Yükseköğretimde kalite güvencesini sağlamak, Avrupa yükseköğretim alanının oluşturulması için önemli adımlardan biridir. Sorbon ve Bolonya Deklarasyonlarında vurgulandığı üzere Avrupa yükseköğretim alanında kalite standartlarının oluşturulması, yükseköğretimin daha nitellikli yapılmasını sağlamada etkin rol oynayacaktır. Belirlenen hedefler ulusal eğitim kalitesinin daha ileri gitmesine, öğrenci ve öğretmenlerin hareketliliğine yardımcı olacak, üniversitelerden mezun olan öğrencilerin uluslar arası iş pazarında iş bulabilme olasılığını güçlendirecektir. Eğitim öğretim hizmetlerinin ilgili standartlara ve düzenlemelere uygun olduğunu tespit edebilmek için kalite değerlendirme ya da başka bir deyişle akreditasyon çalışmalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmada Avrupa’da özellikle Bolonya Süreci sonrası daha da gelişen yükseköğretimde akreditasyon çalışmalarına yer verilmekte, ülkemizdeki akreditasyon uygulamalarından örnekler sunulmaktadır.
Providing quality assurance in higher education is one of the essential steps in the creation of
European higher education area. As emphasized in Sorbonne and Bologna Declarations,
developing quality standards will have an effective role in assuring the higher education to be
provided more quality. In order to determine that education and teaching services to be done
according to the related regulations and standards quality assurance or in other words
accreditation procedures are needed. In this study, accreditation activities in higher
education in Europe which have advanced especially after Bologna Process were stated;
sample accreditation implementations in our country were mentioned.
Diğer ID | JA43PC48FE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 4 |