrete and spirit functions. In
this study, the importance of internal and external motivation tools used for
worker motivation in Uludağ winter hotels and their effect on workers are
investigated. As a result of this study which is carried out with survey
technique it is determined that workers who have different qualifications,
needs and expectations give importance to the motivation tools in different
levels. Workers give great importance to psychological and social motivation
tools and organizational and administrative motivation tools. Male workers,
married workers and workers who have a bachelor’s degree give more importance
to motivation tools than female workers, single workers and workers who are
high school graduates or who have an assosicate degree. As a conclusion it is
recommended that administrators should know their workers closely and use
suitable motivation tools.
Tourism Business Motivation Intrinsic and Extrinsic Motivation Employee
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |