Eğitimin küreselleşmesi, öğrencilerin gereksinimleri ve iş dünyasının beklentileri yabancı dil (İngilizce) öğretiminin kuramsal ve uygulama boyutlarında değişikliklere sebep olmuştur. Bu değişikliklerin yabancı dil öğretim programlarına yansıtılması ise Özel Amaçlı İngilizce derslerinin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Ancak yabancı dil öğretiminin özellikle öğretim programlarının geliştirilmesinden kaynaklanan sorunları başarısızlıkları beraberinde getirmiştir. Bu araştırmanın amacı İçerik Tabanlı Dil Öğretim Yaklaşımı (İTDÖY) Konu Temelli Modele (KTM) göre geliştirilen Özel Amaçlı İngilizce Dersi Öğretim Programı’nın içerik bilgisi ile yabancı dil becerileri boyutlarında öğrencilerin akademik başarılarına etkisini belirlemektir. Bu araştırma deneysel modeldedir. Araştırmanın çalışma grubu 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi MYO Bilgisayar Programcılığı Programı ikinci sınıf öğrencileridir. Araştırmanın veri toplama aracı Özel Amaçlı İngilizce Dersi Erişi Testi’dir. Veriler, bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın en önemli bulgularından biri İTDÖY KTM’nin, içerik bilgisi ile yabancı dil becerileri boyutlarında deney grubundaki öğrencilerin akademik başarılarını artırmış olması; diğeri ise İTDÖY KTM’nin, okuduğunu anlama becerisi hariç içerik (konu alanı) bilgisi ve yazma becerilerinde deney grubundaki öğrencilerin lehine erişi puanlarında önemli farklılıklara sebep olmasıdır. Bu sonuçlara göre Özel Amaçlı İngilizce Dersi Öğretim Programları, içerik tabanlı dil öğretim yaklaşımı ve konu temelli modele göre tasarlanabilir.
İçerik tabanlı dil öğretim yaklaşımı konu temelli model özel amaçlı İngilizce dersler
Educational globalization, students’ needs and business expectations have led to various
changes in theory and implementations of foreign language teaching. These changes have given
rise to English for Specific Purposes in the field of foreign language teaching. However the
problems about teaching foreign language caused by especially developing syllabuses have
brought about failures. This study aims to determine the extent of the effects of English for
specific purposes syllabus based on Theme-based teaching model of Content Based Instruction on
the students' academic success in their foreign language skills and knowledge in the related
subject area. In this study, pre-test – post-test control group design of experimental model was
conducted. The sample of this research is constituted of the second grade students in the
Computer Programming Department in Ahi Evran University Vocational Schools. An
achievement test for English for specific purposes course was used as the data collection
instrument of this research. In order to analyse the data, independent samples t-test was applied.
One of the most important findings of the study is that the theme-based teaching model of the
content-based teaching approach resulted in increasing the students' academic success of the
experiment group in the dimensions of foreign language skills and content knowledge and another
one is that it caused important differences in the achievement points of students in terms of
content knowledge and writing skills except for reading comprehension skills. In the light of all
of the findings, the theme-based model and the content-based teaching approach should be taken
advantage during curriculum development studies of English for Specific Purposes courses.
Content-based teaching approach theme-based model English for specific purposes courses
Diğer ID | JA64BH79NU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 1 |