Bu çalışmanın amacı, uygulama öğretmenlerinin Okul Deneyimi/Öğretmenlik Uygulaması dersleri ve öğretmen adayları hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Bunu yapabilmek için, aktif olarak uygulama öğretmenliği yapan öğretmenlerden 6’sı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Yazıya dökülen görüşme metinleri, nitel yöntemler kullanılarak analiz edilip yorumlanmıştır. Araştırmanın önemli bazı sonuçları şu şekildedir: Araştırmaya katılan uygulama öğretmenleri uygulama öğretmenliği konusunda eğitim almak istemektedirler ve bu işi mesleki gelişim açısında yararlı bulmaktadırlar. Adayların Okul Deneyimi kapsamında yaptıkları etkinlikler öğretmenler tarafından tam olarak bilinmemektedir. Öğretmenler bir öğretmene en az 6 öğretmen adayı verilmesini doğru bulmamakla birlikte, ek ders ücreti almak için buna mecbur olduklarını belirtmektedirler.
Okul deneyimi öğretmenlik uygulaması öğretmen adayı matematik eğitimi öğretmen yetiştirme
This study aimed to investigate mentors’ views about the process and practices of
School Experience and Teaching Practice Courses. To end this, semi-structured
interviews conducted with 6 mentors. Data were analyzed and interpreted by
qualitative methods. Some of the most important findings of this study can be
summarized as follows: The mentor teachers are willing to receive training about
mentoring. They are not completely aware of the activities of the School Experience
course. Mentoring is considered to be very useful by the mentors for professional
development. Minimum of 6 teacher candidates is too high for a mentor to work
with.
School experience teacher practice student teachers mathematics education teacher training
Diğer ID | JA57HM37FE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 4 |