BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON LEARNING STYLE PREFERENCES OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN FOREIGN LANGUAGE

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 4, 665 - 678, 01.12.2011

Öz

This study investigates the learning styles of secondary school learners in foreign language
teaching and the possible effect of the gender variable on their learning style preferences. The
students, who continued the ninth, tenth and eleventh grade in 2005-2006 academic years in
Aydınlıkevler Anatolian Communication High School, participated in this study by filling the
learning style questionnaire. Felder and Silverman’s questionnaire was used in the study. The
research is consisting of 152 students. It has been found that female students preferred
Visual-Verbal learning styles in the input dimension mostly. In this study, generally, it has
been seen that the learners prefer Visual learning style the most. Both female and male
students preferred Visual Learning Style when the learning styles are examined separately in
each dimension. The results of the study suggest that it is necessary to benefit from the
learning styles in foreign language teaching process.

Kaynakça

  • BBC. (2006). Learning styles and teaching. 07.02.2006 tarihinde alınmıştır.
  • http://www.teachingenglish.org.uk
  • Cornelius, S. (2006). 1Learning online: Models and styles, 25.01.2006 tarihinde alınmıştır. http://www.otis.scotcit.ac.uk.
  • Felder, R. M. (1996). Matters of styles, ASEE Prism, Cilt 6, Sayı 4, s.18-23. 12.06.2005 tarihinde alınmıştır. http://www.nscu.edu
  • Gezmiş, N. (2005). Yabancı dil öğretiminde öğretim biçemleri ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Güven, M.(2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Haynes, J. (2006). Teach to students learning style. 07.02.2006 tarihinde internetten alınmıştır. http://www.everythingesl.net
  • Johnston, C., Orwig, C. J. (1999). Your learning style and language learning, 20.05.2005 tarinde tarihinde internetten alınmıştır. http://www.sil.org
  • Murphy, E. (1992). The developing child: using jungian type to understand children, Polo Alto: Daves Black Publishing.
  • Oxford, R. L. (1995). Gender differences in language learning styles: What do they mean? J.M. Reid (ed.), Learning styles in the ESL /EFL classroom. New York: Heinle and Heinle Publishers.
  • Şimşek, N. (2002). BİG 16 Öğrenme biçemleri envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1:1, s. 34-47.
  • Smith, M. S. (2002). Learning and processing styles, 14.05.2005 tarihinde internetten alınmıştır. http://www.uth.tnc.edu.
  • Teziç, I. (1994). The relationship between learning preferences and language achievement of EFL students in BUSEL., Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara.

ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YABANCI DİL ÖĞRENME BİÇİMLERİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 4, 665 - 678, 01.12.2011

Öz

Bu araştırma, orta öğretim öğrencilerinin sahip oldukları yabancı dil öğrenme biçemlerini
belirlemek ve bu öğrenme biçemi tercihlerinde, cinsiyet değişkeninin etkili olup olmadığını
saptamak üzere yapılmıştır. Çalışmaya Millî Eğitim Bakanlığına bağlı Aydınlıkevler Anadolu
İletişim Meslek Lisesinde 2005-2006 eğitim-öğretim yılında 9, 10 ve 11. sınıflara devam eden
öğrenciler öğrenme biçemleri anketini cevaplayarak katılmışlardır. Araştırmada Felder ve
Silverman’ın anketi kullanılmıştır. Araştırmanın örnekleminde 152 öğrenci yer almıştır.
Araştırmada, öğrencilerin boyutlar arasındaki tercihleri cinsiyete göre istatistiksel olarak
önemli farklılık görülmüştür. Görsel-Sözel öğrenme biçemi kızlar tarafından daha fazla tercih
edilmiştir. Araştırmanın sonucunda genel olarak öğrencilerin Görsel öğrenme biçemini tercih
ettikleri belirlenmiştir. Her bir boyutun kendi içerisinde yer alan öğrenme biçemleri ayrı ayrı
incelendiğinde hem kız hem erkek öğrenciler Görsel öğrenme biçemini tercih etmişlerdir. Bu
araştırma, yabancı dil öğretiminde öğrenme biçemlerinden yararlanılması gerektiğini ortaya
koymuştur.

Kaynakça

  • BBC. (2006). Learning styles and teaching. 07.02.2006 tarihinde alınmıştır.
  • http://www.teachingenglish.org.uk
  • Cornelius, S. (2006). 1Learning online: Models and styles, 25.01.2006 tarihinde alınmıştır. http://www.otis.scotcit.ac.uk.
  • Felder, R. M. (1996). Matters of styles, ASEE Prism, Cilt 6, Sayı 4, s.18-23. 12.06.2005 tarihinde alınmıştır. http://www.nscu.edu
  • Gezmiş, N. (2005). Yabancı dil öğretiminde öğretim biçemleri ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Güven, M.(2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Haynes, J. (2006). Teach to students learning style. 07.02.2006 tarihinde internetten alınmıştır. http://www.everythingesl.net
  • Johnston, C., Orwig, C. J. (1999). Your learning style and language learning, 20.05.2005 tarinde tarihinde internetten alınmıştır. http://www.sil.org
  • Murphy, E. (1992). The developing child: using jungian type to understand children, Polo Alto: Daves Black Publishing.
  • Oxford, R. L. (1995). Gender differences in language learning styles: What do they mean? J.M. Reid (ed.), Learning styles in the ESL /EFL classroom. New York: Heinle and Heinle Publishers.
  • Şimşek, N. (2002). BİG 16 Öğrenme biçemleri envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1:1, s. 34-47.
  • Smith, M. S. (2002). Learning and processing styles, 14.05.2005 tarihinde internetten alınmıştır. http://www.uth.tnc.edu.
  • Teziç, I. (1994). The relationship between learning preferences and language achievement of EFL students in BUSEL., Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA67BJ99AJ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mine Aksoy Bu kişi benim

Gülsev Pakkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aksoy, M., & Pakkan, G. (2011). ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YABANCI DİL ÖĞRENME BİÇİMLERİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4), 665-678.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı