Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin Düşünme Eğitimi ile ilgili tutumlarının
incelenmesidir. Araştırmada veri toplamak üzere, araştırmacı tarafından geliştirilen Öğretmen
Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa katsayısı ,96 olarak hesaplanmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre, okul öncesi öğretmenlerinin Düşünme Eğitimi konusunda olumlu düşüncelere
sahip oldukları; ancak amaçlar ve öğretmen rollerine ilişkin farklılıklar gösterdikleri tespit
edilmiştir. Özel kurumlarda çalışan öğretmenlerin konuya ilişkin tutumlarının, resmî kurumlarda
çalışanlara göre daha olumlu olduğu ve mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin Düşünme Eğitimi
konusunda daha girişimci ve yenilikçi oldukları saptanmıştır. Araştırmanın sonucunda, okul öncesi
öğretmenlerine yönelik hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesi ve okul öncesi eğitim kurumlarında
uygulanmakta olan program içerisinde, çocuklara düşünme becerilerinin kazandırılması amacı ile
Düşünme Eğitimi’ne yer verilmesi önerilmektedir.
Erken çocukluk dönemi okul öncesi eğitim düşünme eğitimi düşünme
The aim of the study is to examine the attitudes of pre-school teachers about Thinking Education.
Teacher Attitude Scale developed by the researcher to collect data has been used in the research.
The Cronbach Alpha Coefficient of the scale has been calculated as 0.96. According to the results
of the survey it has been identified that pre-school teachers have got positive opinions about
Thinking Education but they have differences about goals and roles of teachers. It has also been
identified that attitudes of teachers working in private institutions regarding the issue are more
positive compared to the teachers working in public institutions and novice teachers are more
entrepreneurial and innovative about Thinking Education. As a result of the research, it is
recommended to arrange seminars on Thinking Education for pre-school teachers and to include
Thinking Education in the curriculum which has been implemented in pre-school educational
institutions in order to make children attain thinking skills.
Early childhood education pre-school education thinking training thinking skills
Diğer ID | JA38SA85TS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 4 |