Bu araştırmada; öğretmenlerin bilişsel farkındalık stratejilerini kullanma düzeyleri çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılmıştır. Betimsel özellikte olan araştırmada tarama yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan fakülte türü, görev yapılan eğitim kademesi ve öğrenci sayısı değişkenlerinin öğretmenlerin bilişsel farkındalık strateji kullanımını etkilediği sonucuna varılmıştır. Buna göre; kadın öğretmenlerin, mesleki kıdem süresi fazla olan öğretmenlerin, eğitim fakültesi mezunu öğretmenlerin, ilköğretim kademesinde görev yapan öğretmenlerin ve öğrenci sayısı daha az olan öğretmenlerin bilişsel farkındalık stratejilerini daha fazla kullandıkları sonucuna varılmıştır. Elde edilen sonuçtan yola çıkarak; bilişsel farkındalık strateji kullanımı öğretmen yetiştirme programlarında yer almalıdır. Eğitim kurumlarında öğrenci sayıları gözden geçirilerek, öğrenci sayılarına sınırlama getirilmelidir. Ortaöğretim kademesinde görev yapan öğretmenlere bilişsel farkındalık strateji kullanımını içeren hizmet içi eğitim kursları hazırlanmalıdır.
Bilişsel Farkındalık Bilişsel Farkındalık Stratejisi Öğretmen
In this study, teachers’ levels of using metacognition strategies have been compared in terms of various
variables. The present research is descriptive and makes use of scanning method. The results of the research have
revealed that such parameters as gender, professional seniority, the type of faculty one has graduated from, the
grade one is employed to teach and the number of students, all influence teachers’ metacognition strategies
usage. Thus, as conclusion it has been reached that female teachers, the teachers who have more seniority, the
teachers who have graduated from faculties of education, the teachers who are employed at primary schools and
the teachers who teach less students use metacognition strategies more. Based on the results obtained, it can be
argued that the usage of metacognition strategies must take its place in teacher training programs, the number of
students in educational institutions must be revised and limited and the secondary school teachers must be
provided with in-service training that involves the usage of metacognition strategies.
Diğer ID | JA79JM36DN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 4 |