Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları
cinsiyet, mezun olunan lise türü, üniversite, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu
değişkenleri açısından incelenmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmaya, 2008–2009
eğitim-öğretim yılında Gazi, Ahi Evran ve Kastamonu Üniversitelerinin Fen Bilgisi
Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 242’si kız, 140’ı erkek toplam 382 öğretmen adayı
katılmıştır. Araştırmada Akkuzu ve Akçay (2008) tarafından geliştirilen ve Cronbach Alpha
güvenirlik katsayısı α = 0.965 olan öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği
kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, kızların erkeklere göre öğretmenlik mesleğine
daha pozitif tutum sergiledikleri söylenebilir. Anadolu öğretmen lisesi mezunlarının tutum
puan ortalamasının en yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca ebeveynleri üniversite mezunu olan
öğretmen adayları ve dördüncü sınıf öğretmen adaylarının tutumların olumsuz yönde
değiştiği görülmektedir.
Fen Bilgisi öğretmen adayı öğretmelik mesleğine yönelik tutum tutum ölçeği
In this study, the science teacher trainees’ attitudes towards teaching profession were
investigated in terms of variables as gender, graduated high school type, university, grade
level and parents’ education level. Total of 382 which consisted of 242 female and 140 male
teacher trainees from the department of science teaching in the Universities of Gazi, Ahi
Evran and Kastamonu attended in this survey study which was conducted in the 2008-2009
academic year. In the study, attitudes towards teaching profession scale developed by Akkuzu
and Akçay (2008) and which has Cronbach Alpha reliability of α = 0.965 has been used.
According to the research findings, it can be said that the female trainees have more positive
attitudes towards teaching profession compared to the male trainees. The Anatolian Teacher
high school graduates’ mean scores for the attitude scale were the highest. Furthermore, it
has been seen that the teacher trainees whose parents are university graduates and the fourth
year (senior) teacher trainees’ attitudes changed negatively.
Science teacher trainees attitude toward teaching profession attitudes scale
Diğer ID | JA97KA95HT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 4 |