BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DOKUZUNCU VE ONUNCU SINIF TARİH DERS KİTAPLARININ YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ (AFYONKARAHİSAR İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2013, Cilt: 11 Sayı: 1, 82 - 100, 01.03.2013

Öz

Bu araştırma, öğrenci görüşlerine göre dokuzuncu ve onuncu sınıf tarih ders kitaplarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin ders kitaplarına yönelik görüşlerinde, çeşitli değişkenlere (cinsiyet, sınıf düzeyleri, tarih dersinden alınan not, okul türü) göre anlamlı bir farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini Afyonkarahisar iline bağlı İscehisar ilçesindeki ortaöğretim okullarında eğitim gören rastgele seçilmiş 150 ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, 37 maddenden oluşan “Ders Kitabı Değerlendirme Ölçeği” ile toplanmıştır. Faktör analizi sonucunda 37 maddeden oluşan ölçek, 21 maddeye düşürülmüştür. Araştırmadan elde edilen veriler frekans, yüzdelik ve aritmetik ortalama kullanılarak betimlenmiştir. Ayrıca anlamlı farklılıkları belirlemek için değişkenlere uygun olarak, bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: Ölçeğin iki alt boyutta toplandığı görülmüştür (aktif ve yönlendiren öğrenme ortamı, farklı bakış açısı kazandırma). Öğrencilerin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımıyla hazırlanan ders kitaplarına yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğuna ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşımıyla hazırlanan ders kitaplarının öğrenciyi aktif hâle getirmede etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

ACCORDING TO THE NINTH AND TENTH GRADE STUDENT PERCEPTION AS OF CONSTRUCTIVIST LEARNING APPROACH TO EVALUATION OF HISTORY TEXTBOOKS (IN THE SAMPLE AFYONKARAHISAR)

Yıl 2013, Cilt: 11 Sayı: 1, 82 - 100, 01.03.2013

Öz

This study aims to evaluate ninth and tenth class history course books according to constructivist learning approach via
students’ opinions. In the study, whether a meaningful difference exists in students’ opinions about their course books in the
point of some variables (gender, class level, grade of history course, type of school) is questioned. The sample of the study
consists of randomly selected 150 ninth and tenth class students in Iscehisar province of Afyonkarahisar city. The research
has been carried out by survey model. The data has been collected by “Course book evaluation scale” consisting of 37 items.
The number of items was reduced from 37 to 21 as a result of factor analysis. The data gained from the research are described
by using frequency, percentage and arithmetic mean. Besides, T-test and One-Way Anova that are appropriate to the
variables have been applied for independent samplings in order to identify meaningful differences. Following results have
been reached as a result of data analysis: the scale has been seen to divide into two sub-dimensions (active and directing
learning environment, gaining a new perspective). It has been found out that the students’ opinions about the
course books’ preparation appropriate to the constructivist learning approach are generally positive and course
books prepared appropriate to constructivist learning approach are effective in activating the students.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA46BG49FH
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürbüz Ocak Bu kişi benim

Yavuz Kısa

Sibel Yazıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ocak, G., Kısa, Y., & Yazıcı, S. (2013). ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DOKUZUNCU VE ONUNCU SINIF TARİH DERS KİTAPLARININ YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ (AFYONKARAHİSAR İLİ ÖRNEĞİ). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 82-100.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı