Araştırmanın amacı Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği,
Matematik Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve İngilizce Öğretmenliği programlarında
öğrenim gören 1. ve 4. sınıf öğretmen adaylarının düşünme stillerinin çeşitli değişkenler açısından
incelenmesidir. Veri toplama aracı olarak Sternberg ve Wagner (1992) tarafından geliştirilen ve Türkçe
geçerlik, güvenirlik çalışmaları Buluş (2005) tarafından yapılan Düşünme Stilleri Ölçeği kullanılmıştır.
Ölçek, evrendeki dağılıma uygun olarak bölümlerin birinci ve dördüncü sınıflarından rastgele seçilmiş
birer şubelerinde okuyan toplam 339 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmen
adaylarının düşünme stilleri ile öğrenim görülen program, sınıf, cinsiyet, yaş, mezun olunan alan, sosyoekonomik
düzey algısı arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklar saptanmıştır. Öğretmen adaylarının
akademik not ortalamaları ile global ve muhafazakâr düşünme stilleri arasında ise düşük ve negatif
yönde bir ilişki görülmüştür.
The aim of this study is to investigate thinking styles of freshmen and senior teacher candidates from the
departments of Mathematics, Social Sciences, Classroom Teaching at Primary School Education and
English Teaching department in terms of various variables. The sample consists of total 339 teacher
candidates by random sampling method. Sternberg-Wagner (1992) Thinking Styles Inventory, whose
reliability and validity studies were performed by Buluş (2005), employed as data gathering instrument in
the study. The scale was applied to 339 students chosen randomly among freshmen and seniors in
accordance with the dispersion of the universe. According to the findings of the study, teacher
candidates’ prefered thinking styles had a significant difference in terms of department, class, gender,
age, high school graduate, perception of socio-economic status. It was observed that there was a low and
negative relation between teacher candidates’ global and conservative thinking styles and academic
grade point average.
Diğer ID | JA86ZT23ZH |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 4 |