Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının genişletilmiş mikro öğretim yaşantılarına dayalı
görüşlerini alarak genişletilmiş mikro öğretim uygulamalarının öğretmen yeterliliklerine katkısını
incelemektir. Çalışmaya 21 ortaöğretim matematik öğretmeni adayı katılmıştır. Öğretmen adayları
öğretmenlik uygulaması için gittikleri okulda genişletilmiş mikro öğretim tekniğini kullanarak ders
sunumlarını yapmışlardır. Bu uygulama 8 hafta süresince yapılmıştır. Uygulama sonrasında rastgele
seçilen 10 matematik öğretmeni adayı ile yarı yapılandırılmış görüşme metoduyla görüşmeler yapılmıştır.
Görüşmeler sonunda matematik öğretmen adaylarının kendilerine daha fazla güvendikleri, genişletilmiş
mikro öğretim hakkında olumlu görüş belirttikleri görülmüştür. Elde edilen bulgular, öğretmen
adaylarının genişletilmiş mikro öğretim uygulamalarından hoşlandıklarını, bu uygulama ile öğretme
becerileri hakkında bilgi edindiklerini göstermiştir. Aynı zamanda öğretmen adaylarının öz güvenlerinin
ve öğretme becerilerinin arttığı görülmüştür. Genişletilmiş mikro öğretim uygulamaları, öğretmen
adaylarının öğretmede güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmelerine fırsat vermiştir. Görüşmeler sonunda
ayrıca genişletilmiş mikro öğretim uygulamalarının öğretmen adaylarının planlama, zamanlama, değişik
örnekler verme, soru sorma, sınıf yönetimi, materyal kullanımı, fiziksel görünüm bakımından önemli bir
şekilde gelişmelerini sağladığı görülmüştür. Genişletilmiş mikro öğretim uygulamalarının ortaöğretim
matematik öğretmenliği programlarında kullanılabilecek önemli bir teknik olduğu görülmüştür.
Mikro öğretim genişletilmiş mikro öğretim öğretmen yetiştirme matematik
The purpose of this study was to determine the perspectives of pre-service mathematics teachers for
expanded microteaching, and was to investigate the contribution of expanded microteaching on preservice
mathematics teachers. 21 pre-service secondary mathematics teachers were included in this
study. The pre-service mathematics teachers lectured mathematics through expanded microteaching at
the high school they were assigned to. The duration of the study was eight weeks. At the end of this
process, it was made semi-structured interview with 10 pre-service teachers who taught mathematics
through expanded microteaching at the high school. After the interview, it was observed that pre-service
mathematics teachers were more confident and positive towards the expanded microteaching. Findings
showed that pre-service mathematics teachers enjoyed the expanded microteaching experiences, learned
about their teaching abilities. Also their self-confidence and teaching skills increased. The expanded
microteaching practice allowed them to assess their instructional strengths and weaknesses. Also the
results of the interview showed that expanded microteaching has significant improvements on planning,
timing, giving different examples, asking questions, class management, effective material use, and preservice
mathematics teachers’ physical appearance. It is seen that the use of expanded microteaching in
pre-service secondary mathematics teacher education programs can be a valuable instructional tool.
Microteaching expanded microteaching teacher training pre-service mathematics teacher
Diğer ID | JA47CE64HD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 2 |