Objective: The aim of this review is to define children’s spontaneous focusing on numerosity (SFON), examine its role in early number development and later mathematical performance, review the literature on how this tendency is measured, and highlight the importance of SFON in mathematical development, thereby contributing to future research and educational practice.
Method: This review examines studies on the definition of SFON, the spontaneous development of numerical skills in early childhood, and the impact of SFON on mathematical performance. Through a literature review, existing methods for measuring SFON and the accuracy, reliability, and validity of these methods are evaluated.
Results: Research indicates that SFON is the ability of children to spontaneously pay attention to numerical aspects, perceive quantities, and make sense of them without external prompts. This tendency naturally arises from children’s interactions with mathematical concepts and plays a significant role in the development of numerical skills during early childhood. SFON is considered an important factor that can influence children’s future mathematical performance. Therefore, it is crucial to consider SFON in educational practice and to conduct further research in this area.
Early numerical skills math achievement preschool spontaneous focusing on numerosity
Amaç: Bu derlemenin amacı, çocukların kendiliğinden çokluğa odaklanma (KÇO) eğilimini tanımlamak, erken sayı gelişimi ve ilerideki matematik performansındaki rolünü incelemek, bu eğilimin nasıl ölçüldüğüne dair literatürü gözden geçirmek ve KÇO eğiliminin matematiksel gelişimdeki önemine dikkat çekerek gelecekteki araştırmalara ve eğitim pratiğine katkıda bulunmaktır.
Yöntem ve Amaçlar: Bu derleme, KÇO eğiliminin tanımlanması, erken çocukluk döneminde sayı becerilerinin kendiliğinden gelişimi ve KÇO eğiliminin matematiksel performans üzerindeki etkisi konularında yapılmış araştırmaları incelemiştir. Literatür taraması yoluyla, KÇO eğiliminin nasıl ölçüldüğüne dair mevcut yöntemler ve bu yöntemlerin doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği değerlendirilmiştir.
Sonuçlar: Araştırmalar, KÇO eğiliminin çocukların çevrelerindeki sayısal unsurlara kendiliğinden dikkat etme, miktarları algılama ve anlamlandırma yeteneği olduğunu göstermektedir. Bu eğilim, çocukların matematiksel kavramlarla etkileşimlerinin doğal bir sonucu olarak ortaya çıkmakta ve erken çocukluk
döneminde sayı becerilerinin gelişiminde önemli bir rol oynamaktadır. KÇO eğilimi, çocukların ilerideki matematik performansını da etkileyebilecek önemli bir faktör olarak değerlendirilmektedir. Bu nedenle, KÇO eğiliminin eğitim pratiğinde dikkate alınması ve bu konuda daha fazla araştırma yapılması gerekmektedir.
kendiliğinden çokluğa odaklanma erken sayısal beceriler okul öncesi matematik başarısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi açık erişimli bir dergidir.
The content of the Journal of Research in Elementary Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial- 4.0 International License.