Turizm dünyada
gelişen hizmet sektörleri arasında yer almaktadır. Turizmin dünyaya ekonomik
açıdan büyük katkılarından birisi bir ülkeye döviz kazandırmasıdır. Turizm
sektörünün sürekli canlı kalması kendini yenilemesi ile mümkündür. Turizm
sektöründe yerli ve yabancı turistlerin memnun edilmesi ülkeler açısından önem
arz etmektedir. Bu noktada turist memnuniyetini sağlayan, sektörün bir parçası
olan ve piyasaya canlılık kazandırarak ülkeye döviz girdisi sağlayabilecek
kişiler arasında profesyonel turist rehberleri önemli yer tutmaktadır. Bu
çalışma kapsamında müşteri memnuniyetinin hizmet sektöründe odak noktası olduğu
ve müşteri değeri üzerinde durulmasının 21.yy’da varlıklarını sürdürebilmek
isteyen işletmeler açısından da önemli olduğu bilinmektedir. Bu çalışmanın
temel amacı kapsamında profesyonel turist rehberlerinin nitelikleri incelenmiş
ve müşteri memnuniyetine etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Memnuniyet
düzeyinin ölçümünde Çanakkale ilinde düzenlenen rehberler eşliğindeki turlarda
profesyonel turist rehberlerinin sundukları hizmet ve destinasyon
tanıtımlarının yerli turist memnuniyetine etkisi anket yoluyla incelenmiştir.
Profesyonel turist rehberlerinin performansına bakılarak, bu performansın
turist memnuniyetine ne derece etki ettiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Elde
edilen sonuçlara göre müşterilerin profesyonel turist rehberlerinden genel
anlamda memnun oldukları sonucuna varılmıştır.
Tourism is one of the developing services sectors in
the world. One of the major economic contributions of tourism to the world is
the foreign exchange of a country. The continuous growth of the tourism sector
is possible by renewing itself. Satisfying domestic and foreign tourists in
tourism sector is important for countries. At this point, the professional
tourist guides who provide tourist satisfaction, are a part of the sector and
who can bring foreign currency to the country by providing vitality to the
market. In this study, it is stated that customer satisfaction is the focal
point in the service sector and that the emphasis on customer value is
important for the enterprises that want to maintain their existence in the 21st
century. Then, the characteristics of the professional tourist guides which
host the main purpose of the study were examined and it was aimed to measure
the effect on customer satisfaction. In the measurement of this satisfaction,
the effects of the service and destination promotions presented by the
professional tourist guides on the domestic tourist satisfaction were examined
through a questionnaire. Looking at the performance of professional tourist
guides, it is revealed how this performance affects the tourist satisfaction.
In the results obtained, it has been seen that tourist guides generally provide
tourists with satisfaction.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |