Okulun amacı, öğrencilerini belirlenen amaçlar doğrultusunda yetiştirmektir. Araştırmalar, okul yöneticilerinin bazı davranışlarının, öğretimin kalitesini doğrudan ya da dolaylı bir şekilde etkilediğini göstermektedir. Bu nedenle, onların sürekli bir gelişim çabası içerisinde olmaları, yenilikleri izlemeleri ve bunları yönetsel uygulamalarına taşımaları daha önemli hâle gelmektedir. Ancak bu süreçte bazı kurumsal ve kişisel faktörlerin okul yöneticilerinin kariyer gelişim kararlarını olumsuz yönde etkilediği değerlendirilmektedir. Okul yöneticilerinin kariyer gelişimlerini etkileyen kurumsal ve kişisel faktörlerin ortaya çıkartılmasını amaçlayan bu çalışma, nitel araştırma yöntemiyle yürütülmüştür. Bu kapsamda, 30 okul yöneticisi ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonuçları; ekonomik, ideolojik ve politik faktörlerin yöneticilerin kariyer gelişim kararlarını olumsuz yönde etkilediğini ortaya koyarken, psikolojik ve sosyolojik faktörlerin bu anlamda etkili olmadığını göstermiştir.
Main purpose of school is to educate students in accordance with the determined goals. Researches
reveal that school administrators’ certain behaviors affect instructional quality directly or indirectly.
Therefore, they should be in a consistent effort to improve themselves, follow innovations and adapt them
into their administrative practices. However, it is assumed that some institutional and personal factors
affect their career advancement decisions negatively. This qualitative study aims to determine factors
affecting their career advancement. In this regard, 30 school administrators were interviewed. Results
reveal that while economic, ideological and political factors affect their decisions, educational,
psychological and sociological factors do not
School administrators career advancement and educational administration
Diğer ID | JA76SJ98YY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 1 |