This study investigates the learning styles of secondary school learners in foreign language
teaching and the possible effect of the gender variable on their learning style preferences. The
students, who continued the ninth, tenth and eleventh grade in 2005-2006 academic years in
Aydınlıkevler Anatolian Communication High School, participated in this study by filling the
learning style questionnaire. Felder and Silverman’s questionnaire was used in the study. The
research is consisting of 152 students. It has been found that female students preferred
Visual-Verbal learning styles in the input dimension mostly. In this study, generally, it has
been seen that the learners prefer Visual learning style the most. Both female and male
students preferred Visual Learning Style when the learning styles are examined separately in
each dimension. The results of the study suggest that it is necessary to benefit from the
learning styles in foreign language teaching process.
Bu araştırma, orta öğretim öğrencilerinin sahip oldukları yabancı dil öğrenme biçemlerini
belirlemek ve bu öğrenme biçemi tercihlerinde, cinsiyet değişkeninin etkili olup olmadığını
saptamak üzere yapılmıştır. Çalışmaya Millî Eğitim Bakanlığına bağlı Aydınlıkevler Anadolu
İletişim Meslek Lisesinde 2005-2006 eğitim-öğretim yılında 9, 10 ve 11. sınıflara devam eden
öğrenciler öğrenme biçemleri anketini cevaplayarak katılmışlardır. Araştırmada Felder ve
Silverman’ın anketi kullanılmıştır. Araştırmanın örnekleminde 152 öğrenci yer almıştır.
Araştırmada, öğrencilerin boyutlar arasındaki tercihleri cinsiyete göre istatistiksel olarak
önemli farklılık görülmüştür. Görsel-Sözel öğrenme biçemi kızlar tarafından daha fazla tercih
edilmiştir. Araştırmanın sonucunda genel olarak öğrencilerin Görsel öğrenme biçemini tercih
ettikleri belirlenmiştir. Her bir boyutun kendi içerisinde yer alan öğrenme biçemleri ayrı ayrı
incelendiğinde hem kız hem erkek öğrenciler Görsel öğrenme biçemini tercih etmişlerdir. Bu
araştırma, yabancı dil öğretiminde öğrenme biçemlerinden yararlanılması gerektiğini ortaya
koymuştur.
Diğer ID | JA67BJ99AJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 4 |