Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin eğitim sistemi ve uygulamalarına ilişkin güncel sorunları algılama
düzeylerini belirlemektir. Araştırma, öğretmenlerin sorunları algılama düzeylerinin belirlenmesine dair
verilerin betimlenmesine yönelik olduğu için, genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini
İstanbul ili Bayrampaşa ve Esenler’de görevli 3767 öğretmen; örneklemini ise, evrenden rastgele seçilen
360 öğretmen oluşturmaktadır. Eğitim Sorunlarını Algılama Ölçeği ile elde edilen veriler yüzde, frekans,
ortalama; cinsiyet, ödül durumu ve hizmet içi eğitim durumu t testi ve yaş, mesleki kıdem ve eğitim
durumu tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre,
öğretmenler eğitim sistemi ve uygulamalarına ilişkin güncel sorunları, fiziki durum, yönetim, program ve
özlük hakları alt boyutlarında ve genel olarak “tam” düzeyinde algılamışlardır. Okulun fiziki
koşullarında, öğretmenlerin özlük haklarında, yöneticilerin davranışlarında ve programda düzenlemelere
gidilmelidir.
Fiziki durum yönetim program özlük hakları eğitim sistemi sorunları
The purpose of this study is to find teachers’ level of perception about problems related to current
educational system and its practices. As the study aims to describe data related to teachers’ level of
perception of problems, general survey method was used. In this manner, the population is represent
3767 teachers currently working in Bayrampaşa and Esenler townships in Istanbul province and 360
teachers were selected randomly for the sampling of the study. The data gathered through an Educational
Problems Perception Scale and the data were analyzed using percentage, frequency, mean, gender,
award conditions, and in-service training conditions by t-test and age, seniority, and educational
conditions by one way ANOVA. The findings show that teachers perceive the problems about current
educational system and practices, physical condition, management, program, and personal rights
“completely well” in all sub-categories and the whole scale in general. Therefore, arrangements should
be made in the physical conditions of schools, teachers’ personnel rights, administrators’ behaviors and
the curriculum itself.
Physical condition management program personal rights educational system problems
Diğer ID | JA84VE97DJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 4 |