Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının farklı değişkenler açısından (cinsiyet, öğretmenlik mesleğini seçme nedeni, baba öğrenim durumları, anne öğrenim durumları) öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Araştırma verileri 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 230 öğretmen adayından elde edilmiştir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve Üstüner (2006) tarafından geliştirilmiş olan “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri IBM SPSS 20.0 programı vasıtasıyla gerekli istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının cinsiyet, öğretmenlik mesleğini seçme nedeni ve baba öğrenim durumları açısından anlamlı bir farklılık gösterdiği, anne öğrenim durumları açısından ise anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Araştırmada ulaşılan diğer önemli bulgu ise, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının olumlu ve “katılıyorum” düzeyinde olmasıdır.
Sosyal Bilgiler öğretmen adayları öğretmenlik mesleğine yönelik tutum
The aim of the study is to determine attitudes towards the teaching profession of social studies teachers in terms
of different variables (gender, reason for choosing the teaching profession, father is education status, maternal
education status). Research data have been obtained by 230 social studies teacher candidates (SSTC) who study
in Gazi University, Gazi Faculty of Education, Social Studies Education Department in the academic year of
2012-2013. As data collection tools "Personal Information Form" developed by the researchers and "Teaching
Profession Attitude Scale" developed by Üstüner (2006) in research has been used with descriptive survey
method. Research data have been analyzed by using necessary statistical techniques with IBM SPSS 20.0
program. In the result of research, it meaningful differences in terms of gender, reason for choosing the teaching
profession, father education status, but have been found meaningful difference in terms of maternal education
status of SSTC’ attitudes towards the teaching profession haven’t been found. Another important finding in the
study is the level of positive and “agree” of SSTC’ attitudes towards the teaching profession.
Social studies teacher candidates attitudes toward teaching profession
Diğer ID | JA73AK56AT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 1 |