Purpose: The aim of the research is to examine the opinions of preschool teachers, who continued their education and training activities through face-to-face and distance education during the COVID-19 pandemic process, about the game activities in this process.
Method and Materials: This research was carried out with the descriptive analysis technique, one of the qualitative research methods. The study group of the research consists of pre-school teachers. In the research, the opinions of preschool teachers about the practice of play activities during the pandemic process were collected and described by means of questionnaires.
Results: As a result of the research, preschool teachers stated that they mostly included game activities in both face-to-face education and online education stages of the pandemic process. When the elements they had the most difficulty with were examined, it was determined that they faced distance in face-to-face education and technical problems in online education. In the face-to-face education phase of game activities, the most facilitating factor was the small size of the classroom, while was the support of the parents in the online education process.
-
Amaç: Araştırmanın amacı COVID-19 pandemi sürecinde eğitim ve öğretim faaliyetlerine yüz yüze ve uzaktan eğitim yoluyla devam eden okul öncesi öğretmenlerinin bu süreçteki oyun etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir.
Yöntem ve Araçlar: Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz tekniği ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında öğretmenlik yapan okul öncesi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Pandemi Süreci Oyun Etkinlikleri Formu” kullanılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerin pandemi sürecindeki oyun etkinlikleri uygulamaları hakkındaki görüşleri anket formları aracılığıyla toplanarak betimlenmiştir.
Sonuçlar: Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenleri pandemi sürecinin hem yüz yüze eğitim aşamasında hem de çevrimiçi eğitim aşamasında oyun etkinliklerine çoğunlukla yer verdiklerini ifade etmişlerdir. En çok zorlandıkları unsurlar incelendiğinde yüz yüze eğitimde mesafe unsuru, çevrimiçi eğitim sürecinde ise teknik sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir. Oyun etkinliklerinin yüz yüze eğitim aşamasında en kolaylaştırıcı unsur sınıf mevcudunun azlığı iken, çevrimiçi eğitim sürecinde veli desteğidir. Son olarak öğretmenlerin pandemi sürecindeki oyun etkinlikleri esnasında en çok başvurdukları kaynakların internet tabanlı kaynaklar olduğu tespit edilmiştir.
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: Prof. Dr. Ayla OKTAY Özel Sayısı |
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi açık erişimli bir dergidir.
The content of the Journal of Research in Elementary Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial- 4.0 International License.